Citat:
Ursprungligen postat av
Nykter2015
Okej, jag vet inte om detta är rätt forumdel, kan lika gärna vara psykisk hälsa.
Nån mer som känner som jag?
Vad kan man göra?
Ska man gå och prata med nån?
Mvh
Du är inte ensam! Att se landet förgås medan de flesta fortfarande lever i den naiva vänsteridealismen är både skevt och deprimerande. De värsta är att man möter den vidriga kulturmarxismen överallt nuförtiden, svårt att hålla sig undan. Eftersom att ändra mina åsikter eller värderingar för att passa in är givetvis är uteslutet så har jag gjort några andra förändringar, stora som små, för att kunna leva ett positivt liv i alla fall. Min grundtanke är: Ska man verkligen låta andra människor dumhet påverka sin lycka? , givetvis inte!
Den första förändringen var att bosätta sig utomlands för studier (skönt att komma iväg några år, samt få ett större perspektiv på saker och ting).
Det andra var att begränsa mitt nyhetsflöde både va gäller Facebook och andra medier till max två gånger per dag. Att ta bort Facebook på mobilen gjorde stor skillnad direkt.
Den tredje förändring var att börja läsa mer globala nyheter. Du håller dig ändå uppdaterad och intellektuell men det är mindre PK-tjafs än i nyheter från Sverige.
Den fjärde förändringen jag har gjort är att försöka omvända den vidriga situation till något positiv. När jag ser hur flertalet svenskar agerar så extremt naivt och korkat samt hur den svenska staten förvaltas så ger det mig motivation till att bli bättre och rikare både materiellt och ice-materiellt än dessa människor och att lyckas så pass att jag kan bosätta mig någon annan stans och slippa bidra till detta samhälle.
obs Att distansera sig för att främja sin egen lycka behöver inte betyda att du behöver isolera dig eller att inte ta del alls. Läs, rösta, diskutera! men gör det med aktsamhet. Glöm inte bort att precis som negativa människors närvaro gör oss negativa så blir det även med tex negativ media.
Det är helt enkelt inte värt det!
lycka till!