2015-10-17, 21:37
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Låter exakt soom en typisk sverigedemokrat här i Sverige

Han er arbeidsledig? Hva så? Grunnen er innvandringen og globalismen.
Citera
2015-10-17, 21:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har ingen aning om huruvida GM var hög. Har du? Men någon hjälte är han inte, utan ett kriminellt avskum som troligen var fullt nykter men full av vanföreställningar vid handlingen.

Det du ser som en terrorist ser andra som en frihetskämpe och vise versa.
Citera
2015-10-17, 21:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom grep ju en 44 -årig man som hade sagt att han var hatisk mot att Tyskland skulle ta in så mycket flyktingar så, så det måste ju helt klart ses som ett rasistmotiv.
Flyktingar är väl ingen ras?
Citera
2015-10-17, 22:11
Medlem
Studsbolls avatar
Det aktuella fallet andas desperation; GM är förmodligen en lätt förvirrad individ som både förnuft och sinne runnit över på. Utan tvekan fick BO skörda det hon sått ur hans synvinkel. Det finns få saker som väcker så starka känslor som landsförräderi, vilket han med visst fog kan hävda att hon arbetat med. Hoppas han straffas hårt, för om medborgarna börjar ta saken i egna händer kommer det spåra ur totalt. Förrädare ska dömas, inte stickas ner på öppen gata.
Citera
2015-10-17, 22:12
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Om man som mig själv tycker att vår statsminister idag driver landet i fördärvet med den politik han för och att det innebär slutet för sverige som "svensk nation" vilket jag ibland känner och tror så är priset att mörda en person ganska lågt.

Kan jag rädda hela vår nation och framtid genom att ta livet av en fullständig galning som Löven så är det ju värt det.

Så är det nog flera som tänker, få skrider till verket.

Uppmana till våld är fel väg att gå.

Det är kontraproduktivt.

Debatt, demonstrationer, rösta är vägen att gå.

Våld är alltid fel.

Jag vill upplysa dig och alla andra som går i dessa tankar att det får endast motsatt effekt.

Använd de demokratiska spelreglerna.
Citera
2015-10-17, 22:15
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Snacka om att tidningen Aftonbladet högg snabbt på detta stoff, EXTRA! Äntligen lite medvind tror jag de tänker.

Men hur tänker de med definitionen "Tysk politiker attackerad i ett rasistdåd" Vadå rasistdåd?

Ja, och på vilket sätt detta skulle ge stöd till multikultireligionen är också svårt att begripa. Det är just detta som motståndare till multikulti varnat för i många, många år. Konflikter kommer öka och bli fler allt eftersom polariseringarna ökar. Konflikter initierade från bägge håll.
Citera
2015-10-17, 22:19
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Uppmana till våld är fel väg att gå.

Det är kontraproduktivt.

Debatt, demonstrationer, rösta är vägen att gå.

Våld är alltid fel.

Jag uppmanar dig och alla andra som går i dessa tankar att det får motsatt effekt.

Använd de demokratiska spelreglerna.

Trams, "demokratiska spelregler" har för oss till de här situationen helt enkelt för att politikerna kan "spela spelet" bättre än folket. Således är det dags för folket att ta till det medel de i överflöd har till sitt förfogande, våld, våld och ännu mera våld. "Gör som vi säger annars dödar vi er" det får alltid bögarna i maktens korridorer att lyssna

Politik är makt, makt är styrka och styrka är våld. Rent våld har löst fler konflikter än diplomati i mänsklighetens historia. Så varför inte använda det?
Citera
2015-10-17, 22:23
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Flyktingar är väl ingen ras?
Nej, rasteorin är "ej aktuell längre" (snällt uttryckt):
"Modern human biological variation is not structured into phylogenetic subspecies ('races'), nor are the taxa of the standard anthropological 'racial' classifications breeding populations. The 'racial taxa' do not meet the phylogenetic criteria. 'Race' denotes socially constructed units as a function of the incorrect usage of the term."
http://www.nature.com/ng/journal/v36...g1455_BX1.html

OnT
Tråkigt att detta skulle ske. Om man nu inte håller med borgmästaren finns det betydligt bättre sätt att visa sitt missnöje på.
Citera
2015-10-17, 22:35
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KartongLeif
What goes around comes around
An eye for an eye will make the whole world blind
...om vi ändå ska slänga oss med diverse citat.

OnT
http://www.svd.se/polisen-rasistiskt...-mot-politiker
En "attack mot demokratin". Är inte det en för drastisk slutsats att dra (ännu)?
Citera
2015-10-17, 22:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vadå förstå GM? han försökte ju fan mörda en person,om han nu var hatisk mot invandrare varför inte ge sig på en istället för henne?
Det där är så oerhört dumma argument, det är oerhört fel oavsett vem man ger sig på.

Rätt och fel är inte absoluta sanningar. Jag tycker till exempel att det kan vara moraliskt rätt att döda Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven eller andra ledare av de politiska rörelser som enligt mig ödelägger vår nation. Du tycker sannolikt inte det.

Det är detta du har att vänta dig framöver. Tidigare bråkade sådana som du och jag om vilken skattesats som var den bästa. Snart kommer vi att bråka om betydligt mer fundamentala sakar - om liv och död.

Polariseringar som detta är vad personer som du under alla år har bett och tiggt om, så spela inte oförstående nu när din önskan går i uppfyllelse. Snart står du och jag ansikte mot ansikte med innerligt hat och en stark vilja att ta varandra av daga. Var glad för att din önskan är på väg att förverkligas istället för att sitta här och muttra.
Citera
2015-10-17, 22:48
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Snacka om att tidningen Aftonbladet högg snabbt på detta stoff, EXTRA! Äntligen lite medvind tror jag de tänker.

Men hur tänker de med definitionen "Tysk politiker attackerad i ett rasistdåd" Vadå rasistdåd?

Aftonbladet har ungefär lika mycket trovärdighet som bagdad Bob numera.
Citera
2015-10-17, 22:59
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Rätt och fel är inte absoluta sanningar. Jag tycker till exempel att det kan vara moraliskt rätt att döda Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven eller andra ledare av de politiska rörelser som enligt mig ödelägger vår nation. Du tycker sannolikt inte det.

Det är detta du har att vänta dig framöver. Tidigare bråkade sådana som du och jag om vilken skattesats som var den bästa. Snart kommer vi att bråka om betydligt mer fundamentala sakar - om liv och död.

Polariseringar som detta är vad personer som du under alla år har bett och tiggt om, så spela inte oförstående nu när din önskan går i uppfyllelse. Snart står du och jag ansikte mot ansikte med innerligt hat och en stark vilja att ta varandra av daga. Var glad för att din önskan är på väg att förverkligas istället för att sitta här och muttra.
Jag håller med dig i detta, i det avseendet att det inte finns någon "absolut moral". Vad säger att en persons moralsystem är bättre än en annans? I så fall måste man först skapa "axiom" inom begreppet "moral", exempelvis "det är fel att döda".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in