2015-10-16, 14:20
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Okej, jag hoppar in på den här grejjen också.

http://imghost.ddns.net/boa/image6/31575140947365.jpg

fint rubinsmycke, metallen på smycket är silver.

Köpt från kina för 11kr.
Inte illa!
Jag lyckades lägga händerna på 10 "mobilpennor" för under 10 kr! Med fri frakt.
Citera
2015-10-16, 15:03
Medlem
Antivalents avatar
Gammal t-shirt 1kr
Diskmedel 5kr

Tvätta grannens fönster - 600kr på 1 timmes arbete.
Citera
2015-10-16, 15:25
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Tvätta grannens fönster - 600kr på 1 timmes arbete.
Ser inte hur det hör hit.
Vill du inte anta utmaning, then don't!
Detta är inte för att man är fattig och vänder på varje krona, en kul utmaning.
Citera
2015-10-16, 15:49
Medlem
Dullwuts avatar
Läste bara första inlägget, men vore det inte smartare att köpa något riktigt svinbilligt på ebay som folk vill ha? Typ mobilladdare för bokstavligen 10 kronor med frakt, för att sedan sälja den på loppis för 50 kronor? Alltså motsatsen till det du tänkte från början.
Senast redigerad av Dullwut 2015-10-16 kl. 15:54.
Citera
2015-10-16, 17:26
Medlem
Utomhus123s avatar
köp något på aliexpress, sälj det på tradera, repeat.
Citera
2015-10-16, 17:26
Medlem
TheAntiheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut
Läste bara första inlägget, men vore det inte smartare att köpa något riktigt svinbilligt på ebay som folk vill ha? Typ mobilladdare för bokstavligen 10 kronor med frakt, för att sedan sälja den på loppis för 50 kronor? Alltså motsatsen till det du tänkte från början.

Tror inte att ts har något emot var/hur du införskaffar den första prylen, det viktiga är ju att
föremålet hela tiden ska bytas mot ett dyrare föremål. Alltså inte köpa och sälja
Det handlar alltså inte om att tjäna pengar på att köpa och sälja prylar, utan alltså att byta sig uppåt.
Kul tråd, får se om jag själv antar utmaningen

Edit: fel av mig, läste trådstarten igen. Det är alltså kapitalet som ska öka genom smarta affärer
Citera
2015-10-16, 17:27
Medlem
irrblosss avatar
Intressant. Jag minns jag läste något liknande i Kalle Anka för längesedan när von Pluring och von Anka skulle börja om från scratch bara för att se vem som var bäst på att tjäna pengar. Har för mig von Anka vann med 1:- eller nåt sånt .

Har TS någon strategi? Handlar det alltid om att göra en liten vinst vid varje affär, eller kan man tänka sig bakslag i vissa av affärerna? Normalt sett kanske det inte inträffar, men kör man t.ex. via Tradera kan det väl bli så att ingen bjuder över, plus att det tas ut avgifter osv som äter upp vinsten.Ska man tänka sig att man alltid lägger på minst x% vinst, annars vägrar man sälja? T.ex om man konsekvent bestämmer att man säljer inget om man inte får minst 10% mer än vad varan kostade?

En liten prydnadssak man köpt för 50:- säljer man då för minst 55:-. Är det en acceptabel strategi? Har man kommit lite längre och har en bil värd 200.000:- så ska man alltså ha minst 220.000:- när man säljer den. Detta är inget ifrågasättande, utan mer en undran om det finns någon "vinnande" strategi för hur man sköter sina affärer?

Edit: Räknade lite, och följer man strategin att lägga på 10% på allt så behöver man göra 121 affärer för att nå sin första miljon. Det låter ju faktiskt inte ens orimligt. Gör man två affärer i veckan enligt denna regel så har man fått 10:- att växa till över 1 miljon på lite mer än ett år .
Senast redigerad av irrbloss 2015-10-16 kl. 17:32.
Citera
2015-10-16, 17:29
Medlem
Parallellaktionens avatar
Så där har jag hållit på i 31 år, går utmärkt, faktiskt lite lättare innan Internet,
nu kan man ju kolla vad allt är värt, tidigare fick man gå på sitt kunnande och fingertoppskänsla.

Några små råd:

1.Var vänlig mot alla konkurrenter, även om de är skitstövlar, i så fall bara undvik dem.
Förr eller senare träffar man på någon trevlig som man kan jobba med.

2.Lär dig ett område väldigt bra.

3. Bli inte för girig, ibland är 10 % i vinst bättre än ingen vinst alls.

Och nej, tänker inte tala om vad jag gör.

Lycka till!!
Citera
2015-10-16, 19:04
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Intressant. Jag minns jag läste något liknande i Kalle Anka för längesedan när von Pluring och von Anka skulle börja om från scratch bara för att se vem som var bäst på att tjäna pengar. Har för mig von Anka vann med 1:- eller nåt sånt .

Har TS någon strategi? Handlar det alltid om att göra en liten vinst vid varje affär, eller kan man tänka sig bakslag i vissa av affärerna? Normalt sett kanske det inte inträffar, men kör man t.ex. via Tradera kan det väl bli så att ingen bjuder över, plus att det tas ut avgifter osv som äter upp vinsten.Ska man tänka sig att man alltid lägger på minst x% vinst, annars vägrar man sälja? T.ex om man konsekvent bestämmer att man säljer inget om man inte får minst 10% mer än vad varan kostade?

En liten prydnadssak man köpt för 50:- säljer man då för minst 55:-. Är det en acceptabel strategi? Har man kommit lite längre och har en bil värd 200.000:- så ska man alltså ha minst 220.000:- när man säljer den. Detta är inget ifrågasättande, utan mer en undran om det finns någon "vinnande" strategi för hur man sköter sina affärer?

Edit: Räknade lite, och följer man strategin att lägga på 10% på allt så behöver man göra 121 affärer för att nå sin första miljon. Det låter ju faktiskt inte ens orimligt. Gör man två affärer i veckan enligt denna regel så har man fått 10:- att växa till över 1 miljon på lite mer än ett år .

Oj, ja du ser. Får se hur många som är miljonärer härifrån 2017 då!
Ska bli riktigt kul att se hur de eskalerar... Väntar spänt på min första affär...

Citat:
Ursprungligen postat av Parallellaktionen
Så där har jag hållit på i 31 år, går utmärkt, faktiskt lite lättare innan Internet,
nu kan man ju kolla vad allt är värt, tidigare fick man gå på sitt kunnande och fingertoppskänsla.

Några små råd....

Lycka till!!
Åh, här är alltså mästaren på att tjäna pengar eller har du detta som ditt "jobb"?
Citera
2015-10-16, 19:08
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallellaktionen

Några små råd:

1.Var vänlig mot alla konkurrenter, även om de är skitstövlar, i så fall bara undvik dem.
Förr eller senare träffar man på någon trevlig som man kan jobba med.

2.Lär dig ett område väldigt bra.

3. Bli inte för girig, ibland är 10 % i vinst bättre än ingen vinst alls.

Och nej, tänker inte tala om vad jag gör.

Lycka till!!

Helt rätt tänkt och bra tips.
(jag är inne på mitt 35:e år)
Säsongsberoende produkter som båt, MC, gräsklippare etc.
Köp på hösten, snygga till produkten, lägg på 20% och sälj till våren.

Nu har jag iofs hittat min nisch, och jobbar med 100% påslag.
Köper för 3-8.000 kr per månad, ger en liten guldkant på tillvaron med några timmars insats.
Senast redigerad av psflax 2015-10-16 kl. 19:28.
Citera
2015-10-16, 20:13
Medlem
Parallellaktionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsObvious

Åh, här är alltså mästaren på att tjäna pengar eller har du detta som ditt "jobb"?

Nja, så värst mycket pengar tjänar jag inte, eftersom jag är ganska lat.
Lägger inte mycket möda på det, så länge pengar flyter in.
Men det växte ut från en sån ursprungsnivå som du beskriver, så ja, jag har registrerad rörelse (skatt & moms, etc.) sedan 2004.
Finns vissa fördelar med det (hålla myndigheter borta & kunna göra affärer med dem & företag, få krediter etc.)

Kommer aldrig att lönearbeta eller stå med mössan i hand på Arbetsförnedringen igen.

Angående vinstmarginaler: En liten vinst på en stor insats är alltid större än en stor vinst på en liten insats. (Kinesiskt ordspråk)
Citera
2015-10-16, 21:56
Medlem
aquoss avatar
Jag gjorde detta på steam för ett tag sedan(marknad för spel) och började med ett objekt på 80kr och bytte upp mig till 2000kr, tog väl kanske en månad eller två men då la jag ner mycket tid på det.

Men det går!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in