Intressant. Jag minns jag läste något liknande i Kalle Anka för längesedan när von Pluring och von Anka skulle börja om från scratch bara för att se vem som var bäst på att tjäna pengar. Har för mig von Anka vann med 1:- eller nåt sånt

.
Har TS någon strategi? Handlar det alltid om att göra en liten vinst vid varje affär, eller kan man tänka sig bakslag i vissa av affärerna? Normalt sett kanske det inte inträffar, men kör man t.ex. via Tradera kan det väl bli så att ingen bjuder över, plus att det tas ut avgifter osv som äter upp vinsten.Ska man tänka sig att man alltid lägger på minst x% vinst, annars vägrar man sälja? T.ex om man konsekvent bestämmer att man säljer inget om man inte får minst 10% mer än vad varan kostade?
En liten prydnadssak man köpt för 50:- säljer man då för minst 55:-. Är det en acceptabel strategi? Har man kommit lite längre och har en bil värd 200.000:- så ska man alltså ha minst 220.000:- när man säljer den. Detta är inget ifrågasättande, utan mer en undran om det finns någon "vinnande" strategi för hur man sköter sina affärer?
Edit: Räknade lite, och följer man strategin att lägga på 10% på allt så behöver man göra 121 affärer för att nå sin första miljon. Det låter ju faktiskt inte ens orimligt. Gör man två affärer i veckan enligt denna regel så har man fått 10:- att växa till över 1 miljon på lite mer än ett år

.