2015-10-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Klokt inlägg. Alarmismen just nu är överdriven, särskilt bland SD:are. Sverige går inte under om det kommer ett par tusen flyktingar i veckan.

Däremot kan en alltför stor mängd svårintegrerade personer bli en mycket tung börda i framtiden, särskilt om vi skulle drabbas av en recession eller depression på grund av yttre eller inre ekonomiska problem. Det vi kan förvänta oss i en sådan situation är just en gradvis försämring av välfärden.

Av den anledningen bör invandringen anpassas efter hur många vi långsiktigt klarar av att integrera, inte efter hur många vi akut klarar av att ta emot. Hur många det är, är svårt att veta. Sannolikt färre än dagens volymer, dock.

Det här låter som ett ett hittepå-inlägg från en fp:are. Tung börda lalala. Du verkar inte förstå att någon långsiktighet i att integrera är 80-tal!!! Det har ju för fn sedan decennier sedan inte funkat. Vad har du missat Reg??? Jag tror inte du du är ärlig, du gillar diskussionen, ok för det. Men har du missat att det nu är skarpt läge? Samhället krackelerar för böveln!
Citera
2015-10-15, 22:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abortakuten
Den springande punkten här är våldsmonopolet. När våldsmonopolet väl faller så har vi svenskar all rätt att själva köra ut ockupanter från våra områden och i förlängningen ur landet i självförsvar.

Ska nog mycket till innan det faller rent formellt, men redan idag finns det ju sk no-go-zoner i Sverige dit räddningstjänst inte vill bege sig utan tungt polisbeskydd.
Citera
2015-10-15, 22:02
Bannlyst
Rothschildska imperiet och deras vänner har under århundraden raserat och byggt upp samhällen. De lever på detta. Nu är det dags igen. Därför skickar man hit negrer, araber och zigenare för att skynda på förfallet och skapa rejält kaoz och krig. Ekonomin har stagnerat. Därför behöver man krig som krossar allt. På så vis kan man "börja om på nytt" igen. Det är en spiral.
Citera
2015-10-15, 22:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
På tal om en stat i totalt ras, jag har en bra polare som kommer från afrika, även han tycker det är fördjävligt det som händer i sverige, han kan inte förstå varför "vi" tillåter alla våldtäkter o no go zoner?
seriöst, låter som en flosker, men jag HAR faktiskt en del invandrade polare, o alla av dom som jag pratat med om såna här saker, säger samma sak som de flesta andra, ingen gillar massinvandringen eller bidragsturisterna!

Ja, det är nog ingen - UTOM svenska politiker i sjupartikartellen, svenska s.k. journalister, invandringsprofitörer och en del lågbegåvade fjollor - som inte anser, att det är för djävligt det som händer i Sverige.
Citera
2015-10-15, 22:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Precisera gärna kriterierna för att "grundläggande samhällsfunktioner" enl. dig har upphört att fungera. QARevenge anser, att kollapsen har inträffat först när:
● våldtäkter begås helt öppet

● skottlossningar sker helt öppet mellan köande bilister

● kannibalism
Om man definierar en kollaps/systemkollaps med dessa kriterier, så är det självfallet mycket ovanligt. Det är tveksamt om ens de länder som befinner sig på den högsta nivån i failed state index är kollapsade enl. QARevenges - eller dina (?) - kriterier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fragile_States_Index

QARevenges definitioner får han eller hon stå för. Jag nöjer mig med min definition ovan som jag tror de flesta förstår.

Bland de stater som listas under Fragile States är det väl egentligen bara Somalia och Sydsudan som uppfyller eller tidigare uppfyllt kriteriet att de grundläggande samhällsfunktionerna upphört att fungera. I Somalia hade man t.ex. inget fungerande skolväsende under 20 års tid.

Samhällen som befinner sig i krig eller inbördeskrig har inte nödvändigtvis kollapsat. Tvärtom så krävs det en viss grad av organisation för att kunna kriga.

Min poäng är att samhällskollaps är ett mycket ovanligt tillstånd.
Citera
2015-10-15, 22:04
Medlem
Citat:
Den springande punkten här är våldsmonopolet. När våldsmonopolet väl faller så har vi svenskar all rätt att själva köra ut ockupanter från våra områden och i förlängningen ur landet i självförsvar.

Ja, men när det väl händer kan man väl verkligen tala om kollaps. Det många här missar är när invasionsstyrkan inte blir försörjda med mat och värme så kommer de inte att lämna fredligt. Det kommer att bli stora kravaller och polisen kommer inte att kunna hålla ordningen. Det du talar om är ett inbördeskrig. Förhoppningsvis kan vi genom aktivism kunna stoppa detta innan det har gått för långt...
Citera
2015-10-15, 22:08
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:

Våldsmonopolet har redan fallit. Dialogpoliser och mångkulturen via antagningens löpande band, rakt in på polishögskolan. Med förtur.

Vi befinner oss mellan våldsmonopolets fall och den punkt i tiden en till största delen mångkulturell organiserad brottslighet inser detta. Förmodligen kommer även en dag då det går upp för islamistiska terrororganisationer, IS eller andra, att länder som Sverige har ett mycket bräckligt försvar, om något alls. Det går lätt att i smyg utrusta en mindre armé i Sverige, vilken skulle kunna ställa till med elände i åratal.

Det behövs inte mer förfall, vi är där nu. Endast insikt hos de i vars natur ligger att profitera på förfallet.
Citera
2015-10-15, 22:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag gav ett rakt svar på en rak fråga. Men om du i själva verket menade något annat får du gärna förtydliga dig.
Skulle du kunna integrera dig i Syrien?
Citera
2015-10-15, 22:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det här låter som ett ett hittepå-inlägg från en fp:are. Tung börda lalala. Du verkar inte förstå att någon långsiktighet i att integrera är 80-tal!!! Det har ju för fn sedan decennier sedan inte funkat. Vad har du missat Reg??? Jag tror inte du du är ärlig, du gillar diskussionen, ok för det. Men har du missat att det nu är skarpt läge? Samhället krackelerar för böveln!

Nej, det gör det inte. Det moderna samhället tål mycket mer än så. Ett exempel är Europa under och strax efter andra världskriget. Då hade man flyktingströmmar på tiotals miljoner människor att hantera, men det ledde inte till någon samhällskollaps.

Det vi bör vara beredda på är inte en samhällskollaps a la Mad Max men väl att olika samhällsfunktioner fungerar något sämre och vi alla blir fattigare om vi tar emot större volymer flyktingar än vi kan integrera.

Ett nog så trist scenario, men inte någon Domedag.
Citera
2015-10-15, 22:13
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
QARevenges definitioner får han eller hon stå för. Jag nöjer mig med min definition ovan som jag tror de flesta förstår.

Bland de stater som listas under Fragile States är det väl egentligen bara Somalia och Sydsudan som uppfyller eller tidigare uppfyllt kriteriet att de grundläggande samhällsfunktionerna upphört att fungera. I Somalia hade man t.ex. inget fungerande skolväsende under 20 års tid.

Samhällen som befinner sig i krig eller inbördeskrig har inte nödvändigtvis kollapsat. Tvärtom så krävs det en viss grad av organisation för att kunna kriga.

Min poäng är att samhällskollaps är ett mycket ovanligt tillstånd.

Vad skulle kunna få DIG personligen att anse att det rasar?
Totalt brinnande kvarter med automatvapen o handgranater o massvåldtäkter med tillhörande halshuggningar?
Är det en kollaps enligt dig, eller skulle det vara att räkna som en slags stat ändå?
Citera
2015-10-15, 22:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Skulle du kunna integrera dig i Syrien?

Intressant fråga. Kanske det, om jag fick tid på mig. Men självfallet vore det lättare i Norge, vilket var min poäng.
Citera
2015-10-15, 22:17
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordrogue
Ja, men när det väl händer kan man väl verkligen tala om kollaps. Det många här missar är när invasionsstyrkan inte blir försörjda med mat och värme så kommer de inte att lämna fredligt. Det kommer att bli stora kravaller och polisen kommer inte att kunna hålla ordningen. Det du talar om är ett inbördeskrig. Förhoppningsvis kan vi genom aktivism kunna stoppa detta innan det har gått för långt...

Jag tror det kommer bli allvarligt till vintern om det blir verklighet med tältläger, dom kommer att bli totalt tokiga med det välkomnandet!
En vinter med massor av våld med totalt no go i "orterna" dessutom kommer förstärkning till våren med värmen, o under vintern har redan Kalifatet hajat att dom måste komma o hjälpa sina bröder o systrar!
Då, kan det bli "spännande" utan polis o militär!!

Den dagen har vi ju tur som har steffe o fridolin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in