• 1
  • 2
2015-10-17, 17:05
Medlem
Ett av massmedia beskrivet som "främlingsfientligt" motiverat attentat förövades nyligen i Köln i Tyskland. Borgmästarkandidaten Henriette Reker knivhöggs svårt av en man, som senare greps. Reker ska genomdriva massinvandringspolitiken i Köln, om hon blir vald. Gärningsmannen beskrivs som förvirrad. Han lär ha sagt saker i stil med "jag vill rädda er alla!".

http://www.welt.de/politik/deutschla...datin-ein.html.

Tydligen börjar det koka över i Tyskland. Man kan naturligtvis misstänka, att fler liknande attentat kommer att ske framöver.
Citera
2015-10-17, 17:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Ett av massmedia beskrivet som "främlingsfientligt" motiverat attentat förövades nyligen i Köln i Tyskland. Borgmästarkandidaten Henriette Reker knivhöggs svårt av en man, som senare greps. Reker ska genomdriva massinvandringspolitiken i Köln, om hon blir vald. Gärningsmannen beskrivs som förvirrad. Han lär ha sagt saker i stil med "jag vill rädda er alla!".

Tydligen börjar det koka över i Tyskland. Man kan naturligtvis misstänka, att fler liknande attentat kommer att ske framöver.
Det är helt klart ett annat tonläge i Tyskland än vad svenska medier låter oss få veta. Frågan man kan ställa sig är när något liknande kommer att ske i Sverige.

Ganska snart om man frågar mig.
Citera
2015-10-17, 17:13
Medlem
Bollregs avatar
Tråd finns i terrorism avdelningen men denna tråden är bättre placerad så jag säger samma sak här då den andra tråden lär raderas.

Lär bli mer av den varan ju mer frustrerade/desperata befolkningen blir. Speciellt när politiker säger åt tyskar att flytta om de inte gillar läget:

http://www.liveleak.com/view?i=eab_1445033279
Citera
2015-10-17, 17:36
Medlem
Badios avatar
När jag läste rubriken "Rasistdåd" på AB så trodde jag att knivdådet hade något med invandrare att göra. Nu var det en tysk politiker som blev huggen så i sann AB-anda borde det ju stått "Nazistdåd" snarare än rasistdåd. Ser ingen rasism i dådet även om det är avskyvärt.
Citera
2015-10-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är helt klart ett annat tonläge i Tyskland än vad svenska medier låter oss få veta. Frågan man kan ställa sig är när något liknande kommer att ske i Sverige.

Ganska snart om man frågar mig.

Det kan man säga. För bara någon vecka sedan skrev Aftonbladet hur varmt tyskarna tar emot immigranterna. Hur tyskarna öppnar sina hem och går ihop som ett enat folk.

Sanningen är att det finns ett stort missnöje. Polischefer varnar för att de immigranterna inte bryr sig om tysk lag. De har redan börjat härja sönder asylboenden också. Kastar ut sopor ur fönstren mm.
Citera
2015-10-17, 17:53
Medlem
Om man som mig själv tycker att vår statsminister idag driver landet i fördärvet med den politik han för och att det innebär slutet för sverige som "svensk nation" vilket jag ibland känner och tror så är priset att mörda en person ganska lågt.

Kan jag rädda hela vår nation och framtid genom att ta livet av en fullständig galning som Löven så är det ju värt det.

Så är det nog flera som tänker, få skrider till verket.
Citera
2015-10-17, 17:53
Medlem
Underbart. Hoppas kossan överlever med svåra, svåra men och får kissa genom en slang resten av sitt liv.
Citera
2015-10-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14

Var gärningsmannen förvirrad för att han sa "jag vill rädda er alla"?. Låter inte som förvirring enligt mig. Låter snarare som en kaosrasist med grava vanföreställningar som på fullt allvar tror att invandrare är det farligaste här i världen. Invandrare är tydligen farligare än honom själv trots att han försökte utföra ett mord. Jävla idiot! Hoppas han får ett hårt straff och man kan ju även önska sig att han kastreras. Hans skadade gener behövs inte i populationen. De som har minsta lilla vett i skallen väljer en svart laglydig person framför en vit misshandlare/mördare. Alla dar i veckan!
Citera
2015-10-17, 18:20
Medlem
Snacka om att tidningen Aftonbladet högg snabbt på detta stoff, EXTRA! Äntligen lite medvind tror jag de tänker.

Men hur tänker de med definitionen "Tysk politiker attackerad i ett rasistdåd" Vadå rasistdåd?
Citera
2015-10-17, 18:24
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Snacka om att tidningen Aftonbladet högg snabbt på detta stoff, EXTRA! Äntligen lite medvind tror jag de tänker.

Men hur tänker de med definitionen "Tysk politiker attackerad i ett rasistdåd" Vadå rasistdåd?

En vit människa som attackerar en annan vit pga dennes politiska åsikter är givetvis inget rasistiskt, men media älskar ju ordet rasist. Jag är förvånad att de inte använde sitt andra favoritord chock också... typ rasistchock.

AF är idioter, helt enkelt.

Citat:

Även inrikesministern i förbundslandet Nordrhein-Westfalen i västra Tyskland, där Köln ligger, hävdar att attacken är politiskt motiverat.

– De första tecknen efter dådet talar för att det är politiskt, säger förbundsstatens inrikesminister, socialdemokraten Ralf Häger, enligt tidningen Der Spiegel.
Citera
2015-10-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl

Ska det vara så svårt att begripa? Rasistiska och politiska motiv ligger bakom. Kaosrasisten som utförde detta ville genom sitt handlande ändra på invandringspolitiken.

– Mannen har erkänt att han agerat av främlingsfientliga motiv. Men kunde gripas utan motstånd, säger Wagner.
Enligt bild.de var Reker ansvarig för att inkvartera flyktingar i Köln.
Även inrikesministern i förbundslandet Nordrhein-Westfalen i västra Tyskland, där Köln ligger, hävdar att attacken är politiskt motiverat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21601323.ab
Citera
2015-10-17, 18:30
Medlem
MeMajks avatar
"

Polisen uppger att attacken på borgmästarkandidaten var rasistiskt och politiskt motiverad.
Fotograf:Federico Gambarini / Epa / TT "
http://www.expressen.se/nyheter/borg...ggen-i-nacken/

lite rolig bildtext i Expressen när Hannes Lundberg Andersson skriver att attacken var motiverad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in