Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Det motsäger inte det jag skrev, att Löfven inte är folkvald.
Jodå, det motsäger ex. ditt dravel om att vi inte skulle ha folkstyre och att inte Löfven är folkvald.
Med vår representativa demokrati är det just precis vad han är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du leker med ord. När politikerna systematiskt ljuger, fuskar och sätter sig över samhällets normer har demokratin upphört att fungera. VAD vill du kalla ett sådant statsskick som kännetecknas av lögner och despotism? VAD skiljer det från en diktatur?
Nämn en politiker som inte ljuger, för enkelhetens och relevansens skull kan du väl börja med en svensk.
Att du inte förstår vad som skiljer oss från diktaturer förklarar förvisso en hel del av dina villfarelser.
Dock tänker jag inte sitta här och förklara helt uppenbara saker för dig om du nu tro det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
Det där var en rolig omskrivning av lögn och löftesbrott. Man väljer när, och när man inte, håller det man lovat:
Jag har lovat att hjälpa dig, men när du behöver hjälp väljer jag att bryta mitt löfte.
Det är ingen som helst omskrivning av något alls.
Om man lovar olika saker som hamnar i konflikt med varandra tvingas man till slut välja, det är ganska enkel matematik.
Sen kunde man ju önska att folk(politiker i det här fallet) inte skulle lova en massa saker de inte vet de kan hålla...men det är en annan fråga.