2019-03-24, 11:57
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag är ganska trött på den här antisemitismen eftersom den saknar en förklaringsmodell som har en koppling till den objektiva verkligheten som driver runt den industrialiserade civilisationen.

Amerikanarna ser sin hegemoni urvattnas som konsekvens av att kineserna flyttar fram sina positioner. Maktskiftet från finanselit till teknokrater var oundvikligt. Gamla pengar mot nya.

Kineserna flyttar fram sina positioner eftersom dessa kan tillverka komponenter till mycket lägre pris än sina amerikanska motparter. Dessutom har stor del av amerikanska industrin gått åt skogen pga bristande kvalité. GM gick nästan i konkurs och hade gjort det om inte Obama och hans administration pumpat in pengar i maskineriet. I Flint Michigan har man gått från att vara en av världens rikaste städer på 50-talet pga lyckad industrialisering till att det idag är så illa att 87% av innevånarna lever i direkt fattigdom.

Antisemitism? Snarare ett faktum att majoriteten av världens bakväsende och Wall-Street styrs av människor med judisk bakgrund. Ingen president har varit så Israelvänlig som Trump för övrigt. Men det är inte så konstigt återigen om man se på hans skulder...
Citera
2019-03-24, 11:59
Medlem
Citat:
Jag är ganska trött på den här antisemitismen eftersom den saknar en förklaringsmodell som har en koppling till den objektiva verkligheten som driver runt den industrialiserade civilisationen.

Amerikanarna ser sin hegemoni urvattnas som konsekvens av att kineserna flyttar fram sina positioner. Maktskiftet från finanselit till teknokrater var oundvikligt. Gamla pengar mot nya.

Du kan läsa den lärda lilla sammanställningen skriven av en jude som heter " The Jewish Stake in Americas Changing Demography".

Vad jag inte begriper är hur en etnisk diaspora kan ha ett självständigt intresse i ett helt lands migrationspolitik.
Citera
2019-03-24, 12:02
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Kineserna flyttar fram sina positioner eftersom dessa kan tillverka komponenter till mycket lägre pris än sina amerikanska motparter. Dessutom har stor del av amerikanska industrin gått åt skogen pga bristande kvalité. GM gick nästan i konkurs och hade gjort det om inte Obama och hans administration pumpat in pengar i maskineriet. I Flint Michigan har man gått från att vara en av världens rikaste städer på 50-talet pga lyckad industrialisering till att det idag är så illa att 87% av innevånarna lever i direkt fattigdom.

Antisemitism? Snarare ett faktum att majoriteten av världens bakväsende och Wall-Street styrs av människor med judisk bakgrund. Ingen president har varit så Israelvänlig som Trump för övrigt. Men det är inte så konstigt återigen om man se på hans skulder...

Struntprat. Den amerikanska hegemonin är baserad på energi och teknologi. Med dessa två förutsättningar har de råd med en militär som garanterar dess fortlevnad.

Bilindustrin är bara ett enormt "jobs program". Det finns inget värde i att pressa plåt och gjuta motorblock.

Vi kan enkelt konstatera att amerikanarna kan plocka ner den här shitshowen i morgon om dom så skulle få för sig. Vad är då din djävla kåk och annat pretentiöst dravel du samlat på dig genom åren värd? Inte ett skit, det kan jag tala om för dig. Då är även den mest skuldsatta amerikanen en miljonär i jämförelse med potemkinfabrikörerna i bananrepubliken svärje.
Senast redigerad av redshift 2019-03-24 kl. 12:12.
Citera
2019-03-24, 12:06
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du kan läsa den lärda lilla sammanställningen skriven av en jude som heter " The Jewish Stake in Americas Changing Demography".

Vad jag inte begriper är hur en etnisk diaspora kan ha ett självständigt intresse i ett helt lands migrationspolitik.

Jag intresserar mig inte av långsökta förklaringsmodeller som inte tar hänsyn till enkel ekonomisk-energimässig fundamenta.

Det är problemet som jag ser hos alla komplexa ignoranter som vill sätta "the finger of blame" på något enskilt fenomen utan att bemöda sig med att begripa de fundamentala processer som verkar och styr över vårt kollapsande "välstånd".
Citera
2019-03-24, 12:12
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tyvärr har jag också landat i samma slutsats efter mycket funderande och många kontakter med politiker, byråkrater, medier och andra makthavare. Det handlar om ren jävla ondska. Att ha med dessa människor att göra är som att stirra ondskan rätt in i vitögat. Det är vidriga människor.

Enda sättet att rädda Sverige är att säkerställa att dessa människor fråntas sin makt och ställs till svars för sitt förräderi mot landet.

Ja. Det är enda sättet, jag är helt och hållet med dig.

Det är ju nu man verkligen ser konsekvenserna av deras politik. Utanförskapsområden växer, ungdomar mår psykiskt sämre än någonsin tidigare och folk direkt dör i vårdköerna, till och med får många cancersjuka vänta ibland över ett halvår på vård, i en sjukdom där snabb vård är så otroligt viktig.

Det man från etablissemangets sida kallade för alarmism och gav oss tillmälen som "Domedagsprofeter" och dylikt har visat sig sanna, För precis som om du åker upp med en cykel för en brant backe så börjar ju inte nerförsbacken förrän du kommer upp till krönet och passerat det. På samma sätt så märks den kommande systemkollapsen först efter vi verkligen börjar se hur samhällets funktioner börjat fallera, vilket vi nu i högsta grad ser.

Politikerna och övriga etablissemanget kommer ju dock försöka fly fältet innan vi kan ställa dessa till svars. Därför är det så viktigt att vi inte tillåter detta att ske. En kommande revolution är nödvändig och svenska folket börjar bli väldigt trött på politikerna. Däremot behövs något ske som ger en boost och kan påskynda denna folkstorm. Just nu är folket fortfarande alltför pacificerat även om det går åt rätt håll.
Citera
2019-03-24, 12:16
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Struntprat. Den amerikanska hegemonin är baserad på energi och teknologi. Med dessa två förutsättningar har de råd med en militär som garanterar dess fortlevnad.

Bilindustrin är bara ett enormt "jobs program". Det finns inget värde i att pressa plåt och gjuta motorblock.

Vi kan enkelt konstatera att amerikanarna kan plocka ner den här shitshowen i morgon om dom så skulle få för sig. Vad är då din djävla kåk och annat pretentiöst dravel du samlat på dig genom åren värd? Inte ett skit, det kan jag tala om för dig. Då är även den mest skuldsatta amerikanen en miljonär i jämförelse med potemkinfabrikörerna i bananrepubliken svärje.

Om amerikanerna så lätt skulle kunna plocka ner "Shitshowen" varför har dessa då enorm statsskuld, varför hamnade detta land då i en finanskris 2008 som hade blivit en depression utan statliga krishanteringsprogram?

Du lever i en villfarelse. I år kommer Kina gå om USA som världens största ekonomi. EU är hack i häl också och ligger väldigt nära USA i BNP, kolla bara på Wikipedia, sök på EU.

Amerikanskt inflytande kommer ersättas av asiatiskt och europeiskt inflytande. Den gamla världsordningen är på väg bort. Gudskelov.

Om du är ärlig med det fetade så läs denna lista så förstår du nog att du inte riktigt har rätt: https://www.globalis.se/Statistik/BNP-per-invaanare
Senast redigerad av Sverigegrabben 2019-03-24 kl. 12:19.
Citera
2019-03-24, 12:16
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Söndra och härska. Divide and conquer.
Citera
2019-03-24, 12:20
Citat:
Om amerikanerna så lätt skulle kunna plocka ner "Shitshowen" varför har dessa då enorm statsskuld, varför hamnade detta land då i en finanskris 2008 som hade blivit en depression utan statliga krishanteringsprogram?

Du lever i en villfarelse. I år kommer Kina gå om USA som världens största ekonomi. EU är hack i häl också och ligger väldigt nära USA i BNP, kolla bara på Wikipedia, sök på EU.

Amerikanskt inflytande kommer ersättas av asiatiskt och europeiskt inflytande. Den gamla världsordningen är på väg bort. Gudskelov.

Finanskrisen var skapad av just finanssektorn med sina Ninja-lån och konsumism. Det är slut med det nu när teknokraterna rattar skutan.

Du saknar uppenbarligen all koppling till den objektiva verkligheten. Tror du verkligen att amerikanarna tänker ge upp petrodollarn och teknikdominansen bara för att några EU-byråkrater och Politbyråmedlemmar har fått för sig att utmana den rådande ordningen.
Citera
2019-03-24, 12:28
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Finanskrisen var skapad av just finanssektorn med sina Ninja-lån och konsumism. Det är slut med det nu när teknokraterna rattar skutan.

Du saknar uppenbarligen all koppling till den objektiva verkligheten. Tror du verkligen att amerikanarna tänker ge upp petrodollarn och teknikdominansen bara för att några EU-byråkrater och Politbyråmedlemmar har fått för sig att utmana den rådande ordningen.

Vilka teknokrater bestämmer nu menar du? Bankerna har kvar samma typer av individer i sina styrelser och samma intressen styr den amerikanska mackroekonomin då som nu. Menar du på allvar att Donald har satt dit helt nu personer inom styrelsen för bankväsendet?

Petrodollarna? Olja är på väg ut som drivmedel, fossila bränslen är inte bara miljöfarliga, det är en utdöende industri. Jag säger inte att amerikanerna kommer ge upp någonting, jag försöker bara berätta för dig hur verkligheten ser ut: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...y_GDP_(nominal)
Citera
2019-03-24, 12:32
Citat:
Vilka teknokrater bestämmer nu menar du? Bankerna har kvar samma typer av individer i sina styrelser och samma intressen styr den amerikanska mackroekonomin då som nu. Menar du på allvar att Donald har satt dit helt nu personer inom styrelsen för bankväsendet?

Petrodollarna? Olja är på väg ut som drivmedel, fossila bränslen är inte bara miljöfarliga, det är en utdöende industri. Jag säger inte att amerikanerna kommer ge upp någonting, jag försöker bara berätta för dig hur verkligheten ser ut: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...y_GDP_(nominal)

Din verklighet saknar relevans. Det är den amerikanska tech-sektorn som tagit över finansindustrin genom teknologi. Donald Trump vann valet just på grund av att man med subversiva medel via Internet drev igenom det här skiftet.

Jasså, är olja och naturgas på väg ut?

Din världsuppfattning är extremt simplistisk. Kolla in graferna för fossila bränslen på den här wikisidan:

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A...ergikonsumtion

Citera
2019-03-24, 13:49
Citat:
Jag intresserar mig inte av långsökta förklaringsmodeller som inte tar hänsyn till enkel ekonomisk-energimässig fundamenta.

Det är problemet som jag ser hos alla komplexa ignoranter som vill sätta "the finger of blame" på något enskilt fenomen utan att bemöda sig med att begripa de fundamentala processer som verkar och styr över vårt kollapsande "välstånd".

Det intressanta startar när det kommer fram att amerikanarnas fracking aldrig kommer gå med vinst och hela industrin kollapsar. Den har fortfarande inte gått med vinst och alla de "bra" oljekällorna är redan slut. Det är inte speciellt lyckat när man bränner mer pengar (dvs olja) på att få upp olja ur jorden än vad man får upp...

Citat:

Den är det i västvärlden och resultatet är att länderna håller på att återvända till medeltiden (en tid då världens främsta energiresurs var solenergi). För Sveriges del innebär en framtid utan olja att befolkningen måste sjunka till 2 miljoner.
Senast redigerad av GillJung 2019-03-24 kl. 13:57.
Citera
2019-03-24, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Det intressanta startar när det kommer fram att amerikanarnas fracking aldrig kommer gå med vinst och hela industrin kollapsar. Den har fortfarande inte gått med vinst och alla de "bra" oljekällorna är redan slut. Det är inte speciellt lyckat när man bränner mer pengar (dvs olja) på att få upp olja ur jorden än vad man får upp...

Hanterar man petrodollarn kvittar det om man använder kol och naturgas för att mätta oljemarknaden och på så vis destabilisera exempelvis överbefolkade regioner i Mellanöstern.

Dessutom kan inte tjock olja av dålig kvalitet direkt raffineras (Venezuela, Kanada), utan den måste först spädas ut med exempelvis LTO.

Tvingar Saudierna en besvärad GW Bush att dansa till deras pipor framför kamerorna så är måttet naturligtvis rågat.

https://www.youtube.com/watch?v=LoRHLrXmqbc

Follow the money
Senast redigerad av redshift 2019-03-24 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in