Ok. Så vi måste alltså manuellt läsa dagliga nyheter för dig, i realtid (vilket den här jävla tråden till stor del redan gjort åt dig)? Är det så? Behöver flashback adoptera dig och börja med att träna att gå på pottan? Är du förmögen till något tankearbete själv? Klarade du högstadiet, eller är du bara så hjärntvättad att du inte kan begripa något?
Du kräver alltså ett historiskt källplock av samma jävla nyheter som du och jag har läst i åratal, medan du inte lägger märke till dem? Du kan inte söka upp och läsa statistik? Du kan alltså inte dra slutsatser, om inte någon slår in dem i näsbenet på dig? DÅ förstår du, när du redan blöder? Jamen grattis, fan så smart du är. Du kan åtminstone ersätta en Afghanhund.
Vad sägs om ett enda inslag kring vården, producerat av ett svenskt humorprogram, som kanske passar ditt tålamod att sätta sig in i saker som inte pappa auktoriteten lärt dig? 10 minuter, klarar du det? Eller åtminstone 5?
https://www.youtube.com/watch?v=Lp3syobqLUM
Tycker du det går ok för vården? 45.000 nya sjuksköterskor saknas, där det kommer ta oss över 300 år att komma ikapp med nuvarande takt, i ett tillstånd då vi saknar resurser att förändra situationen? Det tycker du är en "utmaning" och vi som påpekar att det här kommer gå åt helvete MED EN MÄNGD ANDRA, LIKNANDE ANLEDNINGAR är enligt dig perversa. Är du på riktigt? Tydligen.
"Jamen internationella mätningar säger Sverige är ett toppland." Jamen grattis då ditt jävla spånhjon, tro bara på dem då, som mäter parametrar som är hämtade ur arslet och inte säger NÅGONTING om framtiden. "Sveriges sjukvård är i toppen!" JA, OM MAN BARA MÄTER VÅRDKVALITETEN OCH IGNORERAR ATT DET ÄR TAMIGFAN OMÖJLIGT ATT FÅ TILLGÅNG TILL DEN, DIN JÄVLA PAPPSKALLE! Förlåt alla pappskallar.
Enligt dina internationella mätningar och din hjärndöda logik kan Sverige stänga ner ALL SJUKVÅRD och endast ha ett toppsjukhus som vårdar 100 patienter. Bäst i världen, utan tvekan. Asgrymt. Då sparar vi massor med pengar också. Och om du hävdar att svensk sjukvård är topp i världen, så borde vi inte diskutera svensk kollaps, utan världens, vilket också är en korrekt slutsats.
Din politiska tillhörighet? Låt mig gissa, du gillar "progressiv politik"? Svårgissat.
Ja, du verkar inte ha aspbergers, det är du alldeles för ointelligent för. Det var dumt av mig att jämföra dig med människor som har aspbergers, det var en förolämpning mot dessa människor, utan tvekan. Förlåt alla med aspbergers syndrom, det var verkligen korkat och plumpt att jämföra er med den här människan. Det var din fullständiga oförmåga att tolka andra människors beteenden som fick in mig på det spåret. Men nej, du är inte ens intelligent, du är bara kass.
Du får helt enkelt forsätta att spela din roll som korkad, nyttig väljare,, som stirrar med tom blick in i strålkastarna som ett rådjur, medan du blir påkörd. Grattis. Du har inte med spaltmeter kunnat presenterat ett enda jävla, sakligt exempel som pekar på någon motsats (ja, förutom nu när du TILL SLUT klämmer ur dig något mummel om internationella mätningar, som blivit sågade för längesedan). Du är ett levande skämt i den här tråden. Det enda du gör är att sänka din egen trovärdighet bortom minusnivåer som jag inte trodde var möjliga. Du borde växla till religionsforumet, eller möjligtvis papperskorgen.
För övrigt undrar jag vem här som uttrycker mest euforiska känslor över att få uttrycka sin åsikt? Du är välkommen att komma med motexempel där någon av oss som tror det här kommer gå åt helvete, som verkar lika upphetsade som du är över det hela. Är det här någon sexuell fantasi för dig, där du får inbilla dig att du är intellektuellt överlägsen? Jag och flera andra får väl känna oss hedrade att vi kan vara en runkfantasi till någon störd vettvilling, medan vi andra får oroa oss för kommande lidande och misär.
Att du får det till att vi får sexuell njutning av det här - och att du fortsätter upprepa det - visar väl bara på hur oerhört störd du är. Jag tror jag har hittat en ny favoritidiot på flashback och det säger inte lite. Jag har varit här rätt länge. Sådana som du borde ha som sin största livsuppgift att manuellt rensa minfält utan verktyg. Eller bli riksdagspolitiker/ journalist.
Låt mig bara gissa, du bor i Stockholm, för ingen annanstans kan man bli så desillusionerat galen som i den staden. Vi får avsluta den här sandlådekastningen här, jag känner hur jag blir dummare bara av att se ditt användarnamn. Jag kommer i fortsättningen att ignorera ditt jävla joller, för du får fan medalj som ankare. Välkommen till ignorelistan och den är inte lång.