Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Vadå förstå GM? han försökte ju fan mörda en person,om han nu var hatisk mot invandrare varför inte ge sig på en istället för henne?
Det där är så oerhört dumma argument, det är oerhört fel oavsett vem man ger sig på.
Rätt och fel är inte absoluta sanningar. Jag tycker till exempel att det kan vara
moraliskt rätt att döda Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven eller andra ledare av de politiska rörelser som enligt mig ödelägger vår nation. Du tycker sannolikt inte det.
Det är detta du har att vänta dig framöver. Tidigare bråkade sådana som du och jag om vilken skattesats som var den bästa. Snart kommer vi att bråka om betydligt mer fundamentala sakar - om liv och död.
Polariseringar som detta är vad personer som du under alla år har bett och tiggt om, så spela inte oförstående nu när din önskan går i uppfyllelse. Snart står du och jag ansikte mot ansikte med innerligt hat och en stark vilja att ta varandra av daga. Var glad för att din önskan är på väg att förverkligas istället för att sitta här och muttra.