Citat:
Ursprungligen postat av
godemannen
ja det hade ju varit trevligt med en liknande ökning över tiden. har tidigare när jag sålt uppfattat att det är enklare att köpa "billigare" saker och kränga med procentuellt hög marginal än vad det är att sälja dyrare saker, beror väl i och för sig var man letar prylar och får ut till försäljning. Nu har jag dock återinvesterat mina 77 kronor toppat med 3 ytterligare kronor dvs 80 kronor genom att köpa in en gammal jordglob. Globen är daterad före 1918, dessutom har den riktigt nice design oxå, så här räknar jag faktiskt med att få in en rejäl summa pengar. Vi får hoppas att så blir fallet. Återkommer när globen är såld.
globen såld för 1400kr, pengar på kontot, nu skall jag byta bana, nästa investering blir aktier, från loppishaj till börshaj

återkommer med vad köp och försäljning blir och om förtjänsten går upp eller ner, jag ger mina 1400 kronor fram till årskiftet att växa och återkommer då med utfallet av mina daytrading dagar. Skall jag gissa kanske det kan blir 600 kronor på en månad.