Citat:
Ursprungligen postat av
Nykter2015
Saker jag ska göra framöver
1. Sluta läsa nyheter
2. Börja träna/promenera mer
3. Rensa "vänner", be "vänner" fara åt helvete
4. Kanske gå till doktorn
5. Börja knyta nya kontakter
Problemet med punkt nummer fem är att jag bor i en liten jävla håla i Småland. Det händer ingenting här. Inga demon, manifestationer eller dylikt. Får en känsla av att ingen bryr sig här. Ingen är som jag. Alla är lyckliga med sina tacos och Idol på fredagskvällarna, ingen tycks bry sig om samhällets fördärv. Trots att min kommun är sjukt mångkulturell. Tror svenskar är en minoritet här faktiskt, kanske därför det inte händer nåt. Livet går sin gilla gång, svensken jobbar, sover, skiter, röstar S eller är lite "rebelliska" och röstar SD i valen...
Suck.
Väldigt bra låt det där! Har lyssnat en del på den de senaste veckorna faktiskt. Gåshud. Frågan är om man mår bättre av den...

Men som sagt, jävligt bra hursomhelst!
Jag ger mig tillåtelsen att gå igenom några av dina 5 punkter:
Punkt 3: Även om du skulle vilja säga att "vänner och släktingar är som stövlar, desto tajtare de sitter desto ondare gör det", kan det vara ett ganska smärtsamt tillstånd, och givetvis är det alltid bra att ha någon att prata med även om personen slänger stämplar på dig (såsom Rasist, Nazist, Främlingsfientlig). Och varför inte presentera fakta för dina vänner? Detta, om något, är väl ändå hänsyn, respekt gentemot dina vänner.
Punkt 5: Hur väljer du att definera din situation? Du bor i "en liten jävla håla" där ingenting händer.
Men du har internet och kan knuta kontakt med andra människor. Så du är i en "internet-situation", eller t.o.m en "Svensk-situation", eller "mänsklig-situation", "universiell-situation."
"Inga demon, manifestationer eller dylikt. Får en känsla av att ingen bryr sig här. Ingen är som jag."
Om du letar efter "manifestationer", "demonstrationer" så är du som andra, eftersom det är just vad andra i vårt samhälle gör. De går på "demonstrationer", "manifestationer", i alla olika möjliga ändamål, och fortfarande, se var vi är!!!!
Och eftersom andra delat med sig av musik gör jag också det.
"
Du tänker varje morgon när du vaknar, att du blir blåst" :
https://www.youtube.com/watch?v=RhNgCHlxMBU