2005-10-31, 18:13
Bannlyst
det va facktiskt när jag gick i sexårs verksamheten.. jag och två polare till gick runt och letade fimpar för att testa för första gången.. men som ett mirakel hittade vi en orökt cigg just när vi hade bestämmt oss för att testa... fick inte tänd på den från första början eftersom vi inte förstod att man skulle suga samtidigt som man tände.. men efter en stund så gick det ändå.. mycket munbloss den kvällen... sen när jag kom hem så hade redan en av kompisarna hunnit komma hem och direkt erkännt för sina föräldrar vad han hade gjort.. så fick man en lite utskällning av mor och far men dom tog dock inte så allvarligt på saken eftersom dom visste att vi nite skulle börja röka i sex-sju års åldern
Citera
2005-10-31, 18:13
Medlem
tog den nasalt (vaddå? jag var ung)
Citera
2005-10-31, 18:19
Medlem
Sommar och lekis , en snubbe kastar sin fimp , jag o polarn snabba som as att plocka upp den, drar ett par munbloss var på plats (Mitt på cykelbanan, ganska mycket folk men ingen vi kände)........
Fan vad hårda vi var, säkert dom allra första i klassen oxå!!

fan vad jag vill tillbaka dit
Citera
2005-10-31, 18:54
Medlem
Jag var 16 och tog ciggen ensam på min balkong. Ville testa och insåg att det var himla gott att röka. Sedan gick det bara utför...
Citera
2005-10-31, 19:01
Medlem
Un Perros avatar
11-12, ute i skogen med lika balla kompisar och värsta euforiska buskänslan.
Citera
2005-10-31, 19:18
Medlem
troböds avatar
Det hände i fyran-femman nånting,
under ett nedfallet träd vid en lekplats en bit från skolan tillsammans med dom "tuffa" i klassen.

Jääävligt spännande, och man trodde att man skulle dö av första blosset ungefär.
Citera
2005-10-31, 19:53
Medlem
Jag och några kompisar var på väg hem från skolan. En av dem hade ett paket röda Prince. Jag kommer ihåg att jag hostade som värsta tbc-offret. Kanske är det ändå rätt konstigt att man slutade som rökare...
Citera
2005-10-31, 19:58
Medlem
poko-pekkas avatar
Vi var ett gäng grabbar i min klass och i paralellklassen som ansågs vara skolans "kungar" vi levde fan och var stilikoner (vi var kanske 10 år gamla ). Nåja en av oss tuffingar hade snott några prince från sin morsa..vi var lyriska! Vi kilade iväg från skolan och samlades på lastkajen till fakta-butiken som låg ett stenkast från skolan. Vi var häftigast i världen..i såsådär nån minut tills vi blev gravt rökfulla och spydde resten av dagen
Citera
2005-10-31, 20:11
Medlem
Anemis avatar
För mig började det också med självtillverkade "rökverk" av olika sorters hylsor och fyllning, allt taget ur floran.

Min första riktiga cigarett tog jag som 10-åring, kanske, med min jämnåriga storrökande kompis och hans likaså rökande lillebror, som kanske hade uppnått den mogna åldern åtta år.

"Ta en om du vill", sade de, "du behöver inte alls". Samtidigt tittade de på mig med världsvan min, värderande blick och den förbjudna frukten i händerna.
Den var inte god, min första cigarett, en L&M Full Flavour. Av en eller annan freudiansk orsak är det den godaste cigaretten jag vet nu i vuxen ålder. Jag hostade som en hopiindian, men höll god min.

Det är inte närapå så svårt att sluta röka som att börja, tycker jag. Det var nämligen ett litet helvete.

Men vad gör man inte för att vara den originellaste och tuffaste 13-åringen i staden.
Citera
2005-10-31, 20:47
Bannlyst
Är inte helt säker på min första cigg. Jag har för mej att det var när jag var 13-14 nånting och var på fest i en annan stad. Några av mina polare hade rökt ett tag då, så jag tyckte att jag också skulle testa...
Första året rökte man bara på fester, sen blev varje dag en fest.
Citera
2005-10-31, 21:21
Medlem
UrbanKids avatar
En Prince. RÖkte den p åen tjejkompis balkong i mitten av nian. Hade en snus inne samtidgt. Var roligt. Jag tog en ur hennes paket och blossade upp den. kedjerökte i 10 minuter efter min första cigg. sedan så fick jag en cigg av henne när vi söp i parken Härliga tider. Å ja e sugen på CIgg nu=/ Härligt
Citera
2005-10-31, 23:16
Medlem
a4swes avatar
Jag var 12 eller 13 och stal en cigg av min pappa, en röd prince vilken röktes i min säng på rummet.
Ett under att ingen kände rökdoften när de kom hem några timmar senare.
Undrar fortfarande varför.
Gott var det iaf och det var det värsta, det var ju därför man började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in