• 1
  • 2
2015-10-15, 17:41
Medlem
MrsObviouss avatar
Jag har tänkt på detta en längre tid nu, man kan börja med 0 eller 10 kr, så har jag tänkt se hur långt man kan komma med detta. Denna utmaning antog jag själv idag och sitter nu och kollar runt på grejer för max 10 kr, då får de ej heller överstiga 10 kr med frakten, ska bli intressant att se hur mycket man kan "byta" till sig.

Alltså låt säga att jag går på en loppis, köper ett objekt där för 5 kr, så kanske jag lyckas sälja den online för 7 kr osv..

Har du gjort något liknande?
Om inte; häng på och gör det med mig så uppdaterar vi varandra.
Denna tråden är alltså inte för att få existerande pengar att växa utan en kul utmaning för den som sporras av att lyckas.
Citera
2015-10-15, 17:58
Medlem
Detta fick mig att tänka på när Kyle MacDonald lyckades byta upp sig från ett rött gem till ett hus i Kanada. Det går att läsa om hans fascinerande byteshandel på Wikipedia. Minst sagt inspirerande!

Lycka till TS, - tråden kommer att följas!
Citera
2015-10-15, 18:01
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsObvious
Jag har tänkt på detta en längre tid nu, man kan börja med 0 eller 10 kr, så har jag tänkt se hur långt man kan komma med detta. Denna utmaning antog jag själv idag och sitter nu och kollar runt på grejer för max 10 kr, då får de ej heller överstiga 10 kr med frakten, ska bli intressant att se hur mycket man kan "byta" till sig.

Alltså låt säga att jag går på en loppis, köper ett objekt där för 5 kr, så kanske jag lyckas sälja den online för 7 kr osv..

Har du gjort något liknande?
Om inte; häng på och gör det med mig så uppdaterar vi varandra.
Denna tråden är alltså inte för att få existerande pengar att växa utan en kul utmaning för den som sporras av att lyckas.

haha ja dem säger ju att en duktig säljare kan sälja sand i Sahara så visst kan en duktig säljare sälja skräp i Sverige

hmm ja ifall man har mycket fritid och ser de som en hobby så kan man ju försöka springa runt å få tag på något för under 10kr.

Du nämner att produkt + frakt får inte överskrida 10kr på första produkten. så man får inte ta bilen till loppisen då?
Citera
2015-10-15, 18:04
Medlem
Tips: Kolla Tradera vad folk eftersöker och spring runt på loppisar och leta efter det.

Jag har tjackat en vinylskiva för 10 spänn jag fått över 500 för på Tradera, DVD filmer för 20:- jag fått 200 för osv.
Citera
2015-10-15, 18:18
Medlem
Vafan , en femtio spänn borde man få lägga ! Mot loppis imorgon !!!

Tråd-följa - vinna det där lyxhuset i Stockholms skärgård på en ö
Citera
2015-10-15, 18:35
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
Du nämner att produkt + frakt får inte överskrida 10kr på första produkten. så man får inte ta bilen till loppisen då?
Det är inget jag tänkt på, är ingen sådan som springer på loppis vanligtvis. Man får göra en individuell bedömning i denna fråga, jag tänker inte köra flera mil för något under 10 kr! Kanske när man kommit upp i högre belopp.. Ser det som en blivande hobby, det intresserar mig även att se på förrådsköpare, ibland är de nitlott, ibland tjänar dem på förrådet dem köper. Fast jag har inte den tiden att avsätta för att tömma förråd och massa möbler hemma etc..

Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Tips: Kolla Tradera vad folk eftersöker och spring runt på loppisar och leta efter det.

Jag har tjackat en vinylskiva för 10 spänn jag fått över 500 för på Tradera, DVD filmer för 20:- jag fått 200 för osv.
Motivation, häftigt.

Citat:
Ursprungligen postat av maskrospojken
Vafan , en femtio spänn borde man få lägga ! Mot loppis imorgon !!!

Tråd-följa - vinna det där lyxhuset i Stockholms skärgård på en ö
Haha givetvis får du bestämma hur du ska göra, jag anser att 50 kr är för "enkelt".
Heja oss!
Citera
2015-10-15, 18:52
Medlem
Postar både för att prenumerera men också för att eventuellt ge mig på detta själv om jag kan finna tiden.
Citera
2015-10-15, 19:26
Medlem
Sn0o0oZs avatar
TS vad har du köpt?
Citera
2015-10-15, 21:33
Medlem
polisensbestiss avatar
Börja här:
HTML-kod:
http://www.tradera.com/ovrigt-28?sortBy=AddedOn&priceRange=G
Citera
2015-10-15, 22:23
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
TS vad har du köpt?

Okej, jag hoppar in på den här grejjen också.

http://imghost.ddns.net/boa/image6/31575140947365.jpg

fint rubinsmycke, metallen på smycket är silver.

Köpt från kina för 11kr.
Citera
2015-10-16, 00:20
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Okej, jag hoppar in på den här grejjen också.

fint rubinsmycke, metallen på smycket är silver.

Köpt från kina för 11kr.
Ser du 025 stämpeln i den? Jag får inte fram någon bild från din länk.
Citera
2015-10-16, 00:25
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Ser du 025 stämpeln i den? Jag får inte fram någon bild från din länk.

märkligt, funkar denna?

Köpt för någon timma sedan, dvs har den inte i min hand. är 99% säker att det är rubin-Fuchsite dock.

#2: http://i.ebayimg.com/images/i/351540...0-1/s-l140.jpg
Senast redigerad av Sn0o0oZ 2015-10-16 kl. 00:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in