2020-02-21, 14:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det finns fungerande medier.

Väljarna har valt att fortsätta konsumera medier som gång på gång bevisats ljuga och vilseleda.
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Menar du på fullt allvar att du inte har förstått att 7K bedriver denna massinvandring som sänker landet?
Jag har naturligtvis förstått det men lever du under en sten, Svenne? Vet du inte hur PK-ismen fungerar i Sverige? Det är som masspsykos och hjärntvätt. Det är INTE rättvist att skylla på offren.
Citera
2020-02-21, 14:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag har naturligtvis förstått det men lever du under en sten, Svenne? Vet du inte hur PK-ismen fungerar i Sverige? Det är som masspsykos och hjärntvätt. Det är INTE rättvist att skylla på offren.

Om folk vill tro på tomtar, troll eller att massinvandring är bra så är det deras ansvar. Dags att växa upp och inse att man har ett eget ansvar för sina handlingar. Annars kan väl lika gärna politikerna skylla på samma sak.
Citera
2020-02-21, 14:59
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Medierna är bara ett verktyg för att inhämta information. Väljarna är ansvariga för sin konsumtion av media.

Att propaganda och hjärntvätt fungerar betyder inte att väljarna saknar ansvar.
Citera
2020-02-21, 15:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Medierna är bara ett verktyg för att inhämta information. Väljarna är ansvariga för sin konsumtion av media.

Att propaganda och hjärntvätt fungerar betyder inte att väljarna saknar ansvar.
Citat:
Om folk vill tro på tomtar, troll eller att massinvandring är bra så är det deras ansvar. Dags att växa upp och inse att man har ett eget ansvar för sina handlingar. Annars kan väl lika gärna politikerna skylla på samma sak.
Ja, men människor fungerar så vare sig du vill det eller inte. Du ägnar dig åt önsketänkande, precis PK-isterna. Same but different.
Citera
2020-02-21, 15:05
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ja, men människor fungerar så vare sig du vill det eller inte. Du ägnar dig åt önsketänkande, precis PK-isterna. Same but different.

Kan du redogöra för exakt vari mitt önsketänkande ligger?
Citera
2020-02-21, 15:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Varför skyller du då på politikerna, de är väl i så fall också offer för PK-ismen? Ingen har har alltså ansvar enligt ditt sätt att resonera.

Vakna upp och inse att du som vuxen har ett eget ansvar. Svenskar är så otroligt invaggade i att det alltid är någon annan som har ansvar, även för ens egna handlingar. Det här folket förtjänar att gå under.
Citera
2020-02-21, 15:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Kan du redogöra för exakt vari mitt önsketänkande ligger?
Önsketänkande: https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96nsket%C3%A4nkande

Du framhäver människors ansvar för den förda politiken men förtränger att det i praktiken är omöjligt för den enskilde att göra alla undersökningar och analyser som behövs. Människor måste prioritera och väljer olika beroende på hur deras filterbubbla ser ut. Olika filterbubblor ger olika prioriteringar och val. Många tycker att Sverige är fantastiskt och är jättenöjda.
Citera
2020-02-21, 15:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Varför skyller du då på politikerna, de är väl i så fall också offer för PK-ismen? Ingen har har alltså ansvar enligt ditt sätt att resonera.

Vakna upp och inse att du som vuxen har ett eget ansvar. Svenskar är så otroligt invaggade i att det alltid är någon annan som har ansvar, även för ens egna handlingar. Det här folket förtjänar att gå under.
Därför att vårt samhälle bygger på att alla drar sitt strå till stacken. Politikerna levererar politik. Medierna levererar nyheter. Jag levererar (när jag hinner) tekniska saker. Och så vidare…
Citera
2020-02-21, 15:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Därför att vårt samhälle bygger på att alla drar sitt strå till stacken. Politikerna levererar politik. Medierna levererar nyheter. Jag levererar (när jag hinner) tekniska saker. Och så vidare…

Och ingen har ansvar för något eftersom alla är offer för PK-ism?
Citera
2020-02-21, 15:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Och ingen har ansvar för något eftersom alla är offer för PK-ism?
Alla är givetvis ansvariga för sin del. Politikerna är ansvariga för den politik de levererar. Medierna är ansvariga för sina leveranser. Jag är ansvarig för mina leveranser. Och så vidare. När inte detta fungerar i samhället blir det kaos, vilket är precis vad som händer i Sverige.

Mitt personliga ”fall” är ett bra exempel. Jag ”tvingas” (frivilligt) lägga massor av tid på att försöka hjälpa människor som mer eller mindre misshandlas av myndigheterna. OM myndigheterna hade fungerat hade jag sluppit det. Detta kostar mig enormt mycket i förlorade intäkter. Alla skulle inte ha råd med det. Bara som ett exempel.
Citera
2020-02-21, 15:35
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Önsketänkande: https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96nsket%C3%A4nkande

Du framhäver människors ansvar för den förda politiken men förtränger att det i praktiken är omöjligt för den enskilde att göra alla undersökningar och analyser som behövs. Människor måste prioritera och väljer olika beroende på hur deras filterbubbla ser ut. Olika filterbubblor ger olika prioriteringar och val. Många tycker att Sverige är fantastiskt och är jättenöjda.

Jag förtränger inte alls faktum att svenskarna har stött bort relevant information och att man retrospektivt kan konstatera att det inte varit möjligt för dem att ta ansvar för sin egen politiska bildning.

Om jag förträngde detta skulle jag inte ha något att diskutera här.

Att det i någon mening varit omöjligt för majoriteten att inte rösta superfel beror på dess egen nonchalans, högfärd och egoism.
Citera
2020-02-21, 15:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag förtränger inte alls faktum att svenskarna har stött bort relevant information och att man retrospektivt kan konstatera att det inte varit möjligt för dem att ta ansvar för sin egen politiska bildning.

Om jag förträngde detta skulle jag inte ha något att diskutera här.

Att det i någon mening varit omöjligt för majoriteten att inte rösta superfel beror på dess egen nonchalans, högfärd och egoism.
Du frågade och jag svarade.

Det finns andra trådar för detta men ett parti måste kunna bedömas som regeringsdugligt. Det finns inga trovärdiga alternativ utanför sjuklövern. Men som sagt, jag tänker INTE diskutera detta i denna tråd.

I praktiken är Sverige enpartistat och en skendemokrati. En demokratur. DÄRFÖR fungerar inte samhället på avsett vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in