2019-09-13, 19:01
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vad man får i detta, är å ena sidan en utpräglad kriminalitet och råhet i annan mentalitet och uppfattning och psykologiska effekter på längre sikt med infödda generationer "i utanförskap", och å andra sidan en drös med människor som inte är grovt kriminella men som måste bli omhändertagna hela livet i princip för det saknas en nödvändighet och ett behov för dem i det som utgör Sverige, eller är tänkt att göra det åtminstone.

Mångkulturens frukt är den allra som mest torftiga yttringen av monokultur, den minsta gemensamma kulturella nämnaren: Den starkes rätt.
Citera
2019-09-13, 19:06
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Mångkulturens frukt är den allra som mest torftiga yttringen av monokultur, den minsta gemensamma kulturella nämnaren: Den starkes rätt.

Jo, det blir ju så till slut. Samtidigt som en svag eller likgiltig stat lagt benen på ryggen.

Det finns många nämnare i detta som alla pekar på ett eller annat sätt mot "monokultur". Dels i den större idén och dels i det som pågår och myllrar nere på marknivå.

Det är en mutation som i och med införseln i det levande systemet liknar en sjukdom än något annat.
Citera
2019-09-14, 12:42
Medlem
Furillens avatar
"Malmö och Sverige har 10 år på sig sedan beväpnar sig svenska folket"

Citat:
Malmö och Sverige har 10 år på sig att lösa integrationsproblemen. Vid ett misslyckande kommer vanliga invånare att ge upp tron på samhället, beväpna sig och bo i grindsamhällen.

- Polisen gör ett bra jobb så långt de kan men det grova våldet gör att vanliga invånare har allt mindre tillit till att stat och myndigheter kan säkra deras trygghet, säger Torbjörn Tegnhammar.

https://www.expressen.se/kvallsposte...sig-invanarna/
Citera
2019-09-14, 12:46
Medlem
Furillens avatar
Oron i studentstaden Lund: ”Våldet har kommit även till oss”

Citat:
Sprängattentatet som polisen misstänker var riktat mot en livsmedelsbutik har skakat om studentstaden Lund.

En kvinna i 20-årsåldern skadades allvarligt när hon passerade på gatan. Flera vittnen berättar att hon blödde kraftigt och att hon ropade efter hjälp.

Många grannar i området passerar polisens avspärrningar och stannar till för att titta närmare på skadorna. Det ligger glassplitter på marken, en lång rad fönsterrutor är urblåsta och fasaderna har tagit stor skada.

Citat:
Studenten Camilla Lindegren, 22, skulle precis gå och lägga sig när hon hörde ”en jävla smäll”.

– Jag gick inte ut för att jag tänkte att ”nu har kriget börjat”. Hela huset liksom skakade till.

– Det är ju helt sjukt. Jag undrar hur det gick för den här tjejen, jag hörde henne skrika hela vägen till mig längre bort på den här gatan.

https://www.expressen.se/kvallsposte...aven-till-oss/
Citera
2019-09-14, 12:53
Medlem
Furillens avatar
Klimatfrågan rasar i opinionen när våldet eskalerar och otryggheten ökar:

Citat:
Klimatfrågan rasar i opinionen och otryggheten ökar. 55% av folket känner sig otrygga i dagens samhälle, ett tydligt tecken på en statsmakt i sönderfall.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...QYSJ5tpOv-hmk8
Citera
2019-09-14, 12:59
Medlem
Furillens avatar
"Sverige håller på att gå under i våld och laglöshet"

Citat:
Två tunga opinionsbildare, journalisten Janne Josefsson och fredsforskaren Wilhelm Agrell, går i var sin morgontidning idag ut med nödrop om att Sverige håller på att gå under i våld och laglöshet.

https://samtiden.nu/2019/09/nu-slar-...jcZJwu7yZr73CI
Citera
2019-09-14, 13:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
"Malmö och Sverige har 10 år på sig sedan beväpnar sig svenska folket"

https://www.expressen.se/kvallsposte...sig-invanarna/

Detta är en utomordentlig varningsklocka. Jag tror att fläckvis i Sverige är 10 år en för lång tid, det kanske bara är något år bort innan väpnade hopar organiseras. M i Malmö har säkert fått signaler om att oron växer och att det jäser. Man kan fundera på vad som händer om 1000 människor i Malmö samtidigt berättar för Polisen att de kommer att beväpna sig, strunta i vapenlicens och aktivt skydda sina bostadsområden med offensivt våld - vad skall Ni gör åt det? Och det vore en bra fråga - skulle Polisen vilja och kunna göra något åt saken?
Citera
2019-09-14, 13:55
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Detta är en utomordentlig varningsklocka. Jag tror att fläckvis i Sverige är 10 år en för lång tid, det kanske bara är något år bort innan väpnade hopar organiseras. M i Malmö har säkert fått signaler om att oron växer och att det jäser. Man kan fundera på vad som händer om 1000 människor i Malmö samtidigt berättar för Polisen att de kommer att beväpna sig, strunta i vapenlicens och aktivt skydda sina bostadsområden med offensivt våld - vad skall Ni gör åt det? Och det vore en bra fråga - skulle Polisen vilja och kunna göra något åt saken?

Polisen har verkat mycket angelägen om att motarbeta varje form av privata initiativ för att stävja brottsligheten. När privatpersoner på landsbygden griper tjuvar som stjäl diesel och arbetsutrustning har tjuvarna oftast släppts direkt medan de som ingripit blivit åtalade. Polisen och åklagarmyndigheten har tydligt visat att de ser allvarligare på organiserat självförsvar än brott begångna av yrkeskriminella.
Citera
2019-09-14, 14:20
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Polisen har verkat mycket angelägen om att motarbeta varje form av privata initiativ för att stävja brottsligheten. När privatpersoner på landsbygden griper tjuvar som stjäl diesel och arbetsutrustning har tjuvarna oftast släppts direkt medan de som ingripit blivit åtalade. Polisen och åklagarmyndigheten har tydligt visat att de ser allvarligare på organiserat självförsvar än brott begångna av yrkeskriminella.

Ja, så är det tvivelsutan. Men vad gör polis och andra "rättsinstanser" när 1000 människor säger att de struntar i lagen och att den som försöker ta deras vapen betraktas som fiender? Jag tror man får börja fundera på detta inom såväl myndigheter som i politiken. Moderaterna tycks ha börjat.

Samhällskollapsen kan visar sig på allvar när 1000 i övrigt laglydiga medelklassvenskar sätter sig till motvärn mot en polismyndighet som man uppfattar står på de kriminellas sida.
Citera
2019-09-14, 14:21
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
[b]Oron i studentstaden Lund: ”Våldet har kommit även till oss”
Blattarna har kommit till Lund. Sådär. Fixade rubriken.
Citera
2019-09-14, 14:29
Medlem
Det blir väldigt låg välfärd, segregation, ett våldsamt samhälle.
Men kolaps blir det inte. Vi får flera olika samhällen. Stängda samhällen.
Citera
2019-09-14, 14:41
Medlem
Furillens avatar
"Den som besöker Sverige märker att något har hänt"

Citat:
Det mesta är såklart sig likt från ett Sverigebesök till ett annat, men det som har förändrats står ut.

Citat:
”Låt dem för allt i världen inte gå ut själva!” Kassörskan på ICA Nära i Sundbyberg tittar skräckslaget på mig, vänder blicken mot mina döttrar som är på väg att gå en halv meter utanför butiksdörrarna, ut på det komplett bilfria torget där knappt en människa syns till. Sedan ser hon tillbaka på mig och fortsätter: ”Vad som helst kan hända. Nu för tiden. Det är livsfarligt där ute.”

https://www.svd.se/den-som-besoker-s...nagot-har-hant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in