Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-13, 22:49
Medlem
Antennkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Mer "normala" brott?
Ja alltså klassisk svensk brottslighet som tidigare mer var tradition i Sverige innan negrarna kom. Du vet som Jönsson-ligan och Charles-Ingvar "Sickan" som planerar brott med finess och inte är direkt ute efter att skada någon. Det är skillnad på negerbrott och negerbrottslighet där det oftast är korkade utförda brott med grovt våld och sen dessa vidriga gängvåldtäkter på svenska flickor. Svenska kriminella har ändå en viss heder och stolthet.
Citera
2017-02-14, 09:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antennkillen
Mitt förslag är att ett underforum skapas i Samhälle > Aktuella brott och kriminalfall > Malmö så kan allt skit samlas där och resten av Aktuella brott och kriminalfall kan vara mer normala brott.

Från FAQ:

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2017-02-14, 17:40
Medlem
Att forumavdelningen är stor diskuteras i (FB) Dela upp Aktuella brott och kriminalfall, men just nu är de flesta trådar där inte från Malmö även om det tillfälligt var så ett tag. En massa andra brott diskuteras ju också där.
Citera
2017-02-14, 20:17
Medlem
Antennkillens avatar
De flesta av dessa trådar visar att det som sker i Malmö snarare är inbördeskrig än normal brottslighet:
  1. (FB) Nya butiksrån Malmö 2017-02-10
  2. (FB) Nermin Karamehmedov skjuten till döds på öppen gata i Malmö i natt. 29-02-2016.
  3. (FB) Man skjuten vid Roskildevägen 7, Malmö 2017-02-08
  4. (FB) Man i 20-årsåldern skjuten till döds på Möllan, Malmö 2017-02-12
  5. (FB) Malmö: Männen bakom våldsvågen
  6. (FB) Ashkan Moayed Abedi skjuten till döds i Malmö på Mobilia köpcenter 7.45 31/1-15
  7. (FB) Besköt helikopter med grön laser, en person gripen - Malmö 2017-02-12
  8. (FB) Massiv brand i fastighet i Malmö, startad av brinnande personbil? 2017-02-14
  9. (FB) Kvinna våldtagen & rånad på Mobilia parkering, Malmö 19:30 8/2-17
  10. (FB) Man skjuten Möllevången Malmö på öppen gata 2016-05-31
  11. (FB) 21-årige Alban Ibraj mördad i Malmö 20.44 på Docentgatan/Hermodsdal 3/1-2017
  12. (FB) 24-årige Rami Amin död efter skottlossning i Söderkulla, Malmö 2016-12-08
  13. (FB) MALMÖ- Sju olika skjutningar – samma vapen. Ny laserman i Malmö?
  14. (FB) Man åtalad för frivillig BDSM-sex (Malmö) (Frikänd i HovR)
  15. (FB) Kvinna med slöja attackerad i Malmö 170208
  16. (FB) Stort slagsmål i Malmö - Polis sköt ner knivman (2016-06-05)
  17. (FB) Man knivskuren till döds på Kristianstadsgatan i Malmö 2017-01-29
  18. (FB) Man skjuten i benet Malmö 2014-01-20
  19. (FB) 15 år gammalt mord på Ingrid Carlenfelt kan klaras upp. Man gripen i Malmö
  20. (FB) Malmö: Kvinna våldtagen i lägenhet i Limhamn 5/2-2017 03.30
  21. (FB) Miljonstöld från Malmövilla – italiensk vinflaska viktigt bevis
  22. (FB) Malmö. Väpnat rån mot Apple-butik
  23. (FB) 16-årig afghansk pojke hittad död på Östra kyrkogården i Malmö 19/9-16
  24. (FB) Said Franks hittad skjuten i Malmö (avliden), 2016-11-14
  25. (FB) Taxibolaget 232323 i Malmö misstänkta för ekobrott
  26. (FB) Malmö: Gruppvåldtäktsförsök i Slottsparken 5/2-2017 04.38
  27. (FB) Seriebedragare åtalas för brott mot äldre
  28. (FB) Malmö: Mord på Quendrim Bajramaj på Annelundsgatan (2016-11-02)
  29. (FB) Flera personer besköts Malmö 2017-02-04 KL 04.20
  30. (FB) En person är skjuten i Malmö 2017-02-01
  31. (FB) Explosion shoppingcenter Emporia Malmö 2017-02-04
  32. (FB) Hade fel åsikter om kvinna i slöja - döms för förolämpning
  33. (FB) Förberedelse till människorov - skulle repellera från 17-våningshus i Malmö
  34. (FB) Malmö: Brödraskapet Wolfpacks ledare Alex Ghara Mohammadi ihjälskjuten 2011-11-24
  35. (FB) Stal kläder för halv miljon okt-16 Malmö, åtalas nu.
  36. (FB) Kriminella dödshotar återvinningspersonal (Malmö)
  37. (FB) Assistansbedrägeri om 9 miljoner, Malmö, åtal jan 2017
  38. (FB) Malmö: Ytterligare ett misstänkt mord - Eriksfältsgatan 2017-01-12
  39. (FB) Skottskada,Butiksrån Malmö 20170130 kl 20.19 på Vougts väg
Senast redigerad av Antennkillen 2017-02-14 kl. 20:24.
Citera
2017-02-14, 20:46
Medlem
Antennkillens avatar
Har gjort ett liknande förslag om Aktuella brott och kriminalfall dock exklusivt för Malmö för att dessa brott är mer av naturen inbördeskrig än normal brottslighet. Det är som att man skulle starta en ny tråd i Aktuella brott och kriminalfall för varje soldat som blir skjuten i Bagdad. Frågan är om trådar relaterade till Malmö inbördeskrig ens borde ligga under brott kanske snarare terrorism eller krig.

(FB) Förslag på Malmö-underforum i Aktuella brott och kriminalfall
Citera
2017-03-18, 17:21
Medlem
why123s avatar
Det var det dummaste jag har läst.. Ska vi då ha ett underforum för Stockholm och ett för Göteborg? Det är ju trots allt så att emellanåt är Göteborg värst, ibland Malmö och nu har Stockholm haft mycket.

Ska vi sedan gå ännu längre kan vi skapa underforum till Göteborg t ex brott på Biskopsgården eller Hising Backa osv...
Citera
2017-03-22, 20:15
Medlem
Wendelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det var det dummaste jag har läst.. Ska vi då ha ett underforum för Stockholm och ett för Göteborg? Det är ju trots allt så att emellanåt är Göteborg värst, ibland Malmö och nu har Stockholm haft mycket.

Ska vi sedan gå ännu längre kan vi skapa underforum till Göteborg t ex brott på Biskopsgården eller Hising Backa osv...
Stockholm och Göteborg är inte i närheten av det inbördeskriget som pågår i Malmö. Dessutom är det endast en liten del som kommer till allmänhetens kännedom då det mesta tystas ner av Bonnier✡media och (S)(V)T för att Malmö ska framstå som det mångkulturella paradiset. Situationen i Malmö hör inte hemma inom "Aktuella brott" utan snarare "Terrorism" eller "Krig".

Bilbränder, upplopp, skottlossning och våldtäkter sker varje dag i Malmö. Dödsskjutningar och sprängningar sker ett par gånger i veckan minst och dessa problemen är i hela Malmö inte bara i Rosengård som PK-media oftast vill ge sken av. Detta trots allt att finanseliten pumpar in enorma summor pengar i Malmö för skapa jobb samt att Malmö kommun går back med en halv miljard Kr varje år men som de får in via kommunutjämningssystemet från andra kommuner som det går bra för i Sverige.
Senast redigerad av Wendelstein 2017-03-22 kl. 20:32.
Citera
2017-03-22, 21:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendelstein
Stockholm och Göteborg är inte i närheten av det inbördeskriget som pågår i Malmö. Dessutom är det endast en liten del som kommer till allmänhetens kännedom då det mesta tystas ner av Bonnier✡media och (S)(V)T för att Malmö ska framstå som det mångkulturella paradiset. Situationen i Malmö hör inte hemma inom "Aktuella brott" utan snarare "Terrorism" eller "Krig".

Bilbränder, upplopp, skottlossning och våldtäkter sker varje dag i Malmö. Dödsskjutningar (mord) sker ett par gånger i veckan minst och dessa problemen är i hela Malmö inte bara i Rosengård som PK-media oftast vill ge sken av. Detta trots allt att finanseliten pumpar in enorma summor pengar i Malmö för skapa jobb samt att Malmö kommun går back med en halv miljard Kr varje år men som de får in via kommunutjämningssystemet från andra kommuner som det går bra för i Sverige.

Kul att du berättar för mig hur det ser ut i Malmö, jag bor här! PK-media vill inte ge sken av något mångkulturellt paradis. Det intressanta är att det finns vissa ivriga användare som vill ge sken av att människor flyr Malmö, helt fel, priserna på bostäder i Malmö ökar något otroligt. Så mycket till och med att mäklare jämför med när Köpenhamn hade en så överhettad bostadsmarknad att danskarna flyttade till Malmö. Härom veckan pratade jag med en av alla mäklare som vill sälja min lägenhet och de vet inte varför det har blivit ett så otroligt tryck på bostäder just nu i Malmö.
Vad tror du? Tror du att det är terrorismen, skottlossningen och bilbränderna som lockar folk till staden?
Nej, du! Jag är helsvensk, talar med andra svenskar och ingen av oss vill flytta. Vi känner inte heller igen oss i den bild du målar upp.

Naturligtvis är det ingen som förnekar att det har varit många dödsskjutningar. Det verkar som de allra, allra flesta som är inblandade i skottlossningarna har gemensamma intressen. Deras intresse delar inte jag och därför känner jag mig inte osäker eller rädd.
Sedan detta tal om PK-media, den media du kallar hmm realistisk (?) hur realistisk är den? Det kan möjligen inte vara så att den har ett alldeles speciellt syfte? I din media är man väldigt trångsynt, det blir liksom svårt att hålla två bollar i luften samtidigt.. Så liksom ni säger PK-media så kallar jag den "realistiska" median för den ensidiga median EM.

Du är åtminstone schysst, öppen och hymlar inte.. Du lyckades få med Bonniermedia och
(S)(V) T redan från början. Sedan blir jag lite konfunderad.. Du skriver att situationen i Malmö egentligen inte hör hemma inom Aktuella Brott utan snarare "terrorism" eller "krig". Men varför väljer du/ni inte att lägga trådarna inom terrorism då? Just när det gäller brottsligheten i Malmö, sitter vissa användare och är beredda att slänga sig på tangentbordet, sätta rubriken och förstainlägget.

Med tanke på hur rubriken och förstainläggen är formulerade tror jag att det är dina kompisar.. Ta ett allvarligt snack med dem och säg till dem att lägga trådarna inom terrorism, helt okej, tycker jag. Då kanske trådarna på aktuella brott får en lite högre nivå dessutom.
Senast redigerad av why123 2017-03-22 kl. 21:08. Anledning: .
Citera
2017-03-23, 10:11
Moderator
Tinuviels avatar
Observera att tråden är placerad i forumförslag, således är det förslaget om ett Malmö-underforum som ska diskuteras, inte situationen i olika svenska storstäder.

// mod
Citera
2017-03-23, 10:12
Medlem
najass avatar
OT raderat

Denna tråd är inte till för att diskutera varför det ser ut som det eventuellt gör i Malmö. Släpp den diskussionen nu.

/mod
Citera
2017-03-23, 16:48
Medlem
Bajsfacistens avatar
  1. (FB) Svenska FN-observatören Zaida Catalán kidnappad i Kongo 2017-03-13
  2. (FB) USA: Ensamkommande flyktingbarn gruppvåldtar 14-åring på skola
  3. (FB) Amanda Knox och mordet på Meredith Kercher i Perugia
  4. (FB) 19-åring mördar 9-åring, lägger ut videon på nätet, Tyskland 2017-03-06
  5. (FB) Svenskar haffade för kokainsmuggling.
  6. (FB) Paris: "Radikal islamist" skar halsen av två familjemedlemmar inför chockade åskådare
  7. (FB) Tannlege tiltalt for å ha hatt sex med pasienter som betaling (Norge)
  8. (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død
  9. (FB) Familjen Troadec spårlöst försvunna Frankrike
  10. (FB) 20170316: Flera skadade vid skjutning på skola i Grasse, Frankrike
  11. (FB) Norrman sköt neger? Morddömda norrmännen i Kongo
  12. (FB) 20-årig svenska gängvåldtagen av 7 sydafrikaner i viltreservat i Sydafrika
  13. (FB) Afghansk asylant våldtar och mördar ung student i Tyskland.
  14. (FB) Tonåring skar huvudet av sin mamma, Zebulon i North Carolina USA
  15. (FB) "Svenske" knarksmugglaren Paul Mardirossian, 42, gick rakt i USA:s terrorfälla
  16. (FB) Flera personer nedhuggna med yxa på centralstationen i Düsseldorf. 2017-03-09
  17. (FB) Skottlossning på café i Basel, 2 döda (Schweiz) 20170310
  18. (FB) Lik kom flytande i en låda på floden Elbe, Tyskland.
  19. (FB) USA: Två negrer slog ihjäl gammal kines för $1.14
  20. (FB) Asylbaron våldtar 15 barn på flyktingboende i Norge mellan 2013 - 2016
  21. (FB) Frankrike: Hemlig agent mördar sin familj?
  22. (FB) Våldsamma demonstrationer i Nantes (Frankrike) mot Le-pen och Front national
  23. (FB) Det bestialiska mordet på Helen Bailey, Royston UK 2016
  24. (FB) Beväpnad man i skola i Menden, Tyskland 2017-02-22
  25. (FB) Misstänkt skottlossning på sjukhus i Houston Texas
  26. (FB) Stulen pingvin funnen död, Tyskland 2017-02-16
  27. (FB) Claver Berinkindi dömd till livstids fängelse för folkmord i Rwanda
  28. (FB) 6 personer hittad döda i ett hus i Ulstrup Danmark 2017-01-09
  29. (FB) Fyraåriga Mohamed bortförd våldtagen och mördad i Tyskland
  30. (FB) Svensk kvinna gripen - hackat data från poliskamera i USA
  31. (FB) Mördad mamma i resväska - Bali 12 aug 2014

Här är ca 30 trådar som skulle platsa i ett eget Aktuella brott och kriminalfall (Utrikes)
Citera
2017-05-20, 19:35
Medlem
Renspluggs avatar
Efter en stunds fundering så undrar jag om man inte kan kombinera det hela med taggar. Det är förstås lite si och så med att tagga trådar här på forumet, men om man leker lite med tanken att alla trådar i Aktuella brott och kriminalfall har en stadstagg. Då kan man låta den stadstaggen vara ett virtuellt underforum till Aktuella brott och kriminalfall.

Jag kan kanske då skapa ett bokmärke med trådar som är taggade med min hemstad och få allting serverat på ett fat. Aktuella brott och kriminalfall behöver då inte delas upp, det är mer att man behöver uppmuntra medlemmarna att tagga trådar och sedan be teknikerna här på forumet att endast visa dessa virtuella underforum om så önskas.

På det sättet kan aktuella brott och kriminalfall vara kvar, men samtidigt vara uppdelat om man så önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in