Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Hellre anställer jag syrianen som är flitig än en snubbe som du som letar upp, på obskyra hemsidor, rasistpropaganda.
Systemkollapsen kommer för att lata rasister som hellre sitter och letar över hela landet problem.
Samtidigt går ni sen ner på turken på fredagkvällar och tar en öl. Köper lite nattamat hos araben som äger korvkiosken, tar sen bussen hem som körs av jugoslaven, åker sen till mormor som får sin rumpa torkad av tjejen från vitryssland.
Systemkollapsen sker inne i ditt huvud. Medans vi andra jobbar och gör rätt för oss.

I Malmö så är det inga araber som betalar skatt på sina snabbmatsställen. Priserna är extremt låga för maten där, på 90-talet kostade en pizza 20 spänn, det fick man inte en pizza för 20 år sedan om man betalar skatt.
Jag är mycket god vän med en Libanesisk restaurangägare och han har berättat mängder om hur sned hela branschen är just i Malmö där ingen utländsk företagare betalar skatt och miljoner går ur landet rakt ner i fickorna till kusinerna hemma.
Hur tror du egentligen flyktingvågen finansieras? hur får en flykting 100.000 att dra till Sverige från? jo från Sverige och araber som bott här i 20 år.
Vi vet att smugglingen organiseras från Sverige, min vän Libanesen berättade att även finansieringen organiseras även härifrån.
Detta är frågan om organiserad kriminalitet på hög nivå och det är detta som kommer få samhället på sikt att rasa.
om 5 år behövs det mängder med Poliser, Vårdpersonal och lärare, i min kommun gick en skola omkull på grund av akut lärarbrist för tre dagar sedan.
De kan inte öppna i höst eftersom det inte går att hitta lärare på 2 månader.
Mitt kommunbibliotek saknar chef och det går inte vaska fram heller. På grund av för mycket invandrare har stora delar av bibliotekspersonalen gått i väggen inklusive chefen som omplacerade sig själv till vanlig personal, under dessa förhållanden vill ingen vara chef, invandrarna är extremt krävande eftersom så mycket måste fixas när de är i närheten.
Det slutar 40 poliser i månaden på grund av för låg lön till hög risk, om 5 år behövs 100.000 nya poliser, det kommer inte finnas det. vad händer då?
Akutmotagningar, BB är överfulla med invandrare varje dag, det behöver fixas tolk, kvinnliga läkare måste omplaceras tillfälligt eftersom kvinnor inte får undersökas av män. Detta tär på personalen enormt. folk går in i väggen.
Personal slutar, inga nya tillsätts eftersom vi har en historiskt brist på vårdpersonal.
Detta kallar du ingen kris och att vi är rasister som påstår.
Lev ute i den verkliga verkligheten ett tag där jag och andra befinner oss och kom igen sen.