2020-02-24, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte nödvändigt att rena själen genom att hata "storsvensken". I själva verket är det bara ett uttryck för identifikation med ännu ett värdelöst ting.

De frågor du ställer är fullständigt meningslösa, precis som all annan idé om att ordning utifrån skulle kunna göra något för mänskligheten.

Frågan är snarare vart vi är påväg nu.

Det är mest ett förakt jag känner för de slemmiga integritetslösa kretinerna som går till valurnorna, gång, på gång, på gång och legitimerar de andra slemmiga, integritetslösa kretinerna i samma sekt, som får fortsatt förtroende att agera sin realpolitik vilken direkt strider mot allt vett och sans, men främst ger legitimitet åt de fortsatta övertrampen.

Frågor på det?
Citera
2020-02-24, 13:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det är mest ett förakt jag känner för de slemmiga integritetslösa kretinerna som går till valurnorna, gång, på gång, på gång och legitimerar de andra slemmiga, integritetslösa kretinerna i samma sekt, som får fortsatt förtroende att agera sin realpolitik vilken direkt strider mot allt vett och sans, men främst ger legitimitet åt de fortsatta övertrampen.

Frågor på det?
Ja

Om dessa själlösa inte kan välja att återerövra sin själ (om själlösheten är genetisk), varför aktar du dem då inte likt vi aktar tex myrstackarna i skogen?

Är de födda i detta tillstånd bär de inget ansvar.
Citera
2020-02-24, 13:35
Citat:
Ja

Om dessa själlösa inte kan välja att återerövra sin själ (om själlösheten är genetisk), varför aktar du dem då inte likt vi aktar tex myrstackarna i skogen?

Är de födda i detta tillstånd bär de inget ansvar.

Det är därför det är av vikt att folkutbytet bör accelerera. Det är enklare att hantera små arabklaner än Storswänsken som Regimen relativt enkelt kan programmera till att begå diverse galenskaper i sin jakt på prestige och pengar.

Men visst, med direktdemokrati och självbestämmande kantoner, likt Schweiz och med en stark konstitution, liknade den i USA, som definierar en ’Bill of Rights’ så hade vi snackat. Där fick du min utopi om ett rimlighetens Sverige.

Dock är jag såpass funtad att begripa att sektswänsken aldrig frivilligt kommer lämna ifrån sig prestigen, stöldgodset och makten. Den måste med våld approprieras, eller med andra medel förverkas och omintetgöras.
Citera
2020-02-24, 13:42
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Genom att försöka rädda alla räddar du ingen.

Människor utan integritet saknar mentala mekanismer för att göra upp med sin kognitiva dissonans. Det är helt enkelt inget problem om den psykosociala konflikten mellan rätt och fel ej existerar.

Du slåss mot väderkvarnar.

Du går ifrån klarhet till klarhet, och att det är smärtsamt att läsa.
Citera
2020-02-24, 13:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad är det här, det är ju du som i inlägg efter inlägg har skrivit att väljarna inte har ansvar för den politik som förs.
Citat:
+1

Riksdagen är tydligen samlad i tråden. Vem kunde anat det? ;-)
Du är en riktig pajas, Svenne. Om du hade läst istället för att tramsa så hade du förstått att gruppen ”väljare” måste brytas ner i hanterbara delar. De väljare som i sin yrkesutövning skapar ”systemkollapsen” är givetvis skyldiga. De väljare som blir lurade är däremot INTE skyldiga. De är korkade men INTE skyldiga.

De väljare som däremot förstår problemen men underlåter att agera mot det som är själva orsaken är förstås också skyldiga. De ger legitimitet åt maktmissbruket genom underlåtenhet att agera. (Att tramsa på Flashback är INTE att agera adekvat.)
Citera
2020-02-24, 13:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är därför det är av vikt att folkutbytet bör accelerera. Det är enklare att hantera små arabklaner än Storswänsken som Regimen relativt enkelt kan programmera till att begå diverse galenskaper i sin jakt på prestige och pengar.

Men visst, med direktdemokrati och självbestämmande kantoner, likt Schweiz och med en stark konstitution, liknade den i USA, som definierar en ’Bill of Rights’ så hade vi snackat. Där fick du min utopi om ett rimlighetens Sverige.

Dock är jag såpass funtad att begripa att sektswänsken aldrig frivilligt kommer lämna ifrån sig prestigen, stöldgodset och makten. Den måste med våld approprieras, eller med andra medel förverkas och omintetgöras.
Sektsvensken är inte svensk. Sektsvenskens själ är död, det är problemet. Det problemet är globalt, även om just svenskarna fullständigt ballat ur gällande detta.

Kampen är många tusen år gammal. Samhällen har kollapsat förr. Kollapser kommer när folkets
ondska vuxit sig för stor för omvändelse.

Om just detta samhälle kommer att fullständigt kollapsa återstår förstås att se, men det ser så ut just nu.
Citera
2020-02-24, 13:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Sektsvensken är inte svensk. Sektsvenskens själ är död, det är problemet. Det problemet är globalt, även om just svenskarna fullständigt ballat ur gällande detta.

Kampen är många tusen år gammal. Samhällen har kollapsat förr. Kollapser kommer när folkets

Om just detta samhälle kommer att fullständigt kollapsa återstår förstås att se, men det ser så ut just nu.
Den helt avgörande frågan är HUR stor ”sekten” egentligen är. Inom offentligheten tvingas många in i den eftersom alternativet med största sannolikhet är arbetslöshet. Det är ett omöjligt val för många.

Enda sättet att lösa problemet är att få bort ”sektledarna”.
Citera
2020-02-24, 13:53
Citat:

Det är sektswänsken som existerar, den idylliserade, idoliserade ’svensken’ har för bövelen aldrig existerat.

Det är dags du låter det sjunka in och inse att du själv är en del av problemet.

Jag frågade efter ditt livshantverk. Beskriv din livssituation, umgängeskrets, etc. Kom sedan inte dragande med att du minsann inte är ett regimlojalt NPC.
Citera
2020-02-24, 13:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du är en riktig pajas, Svenne. Om du hade läst istället för att tramsa så hade du förstått att gruppen ”väljare” måste brytas ner i hanterbara delar. De väljare som i sin yrkesutövning skapar ”systemkollapsen” är givetvis skyldiga. De väljare som blir lurade är däremot INTE skyldiga. De är korkade men INTE skyldiga.

De väljare som däremot förstår problemen men underlåter att agera mot det som är själva orsaken är förstås också skyldiga. De ger legitimitet åt maktmissbruket genom underlåtenhet att agera. (Att tramsa på Flashback är INTE att agera adekvat.)

Jag häller fullt med dig i att väljargruppen eller i mitt eget tycke att blocken måste splittas.

Det är blocken som utgör bojan där väljarna står som fjättrade till.

Blocken är otidsenliga och en bug ifrån start, konsesus är så mycket smidigare och att någonting ser ut att pågå i den färdriktningen och att jag kan tycka att vårt statsskick bör förändras. till att vara en demokratisk republik med en President.
Citera
2020-02-24, 13:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius

Jag häller fullt med dig i att väljargruppen eller i mitt eget tycke att blocken måste splittas.

Det är blocken som utgör bojan där väljarna står som fjättrade till.

Blocken är otidsenliga och en bug ifrån start, konsesus är så mycket smidigare och att någonting ser ut att pågå i den färdriktningen och att jag kan tycka att vårt statsskick bör förändras. till att vara en demokratisk republik med en President.
Citera
2020-02-24, 14:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:

Aha du är en satanist?

Nej utan att när kärleken har vuxit sig så stark, idag så råder en ondska.

Se vårdkrisen, det är ren ondska som ligger bakom.
När kärleken har åter vuxit sig stark, då reser sig folket.
Citera
2020-02-24, 14:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är sektswänsken som existerar, den idylliserade, idoliserade ’svensken’ har för bövelen aldrig existerat.

Det är dags du låter det sjunka in och inse att du själv är en del av problemet.

Jag frågade efter ditt livshantverk. Beskriv din livssituation, umgängeskrets, etc. Kom sedan inte dragande med att du minsann inte är ett regimlojalt NPC.
Svensken existerar egentligen inte. Inte sektsvensken heller, inte som mer än ett tillstånd människor är i oavsett etnicitet.

Du kommer inte att få någon sådan beskrivning av mig, men det jag kan säga är att något svenssonliv lever jag inte. Det innebär förstås inte att jag inte skulle vara något regimlojalt NPC. Alla människor har sina idéer om världens beskaffenhet, även fast vi inte måste tro att våra idéer är den absoluta sanningen.
Det jag säger är att ansvaret för kollapsen ligger hos väljarna.

Alla är en NPC, frågan är bara om vi ser vem/vad denna NPC i oss är eller ej. Först då kan vi börja göra något vettigt med landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in