Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
De senaste dagarna har tråden fokuserat på väljarnas ansvar för det som händer i landet. Era två inlägg är intressanta för att belysa detta i tråden. Kan ni se några problem i Sverige som talar för att vi är på väg mot en systemkollaps? Eller tycker ni att samhället funkar acceptabelt?
Jag vaknade upp redan när jag var barn på 1980-talet, så jag har aldrig tyckt att samhället har fungerat acceptabelt. Beträffande konkreta erfarenheter så är dessa begränsade för mig eftersom att jag befinner mig i en situation (karriär- och åldersmässigt) där jag inte kommer i kontakt med det offentliga Sverige. Jag har aldrig varit arbetslös, och jag tror att det är 7 år sedan jag senast besökte ett sjukhus.
För mig så är det dock enkelt: Varje invandrare är ett misslyckande för samhället. Det kan låta som att jag förenklar, men med tanke på magnituden på problemen som invandrare orsakar så tycker jag att det är riktigt att säga så. Jag tror (tyvärr) inte på någon plötslig kollaps, utan att den negativa utveckling som vi har sett under de senaste 50 åren kommer att fortsätta.