2019-02-24, 19:00
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
En del påstår det. Men när man synar är det tomt. Verkar mest vara förvirrade fantasier.

Tja, varför startar du inte företag som tillverkar det som svenska företag tillverkade runt 1900 och ser om du får något sålt.

Ett annat alternativ är att vi jagar ut alla utlandsfödda. Och så får allt näringsliv som skall vara med i den globala konkurrensen lämna landet. Då kan det bli lika fint som i Nordkorea här.
Och då behöver ni inte besväras av sådana som jag, för då har vi lämnat landet också. Och även om det kan vara svårsmält så försvinner mycket av skatteintäkterna med oss. Men en rejäl standardsänkning är väl inget som bekymrar dig och likasinnade. (Vad för konsumtion drar du ned på?)
Vad snackar du för sydeuropeisk goja?

Menar du?
Indisk design
MENA-arbetskraft
Afghansk vård
Skatteintäkter från ovanstående i sin helhet? (LOL)

Kan du göra en jämförelse med skattekostnaderna för ovan nämda "tillgångar"?

Tror du Ericsson, Volvo och SKF skulle lämna landet för att du gör det din idiot? Designen, koncepten och researchen kommer alltid göras av de med IQ! Admin, tillverkning och logistik kan en apa utföra.
Citera
2019-02-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Inge-Kalla
Men sluta nu med dina domedagsprofetior. Vi hade ju i alla fall tur med vädret.

Du har fel i det också. Jag har aldrig sett så mycket snö på en gång som denna vinter, på min bostadsort. Jag fick vänta flera dagar innan det var farbart ut från hemmet för att åka på igensnöade vägar för att handla lite mat.

Trösten är, att där jag bor vill inte Mena bo. Därmed sliper jag integreras.
Citera
2019-02-24, 19:12
Medlem
Snacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Jag har redan en tuff brud (självklart inte svensk). Jag lever hellre bland islamister än paganister så jag välkomnar utvecklingen på den fronten. Kanske till och med HBTQ snart till och med begränsas.

De enda jag vill bo i samma land som är kristna. Jag bor dock hellre med islamister än paganister.
Säg du att det ena är bättre än det andra och nöj dig med det men det gör faktiskt nada bättre med kvinnofientlig islamism.
Citera
2019-02-24, 19:15
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Göran Pärsson vad den som satte första spikarna i kistan för vår välfärd, trygghet och någorlunda rättvisa system. En socialdemokratisk förädare som satte fart på privatiseringar istället för att rensa upp i välfärdsystemen och på så sätt spara pengar. Handen på hjärtat, avregleringar och privatiseringarna blev i längden dyrare och sämre och det vet alla.

Var får ni iden att välfärden skulle fungera bättre i statlig regi? Det är bara drömmar om en svunnen tid när Sverige vara bättre än alla länder som låg i krigsruiner. Den offentligt drivna välfärden suger. Det är ingen lösning på nåt. Outsourcad välfärd är inte heller bra men bättre än alternativet.

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Förstatliga skolan.

Och vad skulle det hjälpa? Inte ett skit.

Alla problem Sverige har kan egentligen summeras med att staten och den för alla partier rådande sossekulturen uppmuntrar det negativa i samhället och straffar positivt beteende. Över tiden är det katastrofalt. Dina förslag är inte medvetna om den problematiken över huvud taget.
Citera
2019-02-24, 19:21
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Känns det jobbigt att tänka på? Ta en semesterresa på kredit, kolla lite på Game of Thrones och beställ en hämtpizza så känns det genast mycket bättre.

Det är inga domedagsprofetior. Det kommer. Det kan varje person som har någon kunskap om makroekonomi och ekonomiska cykler inse helt busenkelt. Sen att inte Magdalena vill prata om det, det är en annan sak.

Magdalena FÅR inte prata om det. Charaderna, röken och speglarna är prioriterade medan det roffas och svindlas som aldrig förr.

En liten stund till bara. Sedan får alla potemkinfabrikörerna se sin investering förpassas till skuld.

Det är vad svensken vill ha, och inte ens Trump är så missunnsam att medborgarna i riket med västvärldens största luftslott ska undanhållas det välstånd dom beställt via sina röstsedlar.
Citera
2019-02-24, 19:25
Medlem
Raglefants avatar
Jag hoppas att han har mer än bara rätt och att hela samhället brakar samman. Det kommer ändå att hända förr eller senare genom blatteinvasionen, bättre att det sker medan vita svenskar fortfarande är en solid majoritet.

Tyvärr misstänker jag att politikersvinen helt enkelt kommer att kunna låna oss ur krisen betydligt längre än 5-10 år. Men hoppas innerligen att jag har fel.
Citera
2019-02-24, 19:26
Ja såklart!?
Vad annars? Ser ni inte helheten?

Vårat omdöme har sjunkit så lågt i andra länders ögon så vi kommer inte att klara kriterierna för lån av EU för allt helvete och kostnaden för att städa upp är en multi-miljard kostnad.
Staten får garanterat lån i tron om att kaoset kommer ordnas, Misslyckas i vanlig svensk ordning. Fucked up och inget nytt lån.

Mission completed hela Sverige säljs ut och USA är våran förebild. lol.

Hela samhället, Alla länder och stater är en stor jävla företags verksamhet. Sosseriet funkar aldrig och verkligen INTE med dom här fasonerna.
Sjukt är det.

Kom ihåg att vi har fortfarande bara kvar 3-½ fantastiska år med svetsaren också, haha.
Senast redigerad av El0l 2019-02-24 kl. 20:00.
Citera
2019-02-24, 20:11
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Långt innan vi regresserar tillbaka till ett sekt och klansamhälle, liknande det som goter och svear en gång kom från, har svärje sedan länge kört in i den absoluta kakelvägg som stipuleras av den termodynamsika obevekligheten av att ursinnigslöst förbruka ickeförnyelsebara naturresurser.

Nja. Det har redan börjat, hur många orter har vi nu som faktiskt lever i klansamhällen?
Citera
2019-02-24, 20:12
Medlem
Förut så skulle mannen sättas först, i framtiden kommer system vara första prioritering!
Citera
2019-02-24, 20:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ska bli intressant att se om man tömmer valutareserven på toppen av högkonjunkturen?

"Riksbankschefen Stefan Ingves befarar att en dryg halvering av valutareserven kan skapa problem då han tror det kan bli svårt att ta nya lån i ett skarpt krisläge. "

https://www.sydsvenskan.se/2017-09-0...erv-skjuts-upp

http://www.gp.se/ledare/ladorna-ska-...6dan-1.4504936

"Det innebär att staten kan komma att behöva låna pengar när både bankerna och staten är i ett ekonomisk utsatt läge. Då ökar också kostnaden för att låna. Räntan på Irländska statsobligationer steg exempelvis med nästan 20% under ett par år av ekonomisk kris. Det är som sagt dyrt att försäkra huset när det redan hotas av brand."
Det är exakt det som alla BLT-kramare inte fattar, de tror att det är lika billigt och enkelt att låna pengar när det blir kris. Det blir det inte.
När bolåneräntorna lyfter så kommer medelklassen sitta med gapande munnar och undra vad som hände.
Citera
2019-02-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotulaun
Även om Sverige skulle hamna i samma sits som Grekland och tvingas ta ekonomiskt nödlån på 100 miljarder kr kommer man ändå genomföra generös migrationspolitik och familjeåterförening

Svenskarna är i en oändligt mycket sämre situation än grekland.
När staten där kursade, så ägde grekerna fortfarande sina gårdar och olivlundar.
När staten kursar i sverige, så är det enda svenskarna kommer att äga, sina lån till banken.
Citera
2019-02-24, 20:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Tja, som han påtalat så är ca 25% på kontoren utlandsfödda och ca 50% i produktionen.

Blir svårt att möta efterfrågan om dessa skulle utvisas. Men för många här i forumet verkar det vara en för komplex konsekvens att förstå.
I vilken produktion menar du? Du kan väl gärna belägga siffror med statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in