2019-10-30, 21:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Ja! Legitimera inte osunda farliga beslut. Men, vad ska vi göra nu?
Jag är otroligt orolig för utvecklingen och har famlat efter vad, hur göra nu?
Som du skriver, tricket är att sluta godkänna galna beslutsfattare. Ställa till svars och få rättsystemet bestraffa dem som åsamkat stora fel.

På min fråga ovan för förändring har jag efter hand som åren gått gjort detta:
▪Vid tillfälle säg rakt ut vad som är fel o ge förslag på lösningar el åtminstone ett erkännande av problemen. Få andra att se, erkänna och också ta ansvar. För mycket ansvar har delegerats bort från den enskilde medborgaren till (s)taten vilket föder obalans.
Dock i helt omöjliga fall är det bättre vara tyst, lämna. Föd inte idioti men lämna för undergång.

▪Sök nya kanaler för information och stöd dessa ekonomiskt eller med idéer. Swebbtv är ett ex.

▪Sök dig till likasinnade. Bygg nätverk el bygg god kontakt med grannar trots enskilda olikheter (även politiska). Påverka det som är nära och möjligt påverka.

▪Godkänn aldrig felaktigheter, våld och rättsövergrepp ("hets mot folkgrupp bl a"). Bida tid och återkomm samt dela erfarenheter med andra i samma båt. Sista orden är inte sagda kring rättssäkerheten och vad gäller åsiktsbrott borde många få skadestånd i framtiden. Stöd utsatta inom landet f ö vad gäller hemlösa, våldsoffer, hotfulla påtryckningar, de som förlorat jobbet p g a avvikande åsikter, våldtäktsoffer, åsiktsdömda. Starta el hjälpt till i stödgrupper. Sök hjälp driva fall för upprättelse.

▪Sök politiska eller opolitiska grupper vars syfte är rätt och mer eller mindre obesudlade (i allt finns rötägg men mer el mindre). SD kan ex vara bra engagera sig i el rösta på som motvikt till S destruktiva invandringspolitik men det finns många andra krafter och områden som också är viktiga.

▪Delta i demonstrationer och aktionsgrupper som är schysta. Starta egna. Jätteviktigt.

▪Skapa blogg el påverka på annat sätt genom Internet. Skriv också ex på engelska om "Sverigebilden" och öka därmed trycket eftersom politiker kackar på sig när andra länders medborgare ifrågasätter politiken här. Många läser f ö vanliga medborgares inlägg på svenska här hemma. Även beslutsfattare läser.

▪Skriv direkt till politiker, beslutsfattare och begär svar. Epost är bra för det kan spåras, dokumenteras lätt. Spar för framtiden.

▪Ha alltid förståelsen att jag/du själv kan förändra saker, mer eller mindre och att vi ska lämna osunda sammanhang. Det behövs inte alltid så stora uppoffringar för förändring och det kan t o m vara skoj. Bl a mötet med andra vettiga människor.
Mycket bra punkter. Jag vill lägga till en punkt:

▪ Skaffa kunskap. Lär dig de regler som gäller och argumentera sakligt och ge källor. Då kan inte dina argument avfärdas. Makthavarna gömmer sig bakom lagar – använd deras eget vapen mot dem. Lagarna är till för att skydda medborgarna – inte tvärtom.

Alla kan inte göra allting men alla kan göra något i din lista. När tillräckligt många utmanar makthavarna kommer de att tappa sin makt.
Citera
2019-10-30, 21:09
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Mycket bra punkter. Jag vill lägga till en punkt:

▪ Skaffa kunskap. Lär dig de regler som gäller och argumentera sakligt och ge källor. Då kan inte dina argument avfärdas. Makthavarna gömmer sig bakom lagar – använd deras eget vapen mot dem. Lagarna är till för att skydda medborgarna – inte tvärtom.

Alla kan inte göra allting men alla kan göra något i din lista. När tillräckligt många utmanar makthavarna kommer de att tappa sin makt.
Mycket bra förtydligande. Ja du, vi får kanske återkomma med mer detaljer vart utvecklingen lider. Onekligen spännande tider! Utmaningar, som några uttrycker det. Hörs
Citera
2019-10-30, 22:04
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag ser väldigt få och otroligt mesiga försök från politiker /makthavare att försöka komma tillrätta med problemen det är mest en massa skitsnack rent ut sagt, Löfven kommer med en massa tomma uttalanden, senast idag säger han att han inte gillar IS-återvändarna...men har inga som helst åtgärder för att förhindra dom från att komma tillbaka och utnyttja våra system till max... vilken nolla.

Lösningen finns, snabbutred nödvändiga åtgärder inför lagar och regleringar, många partier utanför regeringan har bra förslag., behövs ingen statskupp. Regeringe är en samling skitstövlar, på ren Svenska!
Andra demokratiska länder agerar, och det snabbt, se på Danmark, tog beslut på ett par veckor om att man kan återkalla medborgarskap, häpp! De flesta råkorkade svenskar tycks gå på allt snack fråmn media och politiker att " det måste ta tid, det måste utredas i 5 år..."

Det är för att Danmark är ett mindre land och det går snabbare parlamentariskt att ändra lagstiftningen.
Sedan är Danmark mera öppet politiskt, om du någon gång har pratat politik eller andra ämnen med en dansk så märker du snabbt att de är väldigt öppna och inte gömmer sina åsikter.
Kommer du ihåg när Danskt Folkeparti fick 12% av rösterna 2001, jämför med SD som knappt existerade 2001, så danskarna är ju typ ett decennier före Sverige.
Citera
2019-10-30, 22:05
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ok, men du presenterar ingen lösning i hur vi ska lösa det kommande problemet med den kommande vågen av åldrande befolkning och sjunkande fertilitet i landet (om vi nu utesluter invandrarna, vilka står för den yngsta och mest fertila gruppen)
Det stämmer, jag presenterar ingen lösning på det problemet. Det jag gör, är att konstatera att det är korkat att addera ytterligare ett problem till de vi redan har.
Citera
2019-10-30, 22:06
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Han som vann nobelpriset i ekonomi iår hade gjort en väldigt intressant studie om vålständ och sjunkade födelsetal. Kan dock inte hitta den.

Vore nice att få denna studie, vore guld ifall du kunde finna den

Här finns det en intressant video som vidare tar upp västvärldens krympande och åldrande befolkning:
https://www.youtube.com/watch?v=SYZPTaV-RcQ
Citera
2019-10-30, 22:12
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är inget problem men hör inte till tråden. Faktum är att äldrevården blir sämre och sämre eftersom att alla medel går till massinvandringen. Totala invandringen, är vad riksdagen sysslar med. Alla resurser till den! Sjukt ta mig fan.

Klart svenskarna ska ta hand om sina gamla. Men svenskarnas ansträngningar går åt till att underhålla invandrarna. Missar du detta enkla?

Det enkla är att enbart skylla på invandringen, vilket självklart är en utgift.

Det du och andra härinne dock hela tiden verkar missa är även det faktum att välfärden successivt monterats ned de senaste 2 decennierna sedan Alliansen tog makten från Socialdemokraterna.
De rödgröna har mer eller mindre fortsatt med detta efter påtryckningar från oppositionen och opinionen, så de är väl inte heller helt oskyldiga.
Se även till hur statens inkomster krymp sedan 2 decennier, dels på grund av privatiseringarna och utförsäljningarna av statliga bolag, dels på grund av mycket generösa skattelättnader och borttagningen av skatter som ex. fastighetsskatten, gåvskatten, arvsskatten, värnskatten mdfl...
Summa summarum att enbart skylla invandringen på den kassa äldrevården är fel, men det är ju klart att de partier som gynnar rika gärna skyller allt på invandrarna och helt undgår skatteslakten och privatiseringarna.

https://ekonomihandboken.se/den-nyli...atiseringarna/
Senast redigerad av kato85 2019-10-30 kl. 22:18.
Citera
2019-10-30, 22:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Det stämmer, jag presenterar ingen lösning på det problemet. Det jag gör, är att konstatera att det är korkat att addera ytterligare ett problem till de vi redan har.

Kan rekommendera denna video som tar upp problemet med åldrande/sjunkande befolkning i väst:
Citera
2019-10-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Sverige har en låg befolkningstäthet som givetvis kan ökas under rätt förutsättningar. (Och varför skulle jag rimligen känna mig ”tvingad” att säga emot dig? Du stör mest olika trådar med dumheter.)

Alla med minsta kunskap om internationell industri förstår att det inte finns någon som helst förutsättning för oss att ta emot 10 miljoner arbetskraftsinvandrare.

Jadu, det kan man ju fråga sig.
Du tycks ju hålla med om att Östlings hycklerisvammel var underligt, så länge det är någon annan som påstår det.
Om det nu beror på att du har en fetisch även för mig, känner dig kränkt över att jag inte är en av dom som runkar ikapp till kollapsivern här eller vad det är, det kan bara du svara på.
Mitt förslag är att du slappnar av lite och gaskar upp dig.

Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Såklart man säger emot dina dumheter

Du tyckte det lät förnuftigt med:
"De nordiska regeringarna är i själva verket ytterst främlingsfientliga."
"Lägg ner Migrationsverket eftersom det är Sveriges mest rasistiska institution."
"Här finns plats för så där 20 miljoner människor."
Bra, då vet vi.
Citera
2019-10-30, 22:36
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Kan rekommendera denna video som tar upp problemet med åldrande/sjunkande befolkning i väst:
Notera att befolkningen i intervallet 20-64 år har större tillväxt mer än den över 65 år:
https://www.facebook.com/lars.lindgr...17097542524389

Problemet är att den största tillväxten är improduktiva tredje världen-migranter.

Kan f ö rekommendera denna video som tar upp problemet med att skänka bort västs tillgångar till MENAs lågpresterande, lågempatiska och högkriminella befolkning: https://www.youtube.com/watch?v=lGw4sq9I1B4
Citera
2019-10-30, 22:46
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ok, men du presenterar ingen lösning i hur vi ska lösa det kommande problemet med den kommande vågen av åldrande befolkning och sjunkande fertilitet i landet (om vi nu utesluter invandrarna, vilka står för den yngsta och mest fertila gruppen)
Vem ska ta hand om alla gamlingar?

Japan av alla länder ska börja med invandring med, just eftersom antalet äldre ökar drastiskt:
https://www.usnews.com/news/best-cou...oreign-workers
Japan kommer inte att släppa in kreti och pleti utan utbildning. Japan kommer att välja och vraka för att säkerställa att invandrarna snabbt kommer att göra nytta.

Och hur ska den senaste vågen av invandrare till Sverige som i huvudsak består av män kunna påverka barnafödandet?

https://www.expressen.se/nyheter/inl...onsfordelning/
Citat:
Sverige tog 2015 emot drygt 114 000 manliga asylsökande och drygt 48 000 kvinnliga, men bland ensamkommande barn var bara knappt en av tio kvinna.
Citat:
Professor Joakim Palme på Uppsala universitet, statsvetare och sociolog, anser att den skeva könsfördelningen bland unga asylsökande, är ett problem:

– Det kan skapa sociala spänningar i spåren av att unga män har svårt att hitta partners. Det är därför önskvärt att få en mer balanserad könsfördelning, och det är åtminstone delvis beroende av hur vi utformar migrationspolitiken i framtiden

https://www.gp.se/debatt/abnorma-ant...verige-1.15076
Citat:
Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. Hans Roslings beräkningar ligger nära dessa siffror. Jämförelsevis har Kina, som har världens största obalanser i könsfördelning, ”bara” 117 pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. För mig, som har studerat könsfördelningen i Kina och Indien i 15 år, är det häpnadsväckande att ett land som Sverige har värre obalanser än något av dessa två länder.
Senast redigerad av Utflyttad 2019-10-30 kl. 23:12. Anledning: tillägg
Citera
2019-10-30, 23:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Japan kommer inte att släppa in kreti och pleti utan utbildning. Japan kommer att välja och vraka för att säkerställa att invandrarna snabbt kommer att göra nytta.
Just det. Det är en mycket stor skillnad. Och i Japan måste man anstränga sig för att passa in. Samtidigt så vet alla att en ”big nose” eller gaijin alltid kommer att vara en utlänning. Det sociala regelverket är tydligt. Det finns egentligen inga likheter alls med Sverige.
Citera
2019-10-30, 23:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är inget problem men hör inte till tråden. Faktum är att äldrevården blir sämre och sämre eftersom att alla medel går till massinvandringen. Totala invandringen, är vad riksdagen sysslar med. Alla resurser till den! Sjukt ta mig fan.

Klart svenskarna ska ta hand om sina gamla. Men svenskarnas ansträngningar går åt till att underhålla invandrarna. Missar du detta enkla?

Denna graf visar hur äldre kostar allt mindre ur statens utgifter åtminstone. Andra saker blir allt dyrare...

https://twitter.com/inslag/status/1189564411234738176
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in