2005-10-31, 16:23
Medlem
fattonys avatar
Ja. Hur tog du din första cigg? Tog du den ensam någon kväll bara för att testa, eller stod det 5 pers runt dig och försökte övertala dig till den?

Det är mycket snack om grupptryck när det gäller just rökning så jag tänkte ta reda på hur det ligger till.
Citera
2005-10-31, 16:24
Medlem
palefaces avatar
jag tog den ensam
Citera
2005-10-31, 16:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Fick ta mina första bloss från en rökande väninna till min mamma... Det var väl då jag var sådär 4 eller något i den stilen... Första gången jag tjuvrökte så hade jag en polare som såg på och var skitskraj för att jag skulle åka fast... =D
Citera
2005-10-31, 16:31
Medlem
Headquakes avatar
Min första cigg var torra grässtrå och senare avancerade jag till ciggaretthylsor utan tobak. Jag gjorde även egna pipor som jag rökte gräs och torra löv i. Inte marijuana alltså....
Det var väldigt starkt och brände i halsen!
Allt detta tillsammans med en kompis för vi var nyfikna och det var förbjudet.
Citera
2005-10-31, 16:37
Mina första bloss tog jag av min mamma (munbloss), då jag var 11-12 år gammal. Frågade bara:
-Får jag testa? O det fick jag, hon sa bara:
-Jaja, börja dock aldrig röka!

Men min första riktiga cigg tog jag när jag var 13 år. Jag o en polare hade bestämt oss för att köpa ett litet Marlboro-paket, fast det tog tid innan vi vågade... Cyklade till en närliggande by, man ville ju givetvis inte handla i den lokala kiosken!!!

Sen smög vi oss långt in i skogen o tjyv-rökte! Tuggade en massa tuggumi för att inte lukta efteråt. Fat iof. hade vi tidigare gjort egna cigaretter av papper och thé, samt en tvättsvamp som filter... . Men om detta ska räknas som cigg vet jag inte.

Mer än så avslöjar jag inte då allt jag skriver registreras av SÄPO...
Citera
2005-10-31, 17:32
Moderator
tobess avatar
Tror det var en nyårsfest i gymnasiet, full som ett ägg så bjöd någon på cigg och på den vägen är det.

Röker inte idag, och har väl aldrig rökt "dagligen" förutom tidvis i lumpen. Annars har det varit feströkande under några år. Tröttnade dock lite på ciggen och nu avnjuter jag snus istället, som också började under en fest och sen har det väl rullat på och nu blir det nog någon dosa i veckan..
Citera
2005-10-31, 17:36
Medlem
seattles avatar
Alla första gången var på en fest när jag var runt 12-13 när någon hade snott ett paket Prince menthol från sin mamma. Kommer ihåg att jag hostade en del och sånt men då tyckte man ju att man var coolast av alla som rökade och allt.
Citera
2005-10-31, 17:54
Medlem
Ahruons avatar
Tog med fem polare när jag var mindre. Kände inge grupp tryck, då det bara var fyra som rökte. En avstod och fick inget skit för det.
Citera
2005-10-31, 17:55
Medlem
$Snake$s avatar
Tror jag och en polare var runt 12 år, hans mor röker så vi tjollade några cigg och drog ut i skogen hehe fett najs
Citera
2005-10-31, 17:58
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag fick en ciggarett av en lumparkompis när vi skulle iväg på kvällspermission. Rökte en del i lumpen, när man satt på krogen. Riktigt härligt avslappnande och värmande en kall dag i fält. Sedan dess har det blivit någon ciggarett eller ciggar någon enstaka gång.
Citera
2005-10-31, 18:03
Medlem
skgs avatar
Var väl 11 eller 12 har jag för mig, snodde en vit prince av morsan och puffade på låååångt inne i skogen
Citera
2005-10-31, 18:06
Medlem
d0lfs avatar
Jaa, den första ciggen ja. Underbara tider, underbart minne. Jag gick i sjuan i högstadiet när det hände. Om jag minns rätt var det någon av mina kompisar som hade hittat ett ciggpaket liggandes någonstans. En kväll när vi var ute så plockade dem fram paketet och alla samlades tysta runt i en ring. Det var någon helt enorm spänning och det kändes som att ciggen var typ en pistol eller en kabbe heroin eller liknande. Mycket komiskt när man tänker tillbaka på det, men man var ju inte speciellt gammal då. Ciggen gick runt i en cirkel och alla drog ett par munnblåss och jag kände mig allt mycket vuxnare.

Efter det så brukade vi smyga oss bort till fotbollsplanen bakom skolan på lunchrasten och smygröka ett par cigg och snacka om att ingen fick skvallra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in