2016-07-12, 23:13
Medlem
soligts avatar
De bästa bevisen är ju de man märker själv i vardagslivet.. Har man någon bekant som jobbar på något sjukhus eller rättsväsendet, och ser 3-4 människor sitta i en 500 m lång tunnel med en kopp i handen. Tänker man ju faktiskt att inget är på väg att bli bättre...
Citera
2016-07-12, 23:15
Medlem
dajevlars avatar
Öh vi har inte poliser så att det räcker. Faktum är att vanliga brott såsom inbrott utreds inte, och lämnas därhän. Glöm att polisen fixar tillbaka din snodda cykel (hehe - hände bara på 70-talet).

Sjukvården går på knäna. Folk DÖR faktiskt för att det inte räcker till, finns inte platser längre.

I min dotters skola är många lärare sjukskrivna. Rätt säker att det beror på dels ungar som kräver mer än vad svenskar är vana vid, men också för att det behövs fler när nya kulturer ska läras. (kaos).

På stan kan man gå och strolla.... (jag kan det... bara NÅN gång blev jag attackerad av ett gäng ickesvenskar.....[kunde försvara mig - jag vann]..... kan alla strolla?
Citera
2016-07-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
DET där har jag hört sen 1988 det kommer alltid vara: "när" och "om".
Mig veterligen ligger Sverige fortfarande på topp 10 i världen som det bästa landet.
Trots allt skitsnack från rasister som var enda dag gnäller och som säger: "Om 20 år.... " bla bla bla...

Sverige var ett väldigt mycke bättre land 1988. Det som 1988 sa att Sverige är på väg mot systemkollaps fick rätt.
Citera
2016-07-13, 00:48
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Hellre anställer jag syrianen som är flitig än en snubbe som du som letar upp, på obskyra hemsidor, rasistpropaganda.

Systemkollapsen kommer för att lata rasister som hellre sitter och letar över hela landet problem.
Samtidigt går ni sen ner på turken på fredagkvällar och tar en öl. Köper lite nattamat hos araben som äger korvkiosken, tar sen bussen hem som körs av jugoslaven, åker sen till mormor som får sin rumpa torkad av tjejen från vitryssland.

Systemkollapsen sker inne i ditt huvud. Medans vi andra jobbar och gör rätt för oss.

Om "ni andra" som du uttrycker det gjorde rätt för ER i större utsträckning så hade väl ingen klagat Ditt inlägg påminner om det Jan Björklund som varje gång han får chansen i tv-rutan säger: "En halv miljon invandrare går till jobbet varje dag" Ja men det är väl fan skitsamma när 1 miljon araber sitter hemma hela dagarna och pillar navellud och lyfter socialbidrag, dumfan. Ett rätt gör inte att något som är fel blir rätt. Faktum kvarstår att invandringen går vi minus på även om fatima jobbar som städare. Det tar förövrigt 7år för en invandrare för att få ett jobb, när invandraren väl fått ett jobb så är det många gånger "nystartsjobb" där arbetsförmedlingen går in och betalar 80% av lönen. Så kom inte och säg att vi tjänar på invandring, ingen invandrare har nånsin betalat tillbaka det den kostat Sverige. Vi går minus på varenda en som inte är läkare och liknande vilket är ett fåtal i det stora hela.

Tjejen från vitryssland som torkar mormor i röven ger förövrigt inget tillbaka till staten eftersom hennes lön är skattefinansierad vilket är en kostnad, så snacka inte om att det är något som gynnar oss andra förutom att hon har ett jobb, mer än så är det inte. Finns alltid någon annan som kan ta det jobbet.

Ja och vadå? turken som har en korvkiosk är väl bra, han gör rätt för sig om inte han nu också har nystartsjobb.

Vilket godhetssamarit du är, hoppas innerligt du anställer en khat-tuggande analfabet från somalia om tillfället dyker upp som har en enda kunskap att vara en fåraherde, för du är väl ingen rasist eller?
Citera
2016-07-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
NB: min fetning ovan.

Det är värre än du hävdar. Median etableringstid är för asylinvandrare 8 år; då räcker det att de har en anställning, lönebidragsfinansierad eller på annat sätt, en timme i veckan, som de dessutom kan vara sjukskrivna från, för att statistiskt inkluderas bland de sysselsatta. Ytterst få av de resterande 50% kommer någonsin att arbeta. Och enligt senare uppgifter, genom RUT - Riksdagens utredningstjänst - så har endast 25% av asylinvandrarna efter 15 år i Sverige vad som motsvarar helårsanställning (OBS! Inte heltidsanställning, men anställning större delen av året, på del- eller heltid.)

Härförleden varnade politiska partiföreträdare i den återkommande pajkastningen för "1 miljon i utanförskap (bidragsberoende)"; alltså var tionde invånare i ett kroniskt bidragsberoende. Med växande kriminalitet och svart sektor så kommer mindre pengar in i den offentliga kassan och mer måste tas ut för att hålla det mångkriminella massinvandringslandet Sverige ett pinnhål från omedelbart sammanbrott. Tro fan att det blir segregation om man massimporterar lågutbildade, icke förvärvsarbetande och bidragssuktande från MENA och bortom i hundratusental om året, och det så kallade skugglandet av illegala invandrare växer. En av politikerna självpåtagen social och ekonomisk bomb på svenskarnas bekostnad.
Citera
2016-07-13, 01:06
Medlem
Citat:
Hellre anställer jag syrianen som är flitig än en snubbe som du som letar upp, på obskyra hemsidor, rasistpropaganda.

Systemkollapsen kommer för att lata rasister som hellre sitter och letar över hela landet problem.
Samtidigt går ni sen ner på turken på fredagkvällar och tar en öl. Köper lite nattamat hos araben som äger korvkiosken, tar sen bussen hem som körs av jugoslaven, åker sen till mormor som får sin rumpa torkad av tjejen från vitryssland.

Systemkollapsen sker inne i ditt huvud. Medans vi andra jobbar och gör rätt för oss.

I Malmö så är det inga araber som betalar skatt på sina snabbmatsställen. Priserna är extremt låga för maten där, på 90-talet kostade en pizza 20 spänn, det fick man inte en pizza för 20 år sedan om man betalar skatt.
Jag är mycket god vän med en Libanesisk restaurangägare och han har berättat mängder om hur sned hela branschen är just i Malmö där ingen utländsk företagare betalar skatt och miljoner går ur landet rakt ner i fickorna till kusinerna hemma.

Hur tror du egentligen flyktingvågen finansieras? hur får en flykting 100.000 att dra till Sverige från? jo från Sverige och araber som bott här i 20 år.

Vi vet att smugglingen organiseras från Sverige, min vän Libanesen berättade att även finansieringen organiseras även härifrån.

Detta är frågan om organiserad kriminalitet på hög nivå och det är detta som kommer få samhället på sikt att rasa.

om 5 år behövs det mängder med Poliser, Vårdpersonal och lärare, i min kommun gick en skola omkull på grund av akut lärarbrist för tre dagar sedan.
De kan inte öppna i höst eftersom det inte går att hitta lärare på 2 månader.

Mitt kommunbibliotek saknar chef och det går inte vaska fram heller. På grund av för mycket invandrare har stora delar av bibliotekspersonalen gått i väggen inklusive chefen som omplacerade sig själv till vanlig personal, under dessa förhållanden vill ingen vara chef, invandrarna är extremt krävande eftersom så mycket måste fixas när de är i närheten.

Det slutar 40 poliser i månaden på grund av för låg lön till hög risk, om 5 år behövs 100.000 nya poliser, det kommer inte finnas det. vad händer då?

Akutmotagningar, BB är överfulla med invandrare varje dag, det behöver fixas tolk, kvinnliga läkare måste omplaceras tillfälligt eftersom kvinnor inte får undersökas av män. Detta tär på personalen enormt. folk går in i väggen.
Personal slutar, inga nya tillsätts eftersom vi har en historiskt brist på vårdpersonal.

Detta kallar du ingen kris och att vi är rasister som påstår.

Lev ute i den verkliga verkligheten ett tag där jag och andra befinner oss och kom igen sen.
Citera
2016-07-13, 01:17
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
NB: min fetning ovan.

Det är värre än du hävdar. Median etableringstid är för asylinvandrare 8 år; då räcker det att de har en anställning, lönebidragsfinansierad eller på annat sätt, en timme i veckan, som de dessutom kan vara sjukskrivna från, för att statistiskt inkluderas bland de sysselsatta. Ytterst få av de resterande 50% kommer någonsin att arbeta. Och enligt senare uppgifter, genom RUT - Riksdagens utredningstjänst - så har endast 25% av asylinvandrarna efter 15 år i Sverige vad som motsvarar helårsanställning (OBS! Inte heltidsanställning, men anställning större delen av året, på del- eller heltid.)

Härförleden varnade politiska partiföreträdare i den återkommande pajkastningen för "1 miljon i utanförskap (bidragsberoende)"; alltså var tionde invånare i ett kroniskt bidragsberoende. Med växande kriminalitet och svart sektor så kommer mindre pengar in i den offentliga kassan och mer måste tas ut för att hålla det mångkriminella massinvandringslandet Sverige ett pinnhål från omedelbart sammanbrott. Tro fan att det blir segregation om man massimporterar lågutbildade, icke förvärvsarbetande och bidragssuktande från MENA och bortom i hundratusental om året, och det så kallade skugglandet av illegala invandrare växer. En av politikerna självpåtagen social och ekonomisk bomb på svenskarnas bekostnad.

Jag säger då det, var ännu värre än jag befarade. Och då trodde jag att jag låg precis rätt när det gäller statistiken men uppenbarligen är det djupare och ännu mer förjävligt än vad jag tänkte från första början. Alltså kan den där somaliern arbeta 1 timme i veckan och räknas inte som arbetslös. Inte konstigt det är systemkollaps om man räknar sådana personer att dessa är i arbete.

Hur var det nu, 80% arbetslöshet bland somalier. Den gruppen måste ju vara den som spär på mest på systemkollapsen. Kolla sjukhusen vad sitter det där? jo somalier med 10st ungar som är förkylda och då ska minsann pappa analfabet släpa med ungarna så att doktorn kan bota deras förkylning. Men det är väl så i deras hemländer då går de en gång i veckan till "häxdoktorn" som gör en ritual, betalar "doktorn" med en liten säck currkrydda och sedan är det bra sedan. Men här kostar det pengar istället vilket är den stora skillnaden.

Har en vän som jobbar inom sjukvården som är så innerligt trött på alla dessa achmeds som kommer för minsta lilla sak. Givetvis är ungen döende varje gång och ska gå före alla andra i kön. Det ska vara specialbehandling från första stund och gud nåde om det inte finns några tider då tar det hus i helvete. Och man undrar varför sjukvården går på knäna. Detta är systemkollaps!
Senast redigerad av Klopek 2016-07-13 kl. 01:27.
Citera
2016-07-13, 08:52
Medlem
Citat:
Beror på vem du frågar.
För mig var 1988 ett helvete men idag, både för mig privat och mitt företag, är det 100% gånger bättre.
Större frihet.
Vi har öppet längre.
ICA butiker överallt. Till och med öppet på lördag OCH söndagar.
Jämställdare
föräldraförsäkrngar
Pensionärer har eget boendeistäälet för att bo 6 pers i ett råttbo.
Bättre löner. Längre semestrar.
Då stora företag. Nu fler småföretagare. Större rörlighet. Fler valmöjlihgeter.

Ja, som sagt... allt beror på vem man frågar.
För en rasist kommer världen alltid vara jobbig.
Men för oss som lever på ett litet djävla sandkord i rymden och andas luften i 80 år och inte bryr oss om hudfärg... ja, vi kan jämföra våra liv på ett annat sätt.

Rasister kommer ALLTID tycka livet är jobbigt. De påminns ju ständigt om sin människo-allergi.
Fler små företag är ju värdelöst. Det är fortfarande de stora företagen som står för anställningarna, som står för de stora skatteinbetalningarna till samhället. osv. Det är bland det mest skrämmande att det inte längre skapas några storföretag i sverige.

Pensionärer har det ju klart sämre idag, pensionerna är lägre och man får inte ens en plats på ett hem med råtthål för åtta pers. Istället bryter man en lårbenshals hemma och ligger i tre dagar tills hemtjänsten hittar en död i vardagsrummet.
Citera
2016-07-15, 09:49
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
En efter en faller förorterna

KRÖNIKA Stockholms kollektivtrafik med spår över och under jord med sina stationer som en ring runt innerstaden erbjuder en skrämmande karta över ett förfall som nu sker steg för steg. En efter en faller förorter och stationer ned i kriminalitet, social misär och arbetslös mångkulturell befolkning. De svenska familjerna flyr så fort de kan och kvar blir allt fler bidragsberoende inflyttade icke-europeiska invandrare.
http://avpixlat.info/2016/07/15/en-e...a/#more-182927
Citera
2016-07-15, 13:41
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
DET där har jag hört sen 1988 det kommer alltid vara: "när" och "om".
Mig veterligen ligger Sverige fortfarande på topp 10 i världen som det bästa landet.
Trots allt skitsnack från rasister som var enda dag gnäller och som säger: "Om 20 år.... " bla bla bla...

Ja, ja. Vänta bara 3-4 år när packet och deras anhöriga är kommunplacerade och ansvaret för dem välts över på kommunerna. Ett par kronor extra i kommunalskatt OCH försämrad service kommer verkligen bevisa din tes.

Vad fan är det du inte fattar? Staten lånar idag för att kompensera för oanställningsbara araber och negrer. När det upphör måste skatterna upp och servicen ned för att få ekvationen att gå ihop.
Citera
2016-07-15, 13:59
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det är sådana häringa syrianer du tänker ska sänka Sverige genom arbetslöshet?
https://mitti.se/tog-studenten-efter...tag=sollentuna

Låt oss titta på det hela lite i detalj. Han har alltså varit här i 4 år. Under den tiden har han lyckats med att klara av 2 års språkintroduktion samt en 3 års naturvetenskap (eller har utbildningen förfallit som allt annat?)? 2+3=4?

"N-are vad döljer du för mig,
I dina mörka öron,
En svag nyans,
Av hjärnsubstans,
etc..."

Musik Carola.

För övrigt kan inte en blatte, ens om det är sant, kompensera för alla övriga oanställningsbara.
Senast redigerad av FarbrorBerit 2016-07-15 kl. 14:04.
Citera
2016-07-15, 15:33
Medlem
nins avatar
Foster dör på grund av platsbrist på sjukhusen och den LO-betalda psykvänstern fortsätter och propagera att det INTE är en systemkollaps!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in