Citat:
Det är mycket som tyder på att det är såhär. Det skulle innebära att ”systemkollapsen” är ett resultat av en medveten plan. En plan där hjärntvätt av en stor del av befolkningen är en bärande del. Det låter som en konspirationsteori men det är svårt att se någon annan förklaring till helheten. Helheten är för synkron för att trovärdigt kunna förklaras av slumpen.Det är en mycket enkel och trovärdig förklaring. Så är det i huvudsak. Ett litet fåtal agenter utnyttjar detta att ingen politiker och ingen byråkrat och ingen väljare vet vad de gör. Föreställningar om självhat och självförnedring planteras av skola och media. Systematiskt får propagandan att förakta styrka, frihet, välstånd och bara eftersträva hjälplöshet, fattigdom (klimatpaniken) och underkastelse (islam) istället. Det är så man avskaffar viljan till motstånd när man inleder ett folkmord.
För den del av folket som inte hjärntvättats kan Dunning-Kruger-effekten göra jobbet. De som är kompetenta i sina roller tror att alla andra är lika kompetenta. Man upptäcker helt enkelt inte hur illa det är eftersom man inte har någon anledning att gå bakom ytan.
För att nu återkoppla detta till trådstarten från 2015-10-15:
Citat:
Tesen att Sverige står inför en systemkollaps kan väl nu anses vara väl styrkt, kanske till och med bevisad. Men finns det några konkreta belägg för att det skulle ligga inflytelseagenter bakom detta?Efter de senaste rapporterna från migrationsverket om asylströmmarna till Sverige talar invandringskritiker om att Sverige står inför en systemkollaps. Det talas om att välfärden, sjukvården, skolan håller på att brisera på grund av söktrycket. Det talas om att kostnaderna för kommunerna och landstingen är så stora att pengarna snart är slut.
Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?
Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.
Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?
Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.
En intressant debattartikel av statsvetaren och säkerhetsforskaren Jan Kallberg tar upp just detta med inflytelseagenter:
2016-11-02: De farliga inflytelseagenterna är de som påverkar åsiktsklimatet
https://unvis.it/vlt.se/opinion/deba...asiktsklimatet
Citat:
[...] Den person som värvas som inflytelseagent måste ha reellt inflytande på utvecklingen. Man söker i stället aktörer som har auktoritet och kan med sken av äkthet placera ett budskap. Människor som är trovärdiga och har inflytande i ett samhälles mest kritiska moment.
[...]
Jag som säkerhetsforskare reagerar betydligt mer på att ledande företrädare för Advokatsamfundet, driver ett rabiat budskap som är nära lierat med vad man kan anta är Putin-regimens informationskrigsstrategi mot Sverige, där syftet från rysk sida är att skapa splittring och ledningshaveri genom att generera en ohanterbar ström av asylsökande.
[...]
En person som 1978 rekryterades av KGB som 26-åring är i dag 64 år. Eftersom KGB, numera FSB, kan utpressa dessa eller har deras medverkan kan dessa aktiveras 2016. Det gör att jag som säkerhetsforskare skulle vara särskilt observant för etablerade opinionsmakare som gör hätska utfall som faller i linje med den linje som vi kan anta är Putin-regimens desinformationsstrategi. I de lugnaste vatten simmar de största fiskarna.
[...]
Jag som säkerhetsforskare reagerar betydligt mer på att ledande företrädare för Advokatsamfundet, driver ett rabiat budskap som är nära lierat med vad man kan anta är Putin-regimens informationskrigsstrategi mot Sverige, där syftet från rysk sida är att skapa splittring och ledningshaveri genom att generera en ohanterbar ström av asylsökande.
[...]
En person som 1978 rekryterades av KGB som 26-åring är i dag 64 år. Eftersom KGB, numera FSB, kan utpressa dessa eller har deras medverkan kan dessa aktiveras 2016. Det gör att jag som säkerhetsforskare skulle vara särskilt observant för etablerade opinionsmakare som gör hätska utfall som faller i linje med den linje som vi kan anta är Putin-regimens desinformationsstrategi. I de lugnaste vatten simmar de största fiskarna.