2010-06-01, 22:18
Medlem
Såg på nyheterna nyss om en tjej samtyckt till att ha BDSM-sex med en man, samtyckte under hela akten, och först efteråt ångrade sig tjejen och nu står mannen åtalad. Hittar inget i någon tidning, någon som vet mer? Finner sådana här saker väldigt intressanta.
Citera
2010-06-01, 23:06
Medlem
Det där verkar ju mer än en lovligt absurt, med den logiken skulle alla som någonsin haft sex med en annan person de facto kunna åtalas för det.
Citera
2010-06-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Det där verkar ju mer än en lovligt absurt, med den logiken skulle alla som någonsin haft sex med en annan person de facto kunna åtalas för det.
Jo, men som jag förstod det handlade nog själva åtalet om att han piskat henne, och inte att de haft sex, eftersom "man kan inte samtycka till misshandel" menade åklagaren, men jag satte på mitt i reportaget så jag missade nog alla detaljer. Och det ska bli intressant att se hur detta slutar, ja.

edit: Därför jag satte ett (?) efter våldtäkt, men det skulle tyvärr inte förvåna mig om han är åtalad för det också.
Senast redigerad av gustoo 2010-06-01 kl. 23:21.
Citera
2010-06-01, 23:42
Medlem
watchyourbacks avatar
såg också det på nyheterna nyss, och väntar med spänning och stor oro vad utfallet blir.
här är klippet: http://www.tv4play.se/nyheter/lokala...eoId=1.1661950
Citera
2010-06-02, 00:05
Medlem
Enligt klippet rörde det sig om ett åtal för misshandel om jag förstod saken rätt.. Nu framgick det inte exakt omfattning eller vad som hade skett. Kvinnan hade tydligen gått med på att "få smisk/bli piskad" före och under "akten" men ångrat sig efteråt. Jag tycker likafullt att det verkar mycket underligt...
Citera
2010-06-02, 00:07
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Enligt klippet rörde det sig om ett åtal för misshandel om jag förstod saken rätt.. Nu framgick det inte exakt omfattning eller vad som hade skett. Kvinnan hade tydligen gått med på att "få smisk/bli piskad" före och under "akten" men ångrat sig efteråt. Jag tycker likafullt att det verkar mycket underligt...
Som jag fattar det har det pågått under ett par dagar och misshandeln är att räkna som grov. Man kan inte samtycka till grov misshandel och då det faller under allmänt åtal så räcker det med att hennes släkting gör anmälan.
Citera
2010-06-06, 10:22
Medlem
deckardrottningens avatar
Man åtalad för frivillig BDSM-sex (Malmö)

Citat:
Fallet handlar om en 16-årig flicka som i början av januari kom i kontakt med en 32-årig man via internetsidan Klubb6, en sida med fokus på sex, gruppsex, partnerbyte och liknande.
...
Tjejen fick också skriva en ”slavansökan” där det bland annat står att ”Jag är en slav, en äcklig smutsig hora och vill behandlas som det, jag vill bli utnyttjad, plågad och ordentligt förnedrad tills jag knappt kan hålla tillbaka tårarna och de tysta skrik som kvävs inombords”.
...
Mannen berättar i förhör hur han vissa stunder låste in flickan i en hundbur, hur han satte krokodilklämmor i hennes bröst och satte fast dessa i väggen så att hon tvingades stå på tå och att han flera gånger slog på flickans nakna kropp med en rotting.

När tjejens mamma fick se dotterns blåmärken på kroppen i hemmet på söndagskvällen slog hon larm till polisen.
...

– Det är ungefär samma som när man har sex med någon som är under femton år. Även om barnet vill ha sex spelar det ingen roll, man döms ändå.
Åklagaren trycker även på att det handlar om en ung tjej som mår väldigt dåligt.
– Det gör det till ett allvarligare brott.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...isshandel.html

Notera att det är ostridigt att det är frivilligt sex och att flickan är byxmyndig.

Det här blir intressant att följa. Hur långt in i sovrummet får polisen följa med?
Citera
2010-06-06, 10:23
Avstängd
alestorms avatar
Låter riktigt sjukt! Va i helvete, vem går igång på sånt?! :O
Citera
2010-06-06, 10:35
Medlem
densistasovjets avatar
Vem som går igång på detta har inte vi med att göra så länge det är frivilligt. Dock kan man konstatera att manne visat synnerligen dåligt omdöme som tagit en 16 årig slav. Även om hon är byxmyndig så
är hon ju knappast känslomässigt mogen.
Citera
2010-06-06, 10:36
Medlem
Lila_Lejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alestorm
Låter riktigt sjukt! Va i helvete, vem går igång på sånt?! :O
BDSM är vanligare än vad du tror.

Och flicksnärtan bör ju ha vetat vad hon gav sig in på, varför skulle hon annars ha skrivit den där "slav ansökan" till han? Ja, iof. hon kan ju vara lättmanipulerad.

När man leker BDSM lekar är det extremt viktigt att båda parter vet vad man ger sig in på och att båda vet om varandras gränser och att man sätter upp ett säkerhetsord.

Funderar lite på mannen...visste han om flickans ålder, och om han nu gjorde det varför fortsatte han då sin kontakt med henne?

Tycker själv att han kunde ha kontaktat någon som var äldre.

Citera
2010-06-06, 10:37
Medlem
Holmertzs avatar
Ja, dåligt omdöme av mannen. Kan ju även ifrågasätta hur smakligt det hela är, men sjuka fetischer har man ju sett förr!
Nu har jag ju inte läst mer än det TS skrev, men det känns lite sjukt om han blir fälld för detta!
Citera
2010-06-06, 10:41
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Även om hon är byxmyndig så
är hon ju knappast känslomässigt mogen.

Det är ju många människor oavsett ålder som inte är "Känslomässigt mogna". Skall det verkligen vara brottsligt att ha sex med dem?

Hur ska man i så fall göra för att vara säker på att det är lagligt att ha sex? Ska man kunna visa upp ett intyg från psykolog att man är "känslomässigt mogen"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback