Välj det som passar dig bäst du, det är ju din villfarelse.
Citat:
Ja det är kört eftersom de åtgärder som krävs vid varje given tidpunkt är åtgärder som väljarna accepterar först 10 år senare. Och det är inte jag som är självplågare eftersom jag kan fly från Sverige, det är de som inte kan det som är självplågare.
Du vill bara vältra dig lite i det oundvikliga innan du drar typ?
Citat:
Nej du verkar ha svårt att ta in information trots att du fick källan redovisad, du slår reflexmässigt ifrån dig oavsett vad som presenteras. Din fråga om kommunalskatten varit högre förr är också ytterst märklig då jag säger att du är historielös när du verkar helt oinsatt hur mycket skatterna har höjts. Om det varit kraftiga höjningar drar bara en dåre sådana slutsatser.
Prognosen som jag refererade till angav 8-18 kr i höjning till 2040, dvs. på 20 år. Men denna prognos gjordes som sagt var 2015 då läget inte alls var så allvarligt som idag. Då rådde fortfarande inställningen att flyktingarna var högutbildade och att de skulle rädda ekonomin, idag vet vi att de är analfabeter som behöver livslång försörjning av skattebetalarna. Tror du det ökar eller minskar behovet av skatteintäkter, gissa om du inte vet, du har 50% chans att gissa rätt.
Prognosen som jag refererade till angav 8-18 kr i höjning till 2040, dvs. på 20 år. Men denna prognos gjordes som sagt var 2015 då läget inte alls var så allvarligt som idag. Då rådde fortfarande inställningen att flyktingarna var högutbildade och att de skulle rädda ekonomin, idag vet vi att de är analfabeter som behöver livslång försörjning av skattebetalarna. Tror du det ökar eller minskar behovet av skatteintäkter, gissa om du inte vet, du har 50% chans att gissa rätt.
Så du tror på 50% kommunalskatt 2040 då också alltså, det blev inget direkt svar där?
Ja, jag gissar(eller är rätt säker på) att vi inte har det 2040, vilket i.o.f.s. är på en 25-års period om prognosen gjordes 2015. Jag lovar att be dig så mycket om ursäkt och erkänna hur otroligt fel jag hade ifall den är det och jag förväntar mig total tystnad eller möjligtvis något typ av bortförklaring från din sida om det inte blir så.