2018-10-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Livet är utmärkt, tackar.
Lycka till själv och jag är säker på att du kommer må bättre ifall du slutar att vältra dig i den upplevda, förestående kollapsen en aning och det skriver jag i all välmening.
Mitt liv är fint. Ännu finare när jag slutade leva i självbedrägeri. Vilken av länkarna, som bara är en musfjärt av alla seriösa källor du kan finna idag om rättssamhällets tillbakadragande och kriminalitetens framskjutande positioner, tycker du var mitt vältrande i upplevd kollaps?

Du verkar lite dum. Typ som någon bourgoisevänsteraktivist på Södermalm som lyssnar på Kartellen, babblar om autenticitet och fikar på Nytorget. Det är dock inte brottsligt. Bara olidligt tröttsamt.
Citera
2018-10-11, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Precis. Det fick mig att tänka på denna ledare i GP om hur kriminella även ger sig på polisen:
Kriget mot den svenska polisen
Det pågår ett lågintensivt krig mot svensk polis. Detta i en högkonjunktur när statens finanser bör vara starka nog att ge polisen ekonomisk råg i ryggen. Vad händer då i en lågkonjunktur: mördade poliser och nedsläckta polisstationer?
http://www.gp.se/ledare/kriget-mot-d...isen-1.4782588

Har du någon kommentar, hex27?
Ja hederliga poliser som inte finns på lönelistan. För vem skulle banga på 100000 extra i månaden och lugn och ro istället för att tjäna 30000 och ha kriminella psykopater efter sig och familj? Bär kriminella inte är rädda för polis och rättsväsende längre upphör civilisationen. Finns många kriminella vittnesmål om att svensk polis och rättsstat är att föredra framför andra länders.

Skit i hex nu, hen sitter antagligen i en värdegrundskognitiv dissonans.
Citera
2018-10-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Mitt liv är fint. Ännu finare när jag slutade leva i självbedrägeri. Vilken av länkarna, som bara är en musfjärt av alla seriösa källor du kan finna idag om rättssamhällets tillbakadragande och kriminalitetens framskjutande positioner, tycker du var mitt vältrande i upplevd kollaps?

Du verkar lite dum. Typ som någon bourgoisevänsteraktivist på Södermalm som lyssnar på Kartellen, babblar om autenticitet och fikar på Nytorget. Det är dock inte brottsligt. Bara olidligt tröttsamt.

Du är väl i en tråd för bevisandet av Sveriges förestående systemkollaps och postar länkar som du upplever ska bevisa just detta, eller?
Fast du förklarade aldrig hur någon av de länkarna skulle bevisa att polisen har olösliga problem, vilket var den ursprungliga diskussionen?
Nu vet ju både du och jag i.o.f.s. att du inte är synsk, fast det tycks inte hindra många i den här tråden.

När det gällde analysen av mig så hade du noll rätt av samtliga möjliga.
Det är ju absolut inte brottsligt att ha så fel om folk och faktiskt inte ens tröttsamt, bara förutsägbart patetiskt.
Citera
2018-10-11, 01:50
Medlem
Citat:
Du är väl i en tråd för bevisandet av Sveriges förestående systemkollaps och postar länkar som du upplever ska bevisa just detta, eller?
Fast du förklarade aldrig hur någon av de länkarna skulle bevisa att polisen har olösliga problem, vilket var den ursprungliga diskussionen?
Nu vet ju både du och jag i.o.f.s. att du inte är synsk, fast det tycks inte hindra många i den här tråden.

Det är ju absolut inte brottsligt att ha så fel om folk och faktiskt inte ens tröttsamt, bara förutsägbart patetiskt.
Jag tänkte, att för en normalbegåvad människa, visar länkarna på en i rask takt ökande mycket otäck tendens. Systemkollapsen är i sin början, den är inte fullt utvecklad ännu. Det behövde liksom inte förklaras, förstår du lite vad jag menar?

Men ok, hur ser du vändningen gå till på dagens problem för polis och rättssamhälle? Eller du kanske tycker att dessa problem är mitt vältrande i någon form av upplevelse?
Citera
2018-10-11, 01:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Förstår du inte själv att det är något fel på ditt sätt att tänka? Trots att fakta hålls upp framför ögonen på dig förnekar du allting hela tiden. Det är ett fullständigt skruvat tankemönster. Men det är så vanligt att det fått ett namn: Faktaresistens, https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktaresistens

Du lever i förnekelse. Det spelar ingen roll vad vi visar dig. Du kommer att förneka det också. Sen frågar du efter fler bevis som du kan förneka. Om och om igen.

VARFÖR skriver du i denna tråd? VAD vill du uppnå?
Citera
2018-10-11, 02:10
Medlem
Citat:
Förstår du inte själv att det är något fel på ditt sätt att tänka? Trots att fakta hålls upp framför ögonen på dig förnekar du allting hela tiden. Det är ett fullständigt skruvat tankemönster. Men det är så vanligt att det fått ett namn: Faktaresistens, https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktaresistens

Du lever i förnekelse. Det spelar ingen roll vad vi visar dig. Du kommer att förneka det också. Sen frågar du efter fler bevis som du kan förneka. Om och om igen.

Är inte det rätt uppenbart, det finns flera alias likt hex27, alfa101, bill-n, mm som aktivt försöker tona ner läget i landet i alla möjliga trådar och avdelningar.

Ställ dig mera frågan vad dem har att vinna på att försöka tona ner allvaret i landet.
Citera
2018-10-11, 02:32
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Vad jag hittat:

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6278705

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6278217

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6277929

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6277644

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6277191

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6275157

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6270447

Ni får gärna fylla på med fler källor från andra ställen.

Det verkar som om staten lastar över för stor ekonomisk börda {dvs asylsvartingarna övr.anm.} till kommunerna. Samtidigt som de inte skjuter till med mer pengar.

Så statens finanser är skapliga, medans kommunernas dras ner i avgrunden pga av det enorma asylträsket.
Citera
2018-10-11, 02:46
Medlem
Feministernas avatar
Citat:

Zavichij är inne på rätt spår.

Om vi bojkottar dessa globalist/islamist användare som hex 27 od så åstadkommer vi mer. Så dumpa skrotet på Fb, dom vill bara sprida sin islamvänliga agenda så mycket dom kan via plattformar som flaschback.

Bevisen för att via har systemkollaps ser vi redan här på fb. Islamistiska spökskrivare som poppar upp som svampar å väljer tråkiga användarnamn med noll kreativitet.
Citera
2018-10-11, 09:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Det verkar som om staten lastar över för stor ekonomisk börda {dvs asylsvartingarna övr.anm.} till kommunerna. Samtidigt som de inte skjuter till med mer pengar.

Så statens finanser är skapliga, medans kommunernas dras ner i avgrunden pga av det enorma asylträsket.
Tino Sanandaji tog upp precis detta i en krönika i GP igår:
Sanandaji: Kommunernas dolda skulder hotar välfärden
Citat:
I rättvisans namn är kommunernas problem inte främst en fråga om lokal vanskötsel, utan om att politiken som förs på riksnivå har försatt dem i en påfrestande situation. Staten har vältrat över utgifter på kommunerna, inte minst vad gäller flyktingmottagning.
[...]
Samtidigt förskönas läget med fördummande retorik om att ”Sverige går som tåget” eller att ”ladorna är fulla”, som döljer att delar av ekonomin går bra medan andra tyngs av växande skulder och låg tillväxt.
[...]
De skötsamma och produktiva sektorerna såsom exportindustrin kan i viss mån bära denna belastning, men bara upp till en gräns.
http://www.gp.se/ledare/sanandaji-ko...rden-1.9824192

Det är en helt sjuk situation där Sverige betalar dyrt för att köpa försämrad välfärd och näringslivet och medborgarna betalar. Samtidigt växer också medborgarnas och kommunernas skulder.

Soliditeten faller i kommunerna och landstingen. I landstingen är nu skulderna större än det egna kapitalet och kommunerna är på väg åt samma håll:
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/...-svagare-22088

Citat:
Zavichij är inne på rätt spår.

Om vi bojkottar dessa globalist/islamist användare som hex 27 od så åstadkommer vi mer. Så dumpa skrotet på Fb, dom vill bara sprida sin islamvänliga agenda så mycket dom kan via plattformar som flaschback.

Bevisen för att via har systemkollaps ser vi redan här på fb. Islamistiska spökskrivare som poppar upp som svampar å väljer tråkiga användarnamn med noll kreativitet.
Ja, frågan är vad man ska göra med sådana som hex27 och Alpha101. Jag fattar inte varför de lägger tid på att skriva här när de uppenbart bara stör tråden och gör sig till åtlöje med infantilt nonsens. Jag förstår inte VAD de, islamister, globalister och så vidare har att vinna på att göra sig själva till åtlöje.
Citera
2018-10-11, 13:42
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Tino Sanandaji tog upp precis detta i en krönika i GP igår:
Sanandaji: Kommunernas dolda skulder hotar välfärden

http://www.gp.se/ledare/sanandaji-ko...rden-1.9824192

Det är en helt sjuk situation där Sverige betalar dyrt för att köpa försämrad välfärd och näringslivet och medborgarna betalar. Samtidigt växer också medborgarnas och kommunernas skulder.

Soliditeten faller i kommunerna och landstingen. I landstingen är nu skulderna större än det egna kapitalet och kommunerna är på väg åt samma håll:
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/...-svagare-22088

Ja, frågan är vad man ska göra med sådana som hex27 och Alpha101. Jag fattar inte varför de lägger tid på att skriva här när de uppenbart bara stör tråden och gör sig till åtlöje med infantilt nonsens. Jag förstår inte VAD de, islamister, globalister och så vidare har att vinna på att göra sig själva till åtlöje.

Jag tror att syftet som hex 27 m.fl användare vill uppnå här på Flashback är att så tvivel hos människor, defaitism om att Sveriges kultur o folk kan inte räddas.

Hursomhelst så ska man veta att alla kulturer o folkslag har sin rätt till sin egen existens. Och att mångkulturen som den används i sin kontext är ett program för att förinta mångfalden på jorden.

Som ex brukar jag ta sockerkakan. Alla som har bakat en mjukkaka vet att det krävs fem unika råvaror, ägg, socker, mjöl, mjölk, smör. Om vi låtsas att alla dessa råvaror motsvarar en kultur/folkslag så vet vi ju vad som händer när man vispar ihop alla dessa ingredienser {detta motsvarar multikulturprogramet i ett land}.

Ja inte får då jag fem eller fler helt olika sockerkakor i mitt kök,, utan ENDAST EN typ av kaka {.förintelse av mångfald på jorden}.

Så dom unga vänstersyndikalisterna är världens största rasister tycker jag som vill utplåna alla etniciteter runt jorden med sina "multikultur"program.
Senast redigerad av Feministerna 2018-10-11 kl. 14:07.
Citera
2018-10-11, 14:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag tror att syftet som hex 27 m.fl användare vill uppnå här på Flashback är att så tvivel hos människor, defaitism om att Sveriges kultur o folk kan inte räddas.

Hursomhelst så ska man veta att alla kulturer o folkslag har sin rätt till sin egen existens. Och att mångkulturen som den används i sin kontext är ett program för att förinta mångfalden på jorden.

Som ex brukar jag ta sockerkakan. Alla som har bakat en mjukkaka vet att det krävs fem unika råvaror, ägg, socker, mjöl, mjölk, smör. Om vi låtsas att alla dessa råvaror motsvarar en kultur/folkslag så vet vi ju vad som händer ifall man vispar ihop alla dessa ingredienser {motsvarar multikultur program i ett land}.

Ja jag får då inte fem eller mer olika sockerkakor i mitt kök,, utan ENDAST EN typ av kaka {förintelse av mångfald på jorden}.

Så dom unga vänstersyndikalisterna är nog världens största rasister då dom vill utplåna alla etniciteter runt jorden med sitt "multikultur" program.
Jag kan förstås ha fel men jag tror att hex27 och Alpha101 är genuina i sin blinda tro. Att de VERKLIGEN är frustrerade över att ingen här ”förstår” vad de menar. De är på något sätt helt avskärmade från verkligheten. Det låter konstigt men jag har personligen träffat många människor främst inom politik, offentliga verksamheter och medier som är fullständigt oförmögna att förstå och tolka verkligheten. Det är kanske det allra allvarligaste tecknet på systemkollaps som jag ser. Ett dysfunktionellt tankemönster och allmän normupplösning. Ett tillstånd där normlösheten blir norm. Det är kaos och anarki per definition. Det känns som att vi redan är där. Sedan ganska länge.
Citera
2018-10-11, 14:16
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Jag kan förstås ha fel men jag tror att hex27 och Alpha101 är genuina i sin blinda tro. Att de VERKLIGEN är frustrerade över att ingen här ”förstår” vad de menar. De är på något sätt helt avskärmade från verkligheten. Det låter konstigt men jag har personligen träffat många människor främst inom politik, offentliga verksamheter och medier som är fullständigt oförmögna att förstå och tolka verkligheten. Det är kanske det allra allvarligaste tecknet på systemkollaps som jag ser. Ett dysfunktionellt tankemönster och allmän normupplösning. Ett tillstånd där normlösheten blir norm. Det är kaos och anarki per definition. Det känns som att vi redan är där. Sedan ganska länge.

Jo, jag har träffat flera sådana människor också. Det är helt overkligt att de inte tycker att etniciteter ska få finnas till.

Jag tror precis som du att lite för många svenskar är drömmande och bortförklarande typer som inte förstår att ett samhällssystem kollapsar när det inte finns någon gemenskap. Det är som om alla kroppsegna celler en dag börjar bestämma sig för att jobba individuellt...det blir ju kaos och det är precis vad vi ser i samhället nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in