2015-10-18, 14:36
Bannlyst
jag mår riktigt jävla dåligt av det som håller på att ske, är så utbränd...så färdig...svårt att jobba...svårt att vara social...är så fylld av hat och ilska att folk låter det här hända....både befolkningen och korrupta politiker...avskyr folk....går utanför dörren och det är bara deprimerande så stannar hellre inomhus. så jävla svag mentalt just nu, det är så hopplöst...så forsätter man att hålla sig uppdaterad om vad som sker....det är typ som att strypa sin egna hjärna.

"men du ska ju inte låta det påverka dig" ja hur då? flytta, exakt. jag vill inte lämna sverige...är uppväxt här, min kultur är här och min natur är här..snö på vintern och sol på sommaren precis som jag vill ha det.

det var min lilla gråttext......har släkt och familj utomlands men det är det absolut sista alternativet.
Citera
2015-10-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
jag mår riktigt jävla dåligt av det som håller på att ske, är så utbränd...så färdig...svårt att jobba...svårt att vara social...är så fylld av hat och ilska att folk låter det här hända....både befolkningen och korrupta politiker...avskyr folk....går utanför dörren och det är bara deprimerande så stannar hellre inomhus. så jävla svag mentalt just nu, det är så hopplöst...så forsätter man att hålla sig uppdaterad om vad som sker....det är typ som att strypa sin egna hjärna.

"men du ska ju inte låta det påverka dig" ja hur då? flytta, exakt. jag vill inte lämna sverige...är uppväxt här, min kultur är här och min natur är här..snö på vintern och sol på sommaren precis som jag vill ha det.

det var min lilla gråttext......har släkt och familj utomlands men det är det absolut sista alternativet.

Ja va fan gör någonting som du verkligen vill göra! Starta ett företag som du brinner för eller bara slacka utomlands..
Citera
2015-10-18, 14:57
Medlem
Tack för alla svar som jag fått sist jag kollade tråden. Många vettiga inlägg. Skönt att veta att man inte är helt ensam i alla fall, även om det är den känslan man får oftast.

Jag går på Citalopram och har gjort det i... jag vet inte hur länge... Väldigt liten dos dock. Jag vet knappt om det gör någon skillnad längre, men nån placebo-effekt finns det väl alltid där.

Funderar starkt på att gå och prata med min doktor, säga EXAKT hur jag känner om saker och ting och fråga efter nåt starkare ångestdämpande. Jag orkar inte leva i ett sjukt samhälle mer. Nån som vet nån medicin som skulle kunna funka?

Och nyhetsflödet ska fara åt helvete! Ska rensa PK-"vänner" på Facebook också. Allt som gör att jag mår dåligt ska försvinna eller minimeras i den mån det går.

Ett sjukt samhälle skapar sjuka individer.
Citera
2015-10-18, 15:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Mår, precis som dig TS, enormt illa psykiskt förtillfället. Idag peakar det. All time record för mig personligen. Aldrig mått sämre över det som sker i vårt land. Just därför jag kom att tänka på denna tråd jag sett men inte besökt tidigare. Känns bra läsa hur andra känner likadant. Skönt dessutom känna hur ångesten avtar en smula samtidigt som jag får skita ur mig lite ord här.

För mig mals det också mentalt över ryssens aggressivitet och en obehaglig känsla över att en ny ekonomisk kollaps står för dörren. Min framtidsoptimism är _helt_ obefintlig. Har utvecklat allergi mot floskler. Varje gång jag hör en floskel skjuter lika delar ilska som ångest i höjden. Eftersom alla partier (utom ett) och deras polare på redaktionerna levererar dessa såfort de öppnar deras äckliga munnar eller skriver en ny rad så försöker jag undvika MSM.

Men; jag verkar inte kunna hålla mig.

Att som i dagens SIFO se att 24 procent _fortfarande_ skulle rösta på Löfven (!) med anhang får mig dock inse att Sverige inte tycks vara värt annat än total kollaps. Svensken är uppenbarligen imbecill och de darwinistiska naturlagarna straffar en sån egenskap på sikt. Detta var kanske menat. Kommer på mig själv önska en total kollaps omedelbart då denna utdragna resa ner i avgrunden tär förmkt.
Citera
2015-10-18, 15:04
Medlem
praeles avatar
De år som det tagit för mig att gå från en sovande lämmel ointresserad av politik, till att bli "invandringskritisk" till nationell har varit en omtumlande resa stundtals. Att förstå att vissa saker som man fått lära sig i hela sitt liv bara varit lögner, alla de frågor som dyker upp liknande dem du själva ställer. Nej, du är inte ensam om att känna såhär. Det här samhället kollapsar och fler och fler kommer att känna som du och förstå att det är vi som har rätt. Mina tips till dig som har fungerat för mig själv:

* Skaffa dig något att vara entusiastisk över. Har du någon hobby som du vill få mer tid över för? Har du någon dröm du vill uppfylla? Fundera på hur du kan göra drömmen verklig.
* Börja träna regelbundet. Läs på om kost och träning. Undvik skräpmat, träna tung styrketräning, löpning, självförsvar eller en kombination av allt mellan 3-5 ggr i veckan. Ät hälsosamt. Detta har gjort en otrolig skillnad för mig denna hösten då jag normalt sett varit deprimerad vid denna tiden på året så länge jag kan minnas.
* Träffa och organisera dig med människor som har ungefär samma åsikter som du själv. Du kommer att inse att du inte är själv med dina tankar och åsikter, många sitter i precis samma situation som du själv och ni stärker varandra genom att träffas och umgås.
* I slutändan finns det ingenting som är mer värdefullt än att kämpa för att få till en förändring på det samhälle vi idag ser. För framtida generationers skull.

Bjuder på en bra låt: https://www.youtube.com/watch?v=F7pkQDXuEB0
Citera
2015-10-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
De år som det tagit för mig att gå från en sovande lämmel ointresserad av politik, till att bli "invandringskritisk" till nationell har varit en omtumlande resa stundtals. Att förstå att vissa saker som man fått lära sig i hela sitt liv bara varit lögner, alla de frågor som dyker upp liknande dem du själva ställer. Nej, du är inte ensam om att känna såhär. Det här samhället kollapsar och fler och fler kommer att känna som du och förstå att det är vi som har rätt. Mina tips till dig som har fungerat för mig själv:

* Skaffa dig något att vara entusiastisk över. Har du någon hobby som du vill få mer tid över för? Har du någon dröm du vill uppfylla? Fundera på hur du kan göra drömmen verklig.
* Börja träna regelbundet. Läs på om kost och träning. Undvik skräpmat, träna tung styrketräning, löpning, självförsvar eller en kombination av allt mellan 3-5 ggr i veckan. Ät hälsosamt. Detta har gjort en otrolig skillnad för mig denna hösten då jag normalt sett varit deprimerad vid denna tiden på året så länge jag kan minnas.
* Träffa och organisera dig med människor som har ungefär samma åsikter som du själv. Du kommer att inse att du inte är själv med dina tankar och åsikter, många sitter i precis samma situation som du själv och ni stärker varandra genom att träffas och umgås.
* I slutändan finns det ingenting som är mer värdefullt än att kämpa för att få till en förändring på det samhälle vi idag ser. För framtida generationers skull.

Exakt förverkliga en dröm som kanske till och med kan generera pengar samtidigt som den är rolig och egentligen är din dröm.
Citera
2015-10-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele

Tack för ditt inlägg!

Saker jag ska göra framöver
1. Sluta läsa nyheter
2. Börja träna/promenera mer
3. Rensa "vänner", be "vänner" fara åt helvete
4. Kanske gå till doktorn
5. Börja knyta nya kontakter

Problemet med punkt nummer fem är att jag bor i en liten jävla håla i Småland. Det händer ingenting här. Inga demon, manifestationer eller dylikt. Får en känsla av att ingen bryr sig här. Ingen är som jag. Alla är lyckliga med sina tacos och Idol på fredagskvällarna, ingen tycks bry sig om samhällets fördärv. Trots att min kommun är sjukt mångkulturell. Tror svenskar är en minoritet här faktiskt, kanske därför det inte händer nåt. Livet går sin gilla gång, svensken jobbar, sover, skiter, röstar S eller är lite "rebelliska" och röstar SD i valen...

Suck.

Väldigt bra låt det där! Har lyssnat en del på den de senaste veckorna faktiskt. Gåshud. Frågan är om man mår bättre av den... Men som sagt, jävligt bra hursomhelst!
Citera
2015-10-18, 16:01
Medlem
Konstigt att ingen kommit in i tråden och beskyllt mig för att "skylla alla mina problem på invandrare".

Var är ni som ställer er bakom samhället så som det ser ut idag? Ni som röstat S eller dylikt? Jag är genuint intresserad och nyfiken på hur ni tänker och resonerar, hur ni själva mår och er analys av mitt tillstånd. Hur är er syn på samhället? Varför har jag fel i mitt tänkande? Hur ska jag göra för att ändra på mitt tänkande? Är det jag som är sjuk och ni som är friska? Anser ni er vara goda? Är jag ond? Är jag en hemsk människa? Alla svar är välkomna. Kom igen nu. Personangrepp undanbedes dock.

Tack på förhand!
Senast redigerad av Nykter2015 2015-10-18 kl. 16:05.
Citera
2015-10-18, 16:18
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykter2015
Konstigt att ingen kommit in i tråden och beskyllt mig för att "skylla alla mina problem på invandrare".

Var är ni som ställer er bakom samhället så som det ser ut idag? Ni som röstat S eller dylikt? Jag är genuint intresserad och nyfiken på hur ni tänker och resonerar, hur ni själva mår och er analys av mitt tillstånd. Hur är er syn på samhället? Varför har jag fel i mitt tänkande? Hur ska jag göra för att ändra på mitt tänkande? Är det jag som är sjuk och ni som är friska? Anser ni er vara goda? Är jag ond? Är jag en hemsk människa? Alla svar är välkomna. Kom igen nu. Personangrepp undanbedes dock.

Tack på förhand!

Du är frisk. Västvärlden och majoriteten som bor i den är sjuka.
Helt utan sjukdomsinsikt.
Stålsätt dig mentalt och fysiskt för den stundande kollapsen.
Skit i att mässa för döva öron och umgås med likasinnade istället.
Jag vet PRECIS hur du känner TS.

Önskar själv ibland att jag kunnat vara en lyckligt hjärntvättad etablissemangshora och att min lust att ta reda på maktförhållanden och att vara kritisk och nyfiken av naturen inte lett mig in på sanningen och förnuftets väg.

Vi lever i en spännande och skrämmande tid.
Citera
2015-10-18, 16:42
Medlem
HasseBanans avatar
Dessutom är det inte så jävla illa - än. Man får leva i års- och dagtäta rum. Passa på att ta vara på livet fram tills årsskiftet och hoppas starkt på att en förändring kommer ske. Du kommer säkert bli lite lättare till mods dessutom om du läser på SVT nyheter idag om moderaterna som vill skärpa flyktingpolitiken och förbjuda tiggeri bland annat. Säkert bara röstfiske, men ändå ett steg i rätt riktning.

Dessutom tror jag inte att 7klövern vill se ett scenario där SD-väljare ska kunna komma och säga "Vad var det vi sa", det skulle verkligen spä på politikerföraktet ännu mer och det har de inte råd med. Säger de att det kommer lösa sig så får de fan se till att det gör det också.

Det sägs att Sveriges befolkning iom flyktingströmmen kommer öka med 4-5% under en halvårsperiod. Ställ detta i relation till att vi är ca 10 miljoner invånare (varav ca 2,5 miljoner invandrare, varav ca 600 000 muslimer) Än är vi i majoritet, men det går snabbt nu så passa på att ta vara på livet och kämpa för att det ska bli en förändring!
Citera
2015-10-18, 17:23
Medlem
Citat:
1. Sluta läsa nyheter

Problemet med punkt nummer fem är att jag bor i en liten jävla håla i Småland. Det händer ingenting här. Inga demon, manifestationer eller dylikt. Får en känsla av att ingen bryr sig här. Ingen är som jag. Alla är lyckliga med sina tacos och Idol på fredagskvällarna, ingen tycks bry sig om samhällets fördärv. Trots att min kommun är sjukt mångkulturell. Tror svenskar är en minoritet här faktiskt, kanske därför det inte händer nåt. Livet går sin gilla gång, svensken jobbar, sover, skiter, röstar S eller är lite "rebelliska" och röstar SD i valen...

Suck.

Väldigt bra låt det där! Har lyssnat en del på den de senaste veckorna faktiskt. Gåshud. Frågan är om man mår bättre av den... Men som sagt, jävligt bra hursomhelst!

Jag ger mig tillåtelsen att gå igenom några av dina 5 punkter:
Punkt 3: Även om du skulle vilja säga att "vänner och släktingar är som stövlar, desto tajtare de sitter desto ondare gör det", kan det vara ett ganska smärtsamt tillstånd, och givetvis är det alltid bra att ha någon att prata med även om personen slänger stämplar på dig (såsom Rasist, Nazist, Främlingsfientlig). Och varför inte presentera fakta för dina vänner? Detta, om något, är väl ändå hänsyn, respekt gentemot dina vänner.
Punkt 5: Hur väljer du att definera din situation? Du bor i "en liten jävla håla" där ingenting händer.
Men du har internet och kan knuta kontakt med andra människor. Så du är i en "internet-situation", eller t.o.m en "Svensk-situation", eller "mänsklig-situation", "universiell-situation."

"Inga demon, manifestationer eller dylikt. Får en känsla av att ingen bryr sig här. Ingen är som jag."

Om du letar efter "manifestationer", "demonstrationer" så är du som andra, eftersom det är just vad andra i vårt samhälle gör. De går på "demonstrationer", "manifestationer", i alla olika möjliga ändamål, och fortfarande, se var vi är!!!!

Och eftersom andra delat med sig av musik gör jag också det.
"Du tänker varje morgon när du vaknar, att du blir blåst" : https://www.youtube.com/watch?v=RhNgCHlxMBU
Senast redigerad av carlcc 2015-10-18 kl. 17:40.
Citera
2015-10-18, 17:52
Medlem
praeles avatar
Citat:
Tack för ditt inlägg!

1. Sluta läsa nyheter

Suck.

Får man fråga hur du kom i kontakt med den låten?
Jag tycker inte du ska sluta läsa nyheter helt men om du mår väldigt dåligt av det så bör du minska det. Framförallt som någon annan skrev: Förbered dig mentalt på det som är idag och vad som komma skall. Situationen är som den är. Politikerna kommer att fortsätta förstöra vårt land. Förbered dig på mentalt på detta men förstå också att folk börjar vakna upp nu och det är vår plikt att göra vad vi kan för förändra situationen.
Sök upp nån intressant podcast och inför en rutin på att gå en promenad en timme varje Söndag t.ex. Stig gärna upp tidigt på morgonen, laga dig en ordentlig frukost och sen ut och gå! Så länge dina vänner inte är skadliga för dig så tycker jag inte du ska be dem dra åt helvete. Själv har jag upplevt att det inte är så givande att umgås med mina barndomsvänner som förut då de lever sina vanliga lämmelliv osv. Gör dig inte ovän med dem om det inte är nödvändigt utan sök istället upp nya vänner som tänker som dig. Sök nya kontakter och prata med dem istället. Skit i PK-doktorn skulle jag säga. Börja lyssna på alla podcasts på motgift.nu Finns ett forum på deras hemsida där folk med exakt samma tankar som du själva diskuterar och även anordnar träffar.

Om du är från en håla från Småland har jag glada nyheter till dig. Känner massor av nationella där som befinner sig i ungefär samma situation som du själv. Du är inte så ensam som du tror.

Två klipp från Youtube som var betydelsefulla för mig när jag var i samma tankar som du själv:
https://www.youtube.com/watch?v=vS7TqP6cRJ4
https://www.youtube.com/watch?v=6DM0vIH5gY8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in