2006-03-10, 20:03
Medlem
var 14 år... jag in i en affär och frågade efter ett rött prince paket! i efterhand fattar jag inte hur jag lyckades, var ganska storväxt på den tiden.. det lustiga var att det var en vanlig livsmedelaffär
Citera
2006-03-11, 00:28
Medlem
Det var väl en polare som hade några cigg, så vi brukade sitta och tjyvröka på ett berg nära min bostad. Nej det var inte grupptryck, det var väl att vi båda ville pröva och veta hur det var att röka. Sedan blev det mer och mer.
Varför vill du veta om folk tog sin första cigg pga grupptryck? Det är väl inge farligt med det?
Citera
2006-03-11, 00:41
Medlem
miness avatar
kanske nångång när jag var 11-12
är ingen nikotinist men varje gång jag tänker på det, så slår det mig hur skönt det skulle vara med en cigg

tex nu, men får väl ta lite snuff istället :E
Citera
2006-03-11, 01:28
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly_theswede
var 14 år... jag in i en affär och frågade efter ett rött prince paket! i efterhand fattar jag inte hur jag lyckades, var ganska storväxt på den tiden.. det lustiga var att det var en vanlig livsmedelaffär

Fast numera har de skärpt kontrollerna med exempelvis www.visaleg.nu
Jag ställde själv upp på en sån kontroll. Jag gick in som en helt vanligt person i 10 butiker och frågade om jag kunde köpa ett paket cigaretter. Syftet var att se om de kollade leg eller ej. Sen gick jag och 2st från visaleg in i affären igen pratade med dem. Jag lyckades köpa i 7 butiker av 10

Det känns ganska störtlöjligt nu efteråt måste jag säga
Citera
2006-03-11, 08:44
Medlem
tigertompas avatar
Jag testade att ta min första cigg när jag var 20. Jag trodde det var Marblo menthol (ursäkta stavningen) Det var på en krog med en f.d flickvän till mig. Det enda jag märkte var att man fick en lugn känsla av ciggen.
Citera
2006-03-11, 11:35
Medlem
kissemisse**s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly_theswede

men var det inte typ 1998 det blev lag på att man inte fick sälja tobak till folk under atron år? aja, bra iallafall.

jag själv minns att jag & en kompis snodde ciggar av hennes mamma många gången, men det tog ganska långt tid innan vi förstod hur man skulle bära sig åt. haha.!
Citera
2006-03-11, 12:09
Medlem
Zkullocks avatar
Det började med blad och gräs när jag gick i 5an (ålder?) sen första Ciggaretten tog jag när jag var 13 tror jag.
Citera
2006-03-11, 15:09
Medlem
Lambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissemisse**
men var det inte typ 1998 det blev lag på att man inte fick sälja tobak till folk under atron år? aja, bra iallafall.

Innan något årtal fick man sälja cigaretter till ungdomar över 16 år. Någon gång i slutet av 1990-talet, möjligtvis början av 2000-talet trädde 18-års-regeln i kraft.
Citera
2006-03-11, 15:11
Medlem
Var så där kanske 13-14 år. Men har slutat att röka. Jag började röka, när kompisarna rökte. Dumt eller hur?
Citera
2006-03-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Fast numera har de skärpt kontrollerna med exempelvis www.visaleg.nu
Jag ställde själv upp på en sån kontroll. Jag gick in som en helt vanligt person i 10 butiker och frågade om jag kunde köpa ett paket cigaretter. Syftet var att se om de kollade leg eller ej. Sen gick jag och 2st från visaleg in i affären igen pratade med dem. Jag lyckades köpa i 7 butiker av 10

Det känns ganska störtlöjligt nu efteråt måste jag säga

Hur gammal ser du ut då? Lite värdelöst med sådana kontroller om du ser ut som 30
Citera
2006-03-13, 00:50
Medlem
Var väl 12-13 år.. På väg till kiosken efter skolan, så bjöd en klasspolare mig på en ciggarett och sa att jag skulle ta ett munbloss. Haha... Good times.
Citera
2006-03-13, 01:32
Medlem
Var just när våren kommit i 6an o så blev ja o polarn helt plötsligt röksugna o just den dan hade också en annan i klassen börjat röka, så fick vi en cigg på lunchrasten o påväg tillbaks till skolan tog ja ett färskingmunbloss o sen varmrökning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in