2019-10-31, 11:03
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det är för att Danmark är ett mindre land och det går snabbare parlamentariskt att ändra lagstiftningen.
Sedan är Danmark mera öppet politiskt, om du någon gång har pratat politik eller andra ämnen med en dansk så märker du snabbt att de är väldigt öppna och inte gömmer sina åsikter.
Kommer du ihåg när Danskt Folkeparti fick 12% av rösterna 2001, jämför med SD som knappt existerade 2001, så danskarna är ju typ ett decennier före Sverige.

Mindre land, jo förvisso men få i världen anser det är nån större skillnad på de båda småländerna Sverige och Danmark, tror du Sverige är en stormakt? lol

Danmark är inte det enda exemplet, Sverige sticker ut i sin mesighet oduglighet och undafallenhet.
Citera
2019-10-31, 12:56
Medlem
Sverige klarar ej av invandringen,

Stockholmsgäng använder tortyr och kidnappningar
Citat:
Stockholmsgäng använder tortyr och kidnappningar. Stockholmsgängen är våldsammare än på länge, skriver tidningen Mitt i Stockholm. ... Våldsupptrappningen har gjort inslag som tortyr och kidnappningar vanligare, skriver tidningen. Magnus Mowitz, enhetschef vid polisens underrättelseenhet, säger att mörkertalet är stort
https://omni.se/stockholmsgang-anvan...ingar/a/RRXbV8
Citera
2019-10-31, 15:00
Medlem
Furillens avatar
Folkbladet: "Det är uppenbart att rättsstaten inte räcker till i konfrontationen med de klanliknande kriminella gängen i Sverige."

Citat:
På mycket kort tid har vårt lilla land i världens utkant rusat upp mot toppen på de listor där antal skjutna och skjutande unga män räknas och analyseras. Denna våldsexplosion har inträffat parallellt med att allt färre gärningsmän har fällts.

https://www.folkbladet.se/opinion/pr...om6359123.aspx
Citera
2019-10-31, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Undrar varför. Äldre blir ju fler till antalet. Kommunerna snålar väl in på de äldre. Allt till invandringen! Idiot-ambitioner och förräderi.
Just nu har vi extremt många äldre och det är 40-talisterna som blivit gamla! Det kommer knappast som ngn överraskning? Eller? Hoppsan som det blev, var kom dom ifrån? Själv är jag född på 50-talet och vi är färre och kommer dö undan utan så mkt åthävor. Den obetydliga generationen. Hejdå och adjö och vinka till barna..............................:-)
Citera
2019-10-31, 17:22
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, men det räcker inte att bara upprepa oneliners. Det är inte problemlösning – det är osakligt ältande.
Problemlösning? Du löser inga problem genom att skriva inlägg på Flashback. Däremot har du en korrekt problemformulering. Finns det ingen vilja så finns heller ingen väg. Själv tror jag det är bättre att låta det här förbannade systemet kollapsa in på sig självt än att försöka laga det.
Citera
2019-10-31, 17:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Problemlösning? Du löser inga problem genom att skriva inlägg på Flashback. Däremot har du en korrekt problemformulering. Finns det ingen vilja så finns heller ingen väg. Själv tror jag det är bättre att låta det här förbannade systemet kollapsa in på sig självt än att försöka laga det.
Alla som vill kan på olika sätt bidra till att försöka lösa problemen. Se t.ex. den utmärkta lista som RamsundAktaRingen skrev igår:
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

Det blir bara jobbigt för alla om det måste bli värre. Det är mycket bättre att försöka lösa de problem som finns. Det är jävligt ansvarslöst att inte försöka dra sitt strå till stacken.
Senast redigerad av Totius 2019-10-31 kl. 17:45.
Citera
2019-10-31, 17:55
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Alla som vill kan på olika sätt bidra till att försöka lösa problemen. Se t.ex. den utmärkta lista som RamsundAktaRingen skrev igår:
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

Det blir bara jobbigt för alla om det måste bli värre. Det är mycket bättre att försöka lösa de problem som finns. Det är jävligt ansvarslöst att inte försöka dra sitt strå till stacken.
Säg det till de som röstar för förfallet.
Citera
2019-10-31, 18:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Säg det till de som röstar för förfallet.
Jag vet att det är ett problem. Min personliga åsikt är i varje fall att folk har blivit lurade, hjärntvättade, av medierna. Nyckeln till lösningarna är medierna och att få folk att vakna upp och förstå VAD som är problemet. Du kan påverka människor i din omgivning och gradvis få dem att förstå.

Och du måste också ha sett att medierna sakta börjar bli bättre. Åsiktskorridoren blir sakta lite bredare. Det går åt rätt håll. Men det måste gå snabbare. Fler måste driva på...
Citera
2019-10-31, 19:21
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Jag vet att det är ett problem. Min personliga åsikt är i varje fall att folk har blivit lurade, hjärntvättade, av medierna. Nyckeln till lösningarna är medierna och att få folk att vakna upp och förstå VAD som är problemet. Du kan påverka människor i din omgivning och gradvis få dem att förstå.

Och du måste också ha sett att medierna sakta börjar bli bättre. Åsiktskorridoren blir sakta lite bredare. Det går åt rätt håll. Men det måste gå snabbare. Fler måste driva på...
Nej medierna blir inte bättre de blir bara mer försåtliga. Själv har jag noll respekt för människor som överlåter till andra att tänka åt dem. Som du själv antydde så kan du inte förmå någon som saknar viljan att förstå.

Du tycker det går i rätt riktning? Det går i riktning mot en kollaps av episka mått.
Citera
2019-11-01, 11:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej medierna blir inte bättre de blir bara mer försåtliga. Själv har jag noll respekt för människor som överlåter till andra att tänka åt dem. Som du själv antydde så kan du inte förmå någon som saknar viljan att förstå.

Du tycker det går i rätt riktning? Det går i riktning mot en kollaps av episka mått.
Ja, vi går mot en kollaps MEN på ett lite bättre sätt än för ett år sedan eftersom åsiktskorridoren har blivit LITE bredare. Även en LITEN förbättring är en förbättring.

I slutändan har du givetvis rätt. Folket får vad folket förtjänar. Men jag tycker att du har en för kategorisk syn på medierna. MSM är på god väg att försvinna eftersom de gör sig själva irrelevanta. Det spelar ingen roll hur försåtliga de är om de saknar kunder. Public service kan inte heller vara hur tondöv som helst hur länge som helst.

Men som sagt, i slutändan är det folket själv som avgör hur det ska gå framöver. Det duger inte att skylla på någon annan.

Tillägg:
Jag hoppas och tror att drevet mot Leif Östling är ett tecken på en alltmer desperat slutstrid inom medierna:
(FB) SVT/Expo startar vit-makt drev mot Östling efter intervju med SwebbTV
Senast redigerad av Totius 2019-11-01 kl. 11:18.
Citera
2019-11-01, 13:57
Medlem
Furillens avatar
Axess: "Var ska ansvaret för ungdomsrånen utkrävas?"

Citat:
I en bättre värld skulle det finnas kommunal polis, som svarade för ordning och bekämpning av vardagsbrottslighet (detta förfärliga uttryck) på orten, och då skulle det även finnas ett ansvarigt kommunalråd att ställa till svars. I dag är ansvarsfrågan mycket mer ogenomskinlig: Är det en avlägsen rikspolischef som ska få glödande kol samlat på sitt huvud? Är det en ännu mer avlägsen justitieminister? Ja, vem är över huvud taget beredd att ta ansvar för någonting i detta märkliga Jök-Sverige?

https://www.axess.se/blog/2019/10/30...KxeFCFHtv6qYRg
Citera
2019-11-01, 14:00
Medlem
Furillens avatar
SR: "Släpps fria trots hot mot rikets säkerhet"

Citat:
Samtliga personer som regeringen beslutade om utvisning av på torsdagen, kommer att släppas ur förvar. De bedöms hota rikets säkerhet, men det går inte att verkställa utvisningarna eftersom de är hotade i sina hemländer.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7335289
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in