2020-02-25, 18:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Vad är rätt? Låt mig gissa; SD eller AfS?

Det går inte att rösta bort den nationalromantiska sektswänskens psykosociala karaktärsdrag.

Att leva på hoppet om en bättre morgondag för Storswänsken är en usel strategi.

Jag hoppas på en bättre morgondag för dig också, för alla
Ingen av oss ska stanna i denna märkliga värld.

Let it come!
I bästa fall får jag äntligen åka hem

https://youtu.be/NS3OgXaHoyc

Nu ska jag göra annat än att rädda landet ett tag, så ni får klara er kollaps själva ett tag! Tjao!
Citera
2020-02-25, 18:55
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Den här tråden började 2015, alltså temat "Sverige går mot en systemkollaps". I fem år har detta pågående ältats. Nu, när jag går in på tråden för första gången och ser hur ålderstigen den är så känner jag mig som när jag i ett antikvariat ser en bok med titeln "modern psykologi" utgiven 1935. Ja, köper den, det gör jag inte.

Romarriket kollapsade inte på en dag. Kollaps är ingen enstaka händelse, det är en process.
Citera
2020-02-25, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag hoppas på en bättre morgondag för dig också, för alla
Ingen av oss ska stanna i denna märkliga värld.

Let it come!
I bästa fall får jag äntligen åka hem

https://youtu.be/NS3OgXaHoyc

Nu ska jag göra annat än att rädda landet ett tag, så ni får klara er kollaps själva ett tag! Tjao!

Du inbillar dig att födelsen och döden är en unik händelse. Så är det när snöflingor resonerar, speciellt efter att ha reproducerat fram fler snöflingor till existensens vindpinade polarnatt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eternal_return#
Eternal return (also known as eternal recurrence) is a theory that the universe and all existence and energy has been recurring, and will continue to recur, in a self-similar form an infinite number of times across infinite time or space.
Ja, allt har hänt och kommer hända i evighetens oändliga cirkel.

Senast redigerad av redshift 2020-02-25 kl. 19:09.
Citera
2020-02-25, 19:19
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Romarriket kollapsade inte på en dag. Kollaps är ingen enstaka händelse, det är en process.

Det var klokt sagt av dig, men det missar ändå poängen: Alltför generella trådar säger allt och ingenting. Denna tråd är som ett biktbås i en katolsk kyrka.
Citera
2020-02-25, 19:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vad är problemet, förutom att skäggbarnet befinner sig i Sverige?
Citat:
Den här tråden började 2015, alltså temat "Sverige går mot en systemkollaps". I fem år har detta pågående ältats. Nu, när jag går in på tråden för första gången och ser hur ålderstigen den är så känner jag mig som när jag i ett antikvariat ser en bok med titeln "modern psykologi" utgiven 1935. Ja, köper den, det gör jag inte.
De senaste dagarna har tråden fokuserat på väljarnas ansvar för det som händer i landet. Era två inlägg är intressanta för att belysa detta i tråden. Kan ni se några problem i Sverige som talar för att vi är på väg mot en systemkollaps? Eller tycker ni att samhället funkar acceptabelt?
Citera
2020-02-25, 19:29
Citat:
Det var klokt sagt av dig, men det missar ändå poängen: Alltför generella trådar säger allt och ingenting. Denna tråd är som ett biktbås i en katolsk kyrka.

Allt för smala trådar missar det essentiella och förirrar sig in en ordporr av reduktionistiska runkerier.

Det är skönt den här tråden saknar de typiska ”giganterna” av erektil dysfunktion.

Citera
2020-02-25, 19:29
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
De senaste dagarna har tråden fokuserat på väljarnas ansvar för det som händer i landet. Era två inlägg är intressanta för att belysa detta i tråden. Kan ni se några problem i Sverige som talar för att vi är på väg mot en systemkollaps? Eller tycker ni att samhället funkar acceptabelt?

Definiera systemkollaps.
Citera
2020-02-25, 19:31
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Allt för smala trådar missar det essentiella och förirrar sig in en ordporr av reduktionistiska runkerier.

Det är skönt den här tråden saknar de typiska ”giganterna” av erektil dysfunktion.

Ditt språk avslöjar din tankevärld och den är inte min. Ajöss med dig.
Citera
2020-02-25, 19:36
Citat:
Definiera systemkollaps.

Jag tycker du ska bemöda dig att läsa tråden istället för att tramsa.
Citera
2020-02-25, 19:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Definiera systemkollaps.
Det ska jag gärna göra. Men först vill jag förstå HUR du tänker. Trådstarten är väldigt tydlig. Du kliver in och sågar tråden UTAN att förstå hur det som den handlar om definieras. På VILKA sakliga grunder kan du då såga tråden?
Citera
2020-02-25, 19:43
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag vaknade upp redan när jag var barn på 1980-talet, så jag har aldrig tyckt att samhället har fungerat acceptabelt. Beträffande konkreta erfarenheter så är dessa begränsade för mig eftersom att jag befinner mig i en situation (karriär- och åldersmässigt) där jag inte kommer i kontakt med det offentliga Sverige. Jag har aldrig varit arbetslös, och jag tror att det är 7 år sedan jag senast besökte ett sjukhus.

För mig så är det dock enkelt: Varje invandrare är ett misslyckande för samhället. Det kan låta som att jag förenklar, men med tanke på magnituden på problemen som invandrare orsakar så tycker jag att det är riktigt att säga så. Jag tror (tyvärr) inte på någon plötslig kollaps, utan att den negativa utveckling som vi har sett under de senaste 50 åren kommer att fortsätta.
Citera
2020-02-25, 19:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag vaknade upp redan när jag var barn på 1980-talet, så jag har aldrig tyckt att samhället har fungerat acceptabelt. Beträffande konkreta erfarenheter så är dessa begränsade för mig eftersom att jag befinner mig i en situation (karriär- och åldersmässigt) där jag inte kommer i kontakt med det offentliga Sverige. Jag har aldrig varit arbetslös, och jag tror att det är 7 år sedan jag senast besökte ett sjukhus.

För mig så är det dock enkelt: Varje invandrare är ett misslyckande för samhället. Det kan låta som att jag förenklar, men med tanke på magnituden på problemen som invandrare orsakar så tycker jag att det är riktigt att säga så. Jag tror (tyvärr) inte på någon plötslig kollaps, utan att den negativa utveckling som vi har sett under de senaste 50 åren kommer att fortsätta.
Jag tror att de allra flesta, eller i varje fall väldigt många, befinner sig i samma situation som du (och jag) rent personligt. Vad som fick dig att ”vakna upp” vet jag inte och det spelar ingen roll. Själv halkade jag in på ett bananskal i försök att hjälpa närstående med myndighetskontakter.

De allra flesta (eller väldigt många) saknar helt enkelt de personliga erfarenheter som behövs för att förstå HUR ruttet det svenska samhället är. Det beror INTE på att vi är ondskefulla människor som VILL ha det såhär. Det beror på att vi INTE VET hur sjukt det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in