2015-10-18, 06:06
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Jag donerade en slant till SD´s kampanj...fick i alla fall mig som att känna mig mer än en soffliggande gnällspik eller baksäteschafför.

https://sd.se/donera/

Lagt en och annan spänn där jag med.

Det värsta jag vet är alliansenväljare och gammelsossar som gnäller på I&I.
Jag blir fullständigt galen. Som Bert Karlsson blev över journalisterna nyligen.
Hur i helvete kan man efter "öppna era hjärtan" rösta på kulturutbytet.

Hur?

Bert Karlsson visar var skåpet ska stå för en kulturradikal imbecill.
04:20 in så får den inkompetenta jävla idioten som kallar sig för journalist veta hur in i helvete värdelös hon är. Rabiat kulturradikal politisk agent är vad hon är.
Men hela klippet är värt att se.
Kungen, Reinfeldt och artisteliten får en rejäl skopa ovett de med.

https://youtu.be/WjbU5-Ef3As
Senast redigerad av Wittstocksgatan 2015-10-18 kl. 06:14.
Citera
2015-10-18, 08:07
Medlem
SirAkilless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykter2015
Okej, jag vet inte om detta är rätt forumdel, kan lika gärna vara psykisk hälsa.

Nån mer som känner som jag?
Vad kan man göra?
Ska man gå och prata med nån?

Mvh

Du är inte ensam! Att se landet förgås medan de flesta fortfarande lever i den naiva vänsteridealismen är både skevt och deprimerande. De värsta är att man möter den vidriga kulturmarxismen överallt nuförtiden, svårt att hålla sig undan. Eftersom att ändra mina åsikter eller värderingar för att passa in är givetvis är uteslutet så har jag gjort några andra förändringar, stora som små, för att kunna leva ett positivt liv i alla fall. Min grundtanke är: Ska man verkligen låta andra människor dumhet påverka sin lycka? , givetvis inte!

Den första förändringen var att bosätta sig utomlands för studier (skönt att komma iväg några år, samt få ett större perspektiv på saker och ting).

Det andra var att begränsa mitt nyhetsflöde både va gäller Facebook och andra medier till max två gånger per dag. Att ta bort Facebook på mobilen gjorde stor skillnad direkt.

Den tredje förändring var att börja läsa mer globala nyheter. Du håller dig ändå uppdaterad och intellektuell men det är mindre PK-tjafs än i nyheter från Sverige.

Den fjärde förändringen jag har gjort är att försöka omvända den vidriga situation till något positiv. När jag ser hur flertalet svenskar agerar så extremt naivt och korkat samt hur den svenska staten förvaltas så ger det mig motivation till att bli bättre och rikare både materiellt och ice-materiellt än dessa människor och att lyckas så pass att jag kan bosätta mig någon annan stans och slippa bidra till detta samhälle.

obs Att distansera sig för att främja sin egen lycka behöver inte betyda att du behöver isolera dig eller att inte ta del alls. Läs, rösta, diskutera! men gör det med aktsamhet. Glöm inte bort att precis som negativa människors närvaro gör oss negativa så blir det även med tex negativ media.
Det är helt enkelt inte värt det!

lycka till!
Citera
2015-10-18, 08:38
Medlem
Citat:
Jag blir otroligt frustrerad över svenskar som inte förstår sitt eget bästa, som är så pass indoktrinerade med sitt egalitära "allt åt alla"-tänk. Senast idag hade jag en diskussion med en gråsosse som tycker det är vår "plikt" och "skyldighet" att hjälpa folk. Är det vår plikt att skänka bort vårt land? Jag orkar inte debattera med meningsmotståndare längre. Det går inte att nå fram till dem.
Att ha diskussioner med gråsossar och andra vad man än vill kalla dem kanske inte är det bästa ifall du vill behålla något slags "vett"? Föreställ dig en Jude gå till ett Nazi-möte och prata med dem; förklara hur Judarna ser på det hela; hur de känner, etc. Det är något som nästan är omöjigt eftersom Nazisterna redan är uppväxta med att verbalt stämpla dem, etc.
Likadant här: Folk har blivit såpass övertygade om att du är, kanske, Rasist, Nazist, att det är omöjligt att prata med dem.

Citat:
Jag vill inte att denna tråden ska mynna ut i någon slags invandringdebatt, utan mer om psykisk ohälsa kring mångkultur, vårt folks och lands fördärv.
Är det inte precis såhär människans historia ser ut? Folk tar över andra folks land, mark, kvinnor, etc. Amerika fick inte Amerika utav Indianerna. De blev inte inbjudna, "kom och ta hur mycket mark ni vill ha", de tog marken och därefter satte upp skylten "Thou shalt not steal."

Citat:
Jag skiter i om folk kallar mig vekling, mesig eller förrädare. Jag orkar inte mer nu. Jag ger upp.

Det enda som är viktigt just nu är att jag ska må bra. Jag har redan kämpat med mitt alkoholmissbruk och vunnit över det, dock vill jag även bli "frisk" i mitt tänkande. Jag vill bli PK!

Vad kan man göra?

Hur ska man kunna acceptera det man inte kan förändra?

Jag vet inte. Jag kan ge dig en del utav en dikt som jag gillar. Den går:
Three. A friend writes:
"These are my burdens -
my wife's illness;
what Seneca might call
my incurable old age;
my nation entagled in the filthiest of wars
while I am asked to be
none other than Proud Patriot."
I Answered:
"I grant it's hard to take
but you have there
the makings of a poem."
Citera
2015-10-18, 09:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Okej, jag vet inte om detta är rätt forumdel, kan lika gärna vara psykisk hälsa.

Kort och gott; samhället gör mig sjuk. "Flyktingar" väller in, politiker (utom ett parti) har inga planer på att minska inflödet, de lyssnar inte, de tar inte många människors oro på allvar. Kriminaliteten ökar, folkgemenskapen är bortblåst och knappt möjlig att återfå. Lägg även till feminism och annat trams. Det är kanske mer korrekt att säga kulturmarxismen som helhet.

Vad det än må kallas så gör det mig sjuk och orolig och genuint bekymrad. Jag orkar inte må så här längre. Jag vill bli "frisk", slippa bry mig, vara hjärndöd som alla andra.

Du ska kämpa för ett svenskt Sverige! kanske vissa tänker. Jag har redan gjort en del, under rätt många år. Har alltid känt att mångkulturen är fel. Nu känner jag dock att jag inte orkar mycket längre. Motståndet är massivt. Med den senaste "flyktingkatastrofen" har det blivit ännu mer polariserat och Gud vet vad som kommer ske i framtiden. Jag har nästan börjat hoppas på att inflödet ska öka ännu mer, att samhället verkligen ska kollapsa så att något nytt kan uppstå ur askan.

Är jag den enda som känner så här? Visst, jag är säkert inte ensam om att känna oro över samhällsutvecklingen, men i mitt fall börjar det ta extrema proportioner. Jag orkar med nöd och näppe kliva upp på morgonen, äta och jobba. Lusten till allt annat är som bortblåst.

Jag blir otroligt frustrerad över svenskar som inte förstår sitt eget bästa, som är så pass indoktrinerade med sitt egalitära "allt åt alla"-tänk. Senast idag hade jag en diskussion med en gråsosse som tycker det är vår "plikt" och "skyldighet" att hjälpa folk. Är det vår plikt att skänka bort vårt land? Jag orkar inte debattera med meningsmotståndare längre. Det går inte att nå fram till dem.

Jag vill inte att denna tråden ska mynna ut i någon slags invandringdebatt, utan mer om psykisk ohälsa kring mångkultur, vårt folks och lands fördärv.

Jag skiter i om folk kallar mig vekling, mesig eller förrädare. Jag orkar inte mer nu. Jag ger upp.

Det enda som är viktigt just nu är att jag ska må bra. Jag har redan kämpat med mitt alkoholmissbruk och vunnit över det, dock vill jag även bli "frisk" i mitt tänkande. Jag vill bli PK!

Vad kan man göra?

Hur ska man kunna acceptera det man inte kan förändra?

Tråden är 110% seriös. Oseriösa svar och trollande undanbedes. Tack!

Mvh

Utmärkt att du fått "sjukdoms" insikt. För det man inte kan förändra måste man acceptera. Känns det lättare för dig så kan du pröva något som heter "Sinnesrobönen", (jag kan inte skriva mer om detta på grund av vissa "traditioner").
Citera
2015-10-18, 10:14
Medlem
Ja förstår dig allt för väl ts. Jag känner inte igen min stad längre. Sorg, ångest och frustration har börjat fylla min vardag
Citera
2015-10-18, 10:19
Medlem
Många kloka ord från trådskaparen och andra. Är också nyhetsberoende vilket kan vara lärorikt men också jobbigt. Speciellt sedan Sverige gav de mest högljudda och verklighetsfrånvända journalisterna total makt i denna fråga.

Korkat nog kan jag börja morgonen med att läsa Aftonbladet ledare samt pk-trådar på Facebook. Har en släkting som sprider sådana under natten. Inbillar mig att det är bra att känna sina motståndare men egentligen skapar det mer och mer hat hos mig och det mår man ju verkligen inte bra av. Under dagen brukar jag balansera upp det hela med inlägg från Tino, diverse Flashback-trådar och några kloka tidningsartiklar som sprids via mail inom den del av släkten som är lika engagerade som jag.

Min sambo som för övrigt tycker som jag brukar ibland skruva ner radion när denna fråga kommer upp eftersom hon tycker att jag blir så jobbig och negativ när jag triggas igång. Hon vill med all rätt fokusera på saker som man mår bra av.

Jag försöker ofta påverka de som ännu är sovande och tycker att invandringsfrågan inte är så viktig. Ibland lyckas man så frön men de flesta tycker nog mest att man är jobbig.

PK-arna som jag känner har jag tröttnat på att diskutera med eftersom det bara blir otrevligt och inte leder till något. Svårt att undvika ämnet men ibland så funkar det.

För att få mer balans i livet försöker jag ibland att stänga av detta ständiga flöde men har alltid misslyckats förutom då jag reser. Är ändå i grund och botten stolt att jag inte ger upp och glädjer mig över att det finns likasinnade.
Citera
2015-10-18, 10:19
Medlem
VadFanKulOs avatar
Så länge samhället är sjukt så reagerar friska människor med att känna ångest över situationen. De som är sjuka njuter av det. Din analys är korrekt på alla punkter. Jag känner också som du, jag ser fram emot systemkollapsen. Ur askan reser sig en etnisk rensning av dumma vita människor först, sedan anlitar vi blattarna till att sparka ut varenda jude, sen skickar vi ut blattarna när de är färdiga, skapar en nordeuropeisk union med borttagen kvinnlig rösträtt och totalförbjuder juden inträde någonsin igen, resterande praktiska detaljer löser sig självt.
Citera
2015-10-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
[---]
Är det inte precis såhär människans historia ser ut? Folk tar över andra folks land, mark, kvinnor, etc. Amerika fick inte Amerika utav Indianerna. De blev inte inbjudna, "kom och ta hur mycket mark ni vill ha", de tog marken och därefter satte upp skylten "Thou shalt not steal." (Du skall inte stjäla.)
(Min översättning i kursiv stil)

Tack carlcc! Dagens visdomsord!

Nyfiken2015, läs inte det indragna stycket nedan!
Det pågår ett övertagande av Sverige av araber, likt europeernas intagande av Amerika. Hittills är invasionen relativt fredlig (om man räknar bort dagliga skjutningar, bil- och dagisbränder, som redan normaliserats).

Inte ens en spågumma, med kristallkula som hjälpmedel i konsekvensanalysen, kan missa att spå framtiden.

Den är redan öppet deklarerad, bl.a. här på Flashback i vissa trådar: När bidragskranen är tömd, och Allahs pengaregn upphör, så kommer det att hända otrevliga saker i vårt samhälle. Uttalanden om detta har gjorts för länge sedan, jag har hört det i verkligheten av en arab i badhuset för ca tio år sen.

För dig som ropar efter källor i varje debattinlägg, sök själv här på Flashback!
Nyfiken2015: För att dämpa ångesten över sakernas tillstånd, så rekommenderar även jag, att inte se på nyheterna öht. Meditation med djupandning är också stressdämpande. Och så finns, när inget annat hjälper, oxazepam-preparat, som sänker blodtrycket. Svårt att få utskrivet, tror jag, då det är vanebildande, men ändå ett sista tips.
Citera
2015-10-18, 11:27
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan

Jag blir fullständigt galen. Som Bert Karlsson blev över journalisterna nyligen.

Hur?

04:20 in så får den inkompetenta jävla idioten som kallar sig för journalist veta hur in i helvete värdelös hon är. Rabiat kulturradikal politisk agent är vad hon är.

Men det där en anklagad, skyldig mans utbrott, dessutom skulle Bert sälja sin fru om det fanns en marknad för det, jag har sett hur hon ser ut och tyvärr saknas det marknad för just den.
Citera
2015-10-18, 12:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan

Hur?

Tack för länken. Sevärd!

Jag håller med dig. Att höra 7K:are klaga på I&I gör mig också tokförbannad.

Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Men det där en anklagad, skyldig mans utbrott, dessutom skulle Bert sälja sin fru om det fanns en marknad för det, jag har sett hur hon ser ut och tyvärr saknas det marknad för just den.

Spot on! Gissar att han läst vad folk tycker om profitörerna på invandringsvansinnet.

Ser det inte ut som han drabbats av Parkinssons?
Citera
2015-10-18, 12:34
Medlem
Ett verktyg man kan använda sig av när man diskuterar invandringen med folk (släktingar, vänner, bekanta, främmande) är att byta roller.

Så, när jag skall reparera min dator (eftersom jag inte kan datorer tar jag den till en reparatör), och frågar repartören vad som är felet på datorn, förklarar hon att det är minnseskortet det är fel på, varpå jag utbrister: "Men hur kan du tala om minneskortet?!"
Vi, de flesta av oss iaf, känner att alla delar utav en dator skall kunna diskuteras. (Man skulle inte kunna hålla ett intelligent samtal om så inte vore fallet.)

Eller, jag sitter på live-tv och ska prata om vårt solsystem. Jag nämner Mars, Jupiter, Saturnus, etc., men väljer att inte prata om Venus. Programledaren: "Varför vill du inte prata om Venus?" Jag: "Det skulle inte kännas lämpligt. Kanske att det finns barn som sitter och tittar."

Varför kommer det sig att vi bara visar bröst på "bästa möjliga sändningstid" och inte fittor likaså?

Så, byt på rollerna och få folk som inte vill tala om känsliga ämnen att skämmas för att man inte talar om känsliga ämenen. Allt borde kunna vara möjligt att prata om.
Citera
2015-10-18, 13:00
Medlem
JumpingJacks avatar
Den här verkar passa bättre i Psykisk hälsa.

Integration och invandring ------> Psykisk hälsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in