2020-02-24, 22:35
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Håll dig till ämnet, obildade byfåne. Jag har för övrigt inget samiskt påbrå eller några andra kopplingar till områdena där Storswänsken bedriver kolonialpolitik och flagranta stölder.

Däremot är jag funtad på så vis att jag kan enkelt konstatera att sektswänsken är helt a-ok när det ska stjälas från ”försupna” lappdjävlar som har en mer än tusenårig historia av att handla med ryssar, kväner, tornedalingar, ryssar, britter, danskar och ja, till och med widriga Storswänskar.

Och du undrar varför trådarna är spretiga. Kanske det har att göra med att Storswänskens konstanta brott mot mänskligheten uppdagas allt mer och att det bästa vore för landet att splittras i mindre och självstyrande områden.

Ni är helt enkelt inte funtade att bedriva ett statshantverk utan att hamna i diverse galenskaper som ger sig i uttryck i det förfall som idag kan beskådas i samhället.

Ja, ni är fan inte kloka i huvudet. Inte på något vis.

Stjäla vad i vårat eget land?
Vi är på tok för snälla och försiktiga, bromsar in för minsta lilla särintresse.
Citera
2020-02-24, 22:47
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Stjäla vad i vårat eget land?
Vi är på tok för snälla och försiktiga, bromsar in för minsta lilla särintresse.

Du får höra av dig till Finland, som var Svenskt under cirka 600år. Kräv tillbaka de tusen sjöarnas land. Varför inte skicka in en bataljon Södermalmare så får vi se hur fort de ugriska undermänniskorna i Finland gör slarvsylta av era fornromantiska drömmar.

Norge, ja varför inte Norge, var inte Norge Storswänskt ganska länge? Appropriera något som inte är ert i vårt västra grannland, så kan vi med glädje beskåda hur NATO termonukleärt förglasar Götarna och Svearnas sektnästen.

Det hade varit en show, en sista och värdig Grand Finale för Storswänsken. Vad jag hade njutit.

Något annat jag njuter av är att se nationalromantiken förgöra sig själv genom sekterna götarna och svearnas totala inkompetens när det gäller statligt hantverk. Lyteskomiken är ovärderlig.

Citera
2020-02-24, 23:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Du får höra av dig till Finland, som var Svenskt under cirka 600år. Kräv tillbaka de tusen sjöarnas land. Varför inte skicka in en bataljon Södermalmare så får vi se hur fort de ugriska undermänniskorna i Finland gör slarvsylta av era fornromantiska drömmar.

Norge, ja varför inte Norge, var inte Norge Storswänskt ganska länge? Appropriera något som inte är ert i vårt västra grannland, så kan vi med glädje beskåda hur NATO termonukleärt förglasar Götarna och Svearnas sektnästen.

Det hade varit en show, en sista och värdig Grand Finale för Storswänsken. Vad jag hade njutit.

Något annat jag njuter av är att se nationalromantiken förgöra sig själv genom sekterna götarna och svearnas totala inkompetens när det gäller statligt hantverk. Lyteskomiken är ovärderlig.

Ja att Finland är mer tsarryskt än svenskt och att Norge tillhör den anglosaxiska sfären det slevar jag i mig, du vet att jag nekar aldrig sanningen.

Verkligheten utgör mallen för framtiden, jag ogillar Karoliner aka nationalromantikers falsifieringar lika mycket som dem som är emot nationer och nationalism.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-02-24 kl. 23:36.
Citera
2020-02-24, 23:35
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
För att nu knyta det här till tråden så är det ett tecken på systemkollaps att en myndighet systematiskt kan åsidosätta både grundlagen och förvaltningslagen utan att någon ställs till svars.

Jag skulle nog säga att det yttersta tecknet på kollaps är att det alls stiftas lagar som det redan från början är uppenbart för den som vill se att de inte kommer att kunna följas.

Att sedan brott mot lagarna inte beivras är förstås att alla vet att det ofta är en ren slump vilken stackars sate som fått det omöjliga uppdraget att tillämpa en omöjlig lag. Sitt ner i båten.

Varför stiftas då medvetet omöjliga lagar? För att utopister inte förstår att man måste väga saker mot vartannat och utvärdera längs resan, utan satsar allt på sin enda käpphäst, skygglappar på. Lagstiftade "rättigheter" är en sådan utopisk käpphäst som varit the road to ruin för Sverige.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-02-24 kl. 23:43.
Citera
2020-02-25, 00:19
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag skulle nog säga att det yttersta tecknet på kollaps är att det alls stiftas lagar som det redan från början är uppenbart för den som vill se att de inte kommer att kunna följas.

Att sedan brott mot lagarna inte beivras är förstås att alla vet att det ofta är en ren slump vilken stackars sate som fått det omöjliga uppdraget att följa en omöjlig lag. Sitt ner i båten.

Varför stiftas då medvetet omöjliga lagar? För att utopister inte förstår att man måste väga saker mot vartannat och utvärdera längs resan, utan satsar allt på sin enda käpphäst, skygglappar på. Lagstiftade "rättigheter" är en sådan utopisk käpphäst som varit the road to ruin för Sverige.

Anledningen till att det stiftas tandlösa och omöjliga lagar det är för att dom ska brytas, inte av kreti o pleti utan av dom insatta som tjänar stora pengar på detta tills att potten är mättad, där tar media vid och lyfter fram problemet, dom stora fiskarna har redan släppt och i garnet så fastnar svansen som kom in sent i gamet.
Ny tandlös/omöjlig lag stiftas och att cirkeln påbörjas igen.
Citera
2020-02-25, 01:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Anledningen till att det stiftas tandlösa och omöjliga lagar det är för att dom ska brytas, inte av kreti o pleti utan av dom insatta som tjänar stora pengar på detta tills att potten är mättad, där tar media vid och lyfter fram problemet, dom stora fiskarna har redan släppt och i garnet så fastnar svansen som kom in sent i gamet.
Ny tandlös/omöjlig lag stiftas och att cirkeln påbörjas igen.

Du har till viss del (stora delar faktiskt) rätt:
Systemkollapsen beror på att stora grupper i samhället "står utanför lagen":

De som är "längst ner på samhällsstegen", dvs. flyktingar och invandrare, samt de som är "högst upp", dvs. politiker och multimiljonärer/miljardärer. Dessa "slipper alltid undan straff" av olika anledningar. Gällande de "längst ner" beror straffriheten på att där finns de inga böter att hämta samt kostar för mycket att slänga in bovarna i fängelse. De "straffria" längst upp på samhällsstegen är också "ostraffbara", då de antingen är politiker eller svinrika och kan föra pengarna till skatteparadis, långt från sossarnas solidaritet.

Den kloke ställer sig kanske då följande fråga:
-Vilka finns det då kvar i Sverige att bestraffa/beskatta "i hjäl"?

GIVETVIS "medelsvensson"!
Medelsvenssons som är "medelsvenssons" som har "villa, Volvo och vovve" där det går att smiska med piskan för att få den lydige svenske skattebetalaren att hålla sig inom de godtyckliga och slumpmässiga reglerna samt framförallt att betala dårskapen med sina surt förvärvade pengar.

-Hos "medelsvensson" finns det som sagt fortfarande pengar att hämta!
(Dock är det bekymmersamt för nomenklaturan att medelsvensson börjat bli SD)..

Fan vet alltså, är ärlig nu:
Samhället ("det gamla fina Sverige") verkar ha tagits över av främst två huvudgrupper:
"Urfattiga" samt "svinrika".

Vanligt skötsamt folk, "medelsvensson" blir totalblåsta på konfekten..
(De får bara betala och betala och betala hela tiden, samt råkar ut för diverse brott..)
Enbart min uppfattning av läget, den kanske är totalfel?

Jag anser att detta tyder på en total systemkollaps. (CTRL+ALT+DEL hjälper troligen inte!)
Senast redigerad av kraftfoder 2020-02-25 kl. 01:16.
Citera
2020-02-25, 01:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Att sedan brott mot lagarna inte beivras är förstås att alla vet att det ofta är en ren slump vilken stackars sate som fått det omöjliga uppdraget att tillämpa en omöjlig lag. Sitt ner i båten.

Ja det visar på desperation, slag i luften som inte betyder ett smack men som ändå görs eftersom det inte har något annat att komma med.

Ett annat bra tecken har vi sett här i tråden ovan, när folk börjar skylla ifrån sig och säga, jag är ett oskyldigt offer, det är de andras fel trots att jag har medverkat till detta. Ingen berättade för mig att...
osv.

Det är desperationen som visas här, folk som inte kan acceptera och förlika sig med den nya verkligheten.
Citera
2020-02-25, 01:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det visar på desperation, slag i luften som inte betyder ett smack men som ändå görs eftersom det inte har något annat att komma med.

Ett annat bra tecken har vi sett här i tråden ovan, när folk börjar skylla ifrån sig och säga, jag är ett oskyldigt offer, det är de andras fel trots att jag har medverkat till detta. Ingen berättade för mig att...
osv.

Det är desperationen som visas här, folk som inte kan acceptera och förlika sig med den nya verkligheten.

Kanske.

Men beror också på vilka som äger tolkningsföreträdet till de så "vackra lagarna":

Stalin och Sovjetunionen (USSR/CCCP) stiftade om jag inte minns fel "världens mest demokratiska författning"/grundlag 1936. Problemet (förutom kommunismen och Stalin som genomsyrade hela samhället vid den tidpunkten) var att SUKP (Sovjetuniones komunnistiska parti) hade tolkningsföreträdet gällande grundlagen samt alla andra lagar. -Detta stod det i en "liten liten paragraf".. Men dock, ändå betydande.

Trots sovjets "fin-fina" grundlag gick det åt helvete med landet i fråga. Beroende på vilka som hade tolkningsföreträdet.

Frågan är (sorry för långt inlägg) vilka som har tolkningsföreträdet här hemma i Sverige?

(Tolkningsföreträde betyder på ren svenska "den som bestämmer" för övrigt).
Citera
2020-02-25, 01:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kanske.

Men beror också på vilka som äger tolkningsföreträdet till de så "vackra lagarna":

Stalin och Sovjetunionen (USSR/CCCP) stiftade om jag inte minns fel "världens mest demokratiska författning"/grundlag 1936. Problemet (förutom kommunismen och Stalin som genomsyrade hela samhället vid den tidpunkten) var att SUKP (Sovjetuniones komunnistiska parti) hade tolkningsföreträdet gällande grundlagen samt alla andra lagar. -Detta stod det i en "liten liten paragraf".. Men dock, ändå betydande.

Trots sovjets "fin-fina" grundlag gick det åt helvete med landet i fråga. Beroende på vilka som hade tolkningsföreträdet.

Frågan är (sorry för långt inlägg) vilka som har tolkningsföreträdet här hemma i Sverige?

Verkligheten bestämmer och den kommer bli hård och brutal.
Citera
2020-02-25, 01:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Kanske.

Det är tjänstemännen inom statsapparaten som har både problemformuleringsprivilegiet och tolkningsföreträdet.

Därför är det absurt att som Svenne-i-Banan och redshift skylla på väljarna.
Citera
2020-02-25, 01:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är tjänstemännen inom statsapparaten som har både problemformuleringsprivilegiet och tolkningsföreträdet.

Därför är det absurt att som Svenne-i-Banan och redshift skylla på väljarna.

Håller med dig angående tjänstemannaförfarandet. Dock är tjänstemän lagbundna, så besluten kan aldrig bli bättre än vad riksdag och regering stiftar lagar/förordningar om.

Väljarna är som väljarna är. (Nazityskland röstade exempelvis demokratiskt fram Hitler som ledde till fördärv).

Tror under mina sämre stunder att Sverige håller på med samma, fast "tvärt om". Dvs. vi ska vara hela världens "bror duktig" på något knepigt vis.
Citera
2020-02-25, 02:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Håller med dig angående tjänstemannaförfarandet. Dock är tjänstemän lagbundna, så besluten kan aldrig bli bättre än vad riksdag och regering stiftar lagar/förordningar om.

Väljarna är som väljarna är. (Nazityskland röstade exempelvis demokratiskt fram Hitler som ledde till fördärv).

Tror under mina sämre stunder att Sverige håller på med samma, fast "tvärt om". Dvs. vi ska vara hela världens "bror duktig" på något knepigt vis.
Jag tror också att vi är på väg mot ett ”omvänt Nazityskland”. Se vidare mitt inlägg här:
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in