Citat:
Ursprungligen postat av
88g14flashplant
Nej medierna blir inte bättre de blir bara mer försåtliga. Själv har jag noll respekt för människor som överlåter till andra att tänka åt dem. Som du själv antydde så kan du inte förmå någon som saknar viljan att förstå.
Du tycker det går i rätt riktning? Det går i riktning mot en kollaps av episka mått.
Ja, vi går mot en kollaps MEN på ett lite bättre sätt än för ett år sedan eftersom åsiktskorridoren har blivit LITE bredare. Även en LITEN förbättring är en förbättring.
I slutändan har du givetvis rätt. Folket får vad folket förtjänar. Men jag tycker att du har en för kategorisk syn på medierna. MSM är på god väg att försvinna eftersom de gör sig själva irrelevanta. Det spelar ingen roll hur försåtliga de är om de saknar kunder. Public service kan inte heller vara hur tondöv som helst hur länge som helst.
Men som sagt, i slutändan är det folket själv som avgör hur det ska gå framöver. Det duger inte att skylla på någon annan.
Tillägg:
Jag hoppas och tror att drevet mot Leif Östling är ett tecken på en alltmer desperat slutstrid inom medierna:
(FB) SVT/Expo startar vit-makt drev mot Östling efter intervju med SwebbTV