2020-02-25, 14:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Och massan består av idioter som röstar för undergången
Och problemet är ju också att idiotpolitiker är inröstade av de facto idioter.
Men folk verkar ju tycka att läget är okej som det är....Can´t fix stupid.

Oroande, men kan folk inte tänka så
Korrekt

Antingen inser idioter att de är idioter, eller så är det kört. Jag är inte optimistisk. Mer så att jag måste göra det jag anser rätt. Jag har full förståelse för dem som ledsnat på idioter.
Citera
2020-02-25, 14:49
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Korrekt

Antingen inser idioter att de är idioter, eller så är det kört. Jag är inte optimistisk. Mer så att jag måste göra det jag anser rätt. Jag har full förståelse för dem som ledsnat på idioter.

Jag har tappat hoppet om mänskligheten för längesedan, därför jag är misantrop.
Många målar upp sig själv som helgon, men är i själva verket skit också.

En idiot saknar tyvärr möjligheten till självrannsakan, de kör på som om det inte fanns någon morgondag.
Citera
2020-02-25, 15:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du förespråkar vad jag förstår våld som medel och så kan det mycket väl bli och då blir det till den mest komplicerade våldsspiral som världen hitintills har skådat.
Det ligger inbyggt i konstruktionen, du och jag kommer förmodlig att försöka att ta livet av varandra med ytterligare tusentals småpåvar huggandes in och att fickrunkarnas riksorganisation har mobiliserat ock skickar in dom med.

Det finns enbart tre vägar 1. Långsiktigt politiskt arbete 2. En statskupp 3. Främmande makt.
Nej, lägg rätt lapp i lådan, och gör det med ansvar! Så enkelt, men så oerhört svårförmedlat det verkar vara.

När/om det ballar ur så är det inte jag som kommer att bruka våld, men jag kommer att försvara det jag och de mina byggt upp mot angrepp (nej, detta är INTE våld) mot sossar som i vanlig ordning lär vilja roffa åt sig det andra arbetat fram.

Jag har lagar att följa, med eller utan svenska staten, men du har rätt i att de flesta svenskar är laglösa.
Citera
2020-02-25, 16:02
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...mande-ungdomar
Citera
2020-02-25, 17:00
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, lägg rätt lapp i lådan, och gör det med ansvar! Så enkelt, men så oerhört svårförmedlat det verkar vara.

När/om det ballar ur så är det inte jag som kommer att bruka våld, men jag kommer att försvara det jag och de mina byggt upp mot angrepp (nej, detta är INTE våld) mot sossar som i vanlig ordning lär vilja roffa åt sig det andra arbetat fram.

Jag har lagar att följa, med eller utan svenska staten, men du har rätt i att de flesta svenskar är laglösa.

Vad är rätt? Låt mig gissa; SD eller AfS?

Det går inte att rösta bort den nationalromantiska sektswänskens psykosociala karaktärsdrag.

Att leva på hoppet om en bättre morgondag för Storswänsken är en usel strategi.

Senast redigerad av redshift 2020-02-25 kl. 17:03.
Citera
2020-02-25, 17:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Vad är rätt? Låt mig gissa; SD eller AfS?

Det går inte att rösta bort den nationalromantiska sektswänskens psykosociala karaktärsdrag.

Att leva på hoppet om en bättre morgondag för Storswänsken är en usel strategi.

Det går fint att rösta för representation. Det är ju det vi ser idag.

Det är väljarna som behöver ändra sig, helt enkelt. Helst rösta bort det demokratiska systemet, men det är en utopi.
Citera
2020-02-25, 17:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag delar inte konspirationsteoretikernas tro på en kraft i bakgrunden som drar i trådarna (läs: "judarna"). Men jag förstår varför sådana konspirationteorier uppstår i ett så dysfunktionellt demokratiskt system som Sverige, där det alltid är några "rättigheter" i något jävla internationellt avtal eller EU-förordning som trumfar alla demokratiska val. Det är alltid "nån annan" som redan har bestämt. Självklart söks då efter "adressen" till denne "nån annan" som tycks bestämma allt över huvudet på de röstberättigade. Och den minsta gemensamma nämnaren i finansvärlden och bland globalisterna visar sig påfallande ofta ha namn påhittade av byråkrater i Österrike-Ungern på 1700-talet.

Jag ser inte det sambandet som ett tecken på en judisk sammansvärjning dock. Korrelation är inte kausalitet.
Instämmer. Jag tycker för övrigt att hela det resonemanget (läs: ”judefrågan”) är verklighetsfrånvänt och irrelevant. Finansfolk, företrädare för globala företag och så vidare har som jobb att tjäna pengar och utveckla sina verksamheter. Klart att de nätverkar globalt för att maximera sin nytta. Det är ju deras jobb. Politikernas jobb är att verka för landets bästa. Om politikerna låter sig påverkas på ett menligt sätt gör de ett dåligt jobb. Om de låter sig korrumperas behöver de straffas. Och så vidare. Det är så världen fungerar. ”Systemet” måste kunna hantera det.

Vad har då detta med tråden att göra? Jo, ett tecken på systemkollaps är att problemen i landet är så stora att medborgare (som vi på Flashback) måste lägga en massa tid på att försöka fatta vad fan det är som händer så att vi kan ta vårt ansvar. Om det inte hade funnits några tecken på systemkollaps hade vi kunnat göra en massa roliga saker och våra egna jobb istället.
Citera
2020-02-25, 17:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag har tappat hoppet om mänskligheten för längesedan, därför jag är misantrop.
Många målar upp sig själv som helgon, men är i själva verket skit också.

En idiot saknar tyvärr möjligheten till självrannsakan, de kör på som om det inte fanns någon morgondag.
En aning OT, men:
Det finns inget hopp alls om mänskligheten. Det är därför vi ber detta:
https://youtu.be/So97pmyDbVw

Det finns inte mer hopp om andra än om oss.
"Ske din vilja (Fader), så som i himlen så ock på jorden"

För oss som individer, men för varje folk så som detta folk.
" If my people, which are called by my name, shall humble themselves, and pray, and seek my face, and turn from their wicked ways; then will I hear from heaven, and will forgive their sin, and will heal their land."

Inte förr. Så är nämligen lagen. Antingen bättrar vi oss, eller så går vi under. Detta för att de som avskyr all denna ondska runt oss ska få slippa den. Och den är trösten:
https://youtu.be/1ozGKlOzEVc
Samma med/i oss som individer som skett och sker med länder- och nu ska komma över precis hela världen

Håll i hatten! Konungen kommer snart
Senast redigerad av LadySweden 2020-02-25 kl. 18:14.
Citera
2020-02-25, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Instämmer. Jag tycker för övrigt att hela det resonemanget (läs: ”judefrågan”) är verklighetsfrånvänt och irrelevant. Finansfolk, företrädare för globala företag och så vidare har som jobb att tjäna pengar och utveckla sina verksamheter. Klart att de nätverkar globalt för att maximera sin nytta. Det är ju deras jobb. Politikernas jobb är att verka för landets bästa. Om politikerna låter sig påverkas på ett menligt sätt gör de ett dåligt jobb. Om de låter sig korrumperas behöver de straffas. Och så vidare. Det är så världen fungerar. ”Systemet” måste kunna hantera det.

Vad har då detta med tråden att göra? Jo, ett tecken på systemkollaps är att problemen i landet är så stora att medborgare (som vi på Flashback) måste lägga en massa tid på att försöka fatta vad fan det är som händer så att vi kan ta vårt ansvar. Om det inte hade funnits några tecken på systemkollaps hade vi kunnat göra en massa roliga saker och våra egna jobb istället.

”Eliten” kan spela vilken trudelutt som helst för den pavlovskt dresserade sektswänsken.

När rätt melodi spelas börjar godhetssignallerandet å den ena sidan, på den andra heilas det så högerarmen värker av storswänsk antisemitism.

Ett slags yin/yang av svagsinthet som är mer lika än olika. Beroende av sin egen motpol och distinkt polariserade som den uråldriga konflikten mellan götar och svear.

De två drömmarna om ett harmoniskt mångkulturellt ”Humanitär Stormakt” står i motpol till den etniskt purifierade nationalromantiska ”Etniskt Ren Stormakt” drömmerierna.

Lika barn leka som sagt bäst. Tyvärr är det en och annan som hamnar i kläm mellan dessa dårskaper.

Men låt dem hållas. Bonnier vrider upp kranen så det står härliga till helt enligt planerna för den Reinfeldtska folkhemshaverismen. Nationalromantiken och de psykosocialt efterblivna sektmedlemmarna ska hamras till en total underkastelse.

Bättre än så här fixar helt enkelt inte sektswänsken. Det är bara gilla det.

Citera
2020-02-25, 18:45
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...mande-ungdomar
Vad är problemet, förutom att skäggbarnet befinner sig i Sverige?
Citera
2020-02-25, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Håller med dig angående tjänstemannaförfarandet. Dock är tjänstemän lagbundna, så besluten kan aldrig bli bättre än vad riksdag och regering stiftar lagar/förordningar om.

Väljarna är som väljarna är. (Nazityskland röstade exempelvis demokratiskt fram Hitler som ledde till fördärv).

Tror under mina sämre stunder att Sverige håller på med samma, fast "tvärt om". Dvs. vi ska vara hela världens "bror duktig" på något knepigt vis.

Ja, nationalromantiken oscillerar vilt eftersom den psykosociala stabiliteten inte existerar i kulturen hos Storswänsken.

När det är social status och pengar som dikterar alla livsval utan moraliska eller estetiska betänkligheter är utfallet givet. Det blir dikeskörning efter dikeskörning käpprätt ner i absurditeternas avgrund på båda sidor om rimlighetens framkomliga, men besvärliga och kurviga väg.

Turligt nog existerar en dämpande faktor i den anglosaxiska Pax Americana, annars vettefan vad sektswänsken hade kokat ihop för ett horribelt samhällssystem.
Senast redigerad av redshift 2020-02-25 kl. 18:57.
Citera
2020-02-25, 18:50
Medlem
Gudochhanssons avatar
Den här tråden började 2015, alltså temat "Sverige går mot en systemkollaps". I fem år har detta pågående ältats. Nu, när jag går in på tråden för första gången och ser hur ålderstigen den är så känner jag mig som när jag i ett antikvariat ser en bok med titeln "modern psykologi" utgiven 1935. Ja, köper den, det gör jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in