2010-11-13, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
För att göra kief skakar man av trikåmerna från blommorna, för att göra "polm" gör man samma sak, därmed är det samma skit. Har båda på ett ungefär samma THC värde kvittar det hur det tillverkats...

The pollem (not pollen) is obtained from the marijuana by drying and cooling the plant and then sieving again and again, until all that remains is a very fine and pale yellow powder.
The coarse plant material that is left over after this process is called Kif. Under the microscope, one can see that the resin granules on the flower look very similar to the pollem from the sieve, only bright white.
This pollem can be smoked as it is, but taste and effects change when it is processed. The quality of pollem hash depends on the quality of the plants used and the sieving and pressing procedures.
This is the preferred method of collection in Lebanon and Morocco where the plant is dried and then endlessly sieved until only the finest powder remains.

Läs igen om du inte förstår. Pollem är en mycket finare process, medans Keif är resterna som blir över. Det är inte samma process och därför heter det olika.
Senast redigerad av MadFace 2010-11-13 kl. 18:55.
Citera
2010-11-14, 07:37
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadFace
The pollem (not pollen) is obtained from the marijuana by drying and cooling the plant and then sieving again and again, until all that remains is a very fine and pale yellow powder.
The coarse plant material that is left over after this process is called Kif. Under the microscope, one can see that the resin granules on the flower look very similar to the pollem from the sieve, only bright white.
This pollem can be smoked as it is, but taste and effects change when it is processed. The quality of pollem hash depends on the quality of the plants used and the sieving and pressing procedures.
This is the preferred method of collection in Lebanon and Morocco where the plant is dried and then endlessly sieved until only the finest powder remains.

Läs igen om du inte förstår. Pollem är en mycket finare process, medans Keif är resterna som blir över. Det är inte samma process och därför heter det olika.
Har läst att det ska vara tvärtom, att kief är det finaste haschet. Vet inte vilka källor som är äkta!!
Citera
2010-12-12, 10:52
Medlem
Elysas avatar
Gjorde lite hasch"oboy" igår, smakade fan som vanligt!

Förstår inte hur man kan misslyckas med det här... Använde kanske 1gram, la det i 80%igt smör.

La smöret i micron och värmde upp, sen ner med haschet, röra om det lite. in i micron igen. Jag ville undvika att använda en stekpanna eller dylikgt, då jag var lite rädd för att lukten skulle sprida sig som fan... Så jag värmde upp ett element till 35 grader celcius och lät smör+hasch stå där i 30 minuter, rörde om, ner i ett glas med varmoboy. veva om, drick!

Blev bäng under hela dagen
Citera
2010-12-12, 14:03
Medlem
Tjo, jag har aldrig tidigare käkat hasch men jag och 2 polare funderar nu på att ha ett litet
" julbak " om några veckor och har därför ett par frågor om tillredningen.

* Spelar det någon roll om man tillreder hasch & smör i en stekpanna eller i en skål i micron?

* Jag hörde att haschet förstörs om det kommer upp i en för hög temperatur, ska jag för att undvika att detta sker först smälta enbart smöret i micron och därefter smula i haschet, sedan röra om och låta det stå eller måste blandningen därefter värmas på ytterligare?

* Hur vet jag att haschet har lösts upp nog mycket, ser man helt enkelt på färg och konsistens att det är färdigt eller är det mer en fråga om värme och sjudningstid?

* Som sagt blir vi förmodligen 3 personer och vi tänker ta ca 3-3,5 g. Vad tror ni om det?

/ Tack på förhand.
Citera
2010-12-16, 09:46
Bannlyst
Jag har ett tips till alla er som känner er osäkra på oralt intag av cannabis. Jag har trixat fram ett recept som är snabbt, enkelt och billig och absolut kommer att tillfredsställa dig mentalt. Eftersom att THC är fettlösligt så tillverkar vi i detta recept en hascholja, som vi sedan bakar på!

420 Muffin
1-2st

Ingredienser
3 msk Mjöl
1 tsk Kanel
1/4 Bakpulver
2 msk Socker
2 msk Kakao
1 Ägg
2 msk Olja
2 msk Mjölk/grädde
+ ca 1g hasch

Gör såhär:

Smula ner haschet med oljan i ett litet glas eller en mugg.
Värm i micron i ca 1 minut. Låt stå och vila!
Blanda alla övriga ingredienser i en bunke och tillsätt hascholjan.
Häll smeten i en stor eller två små muggar och kör på högsta effekt i ca 2,5 minuter.
Ta ur muffinsen ur muggen och låt kallna!
Ät och njut!

Lycka till!
Citera
2010-12-16, 09:55
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smashino
Jag har ett tips till alla er som känner er osäkra på oralt intag av cannabis. Jag har trixat fram ett recept som är snabbt, enkelt och billig och absolut kommer att tillfredsställa dig mentalt. Eftersom att THC är fettlösligt så tillverkar vi i detta recept en hascholja, som vi sedan bakar på!

420 Muffin
1-2st

Ingredienser
3 msk Mjöl
1 tsk Kanel
1/4 Bakpulver
2 msk Socker
2 msk Kakao
1 Ägg
2 msk Olja
2 msk Mjölk/grädde
+ ca 1g hasch

Gör såhär:

Smula ner haschet med oljan i ett litet glas eller en mugg.
Värm i micron i ca 1 minut. Låt stå och vila!
Blanda alla övriga ingredienser i en bunke och tillsätt hascholjan.
Häll smeten i en stor eller två små muggar och kör på högsta effekt i ca 2,5 minuter.
Ta ur muffinsen ur muggen och låt kallna!
Ät och njut!

Lycka till!

ser kanon ut! jag undrar bara; kan man använda vanligt gräs?
Citera
2010-12-16, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trasiga.krukaN
ser kanon ut! jag undrar bara; kan man använda vanligt gräs?

Det går alldeles utmärkt med vanligt gräs också! Anledningen till att jag föredrar hasch i just detta recept är för att det löser sig exceptionellt bra i oljan. Om du maler gräset väldigt fint och följer receptet så fungerar det minst lika bra.

Lycka till!
Citera
2010-12-16, 10:13
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smashino
Det går alldeles utmärkt med vanligt gräs också! Anledningen till att jag föredrar hasch i just detta recept är för att det löser sig exceptionellt bra i oljan. Om du maler gräset väldigt fint och följer receptet så fungerar det minst lika bra.

Lycka till!

tackar!
Citera
2010-12-28, 15:35
Medlem
Bör man undvika att baka med gräs som är aningen besprutat?

Och vilken metod enligt er fungerar bäst med weed för att bli stukad länge?
Citera
2011-01-06, 15:30
Medlem
göra té på besprutish

okej, till att börja med vill ja be om ursäkt för att jag kanske lägger den här tråden under fel kategori etc, men jag vill bara ha ett snabbt svar, sen kan tråden gärna tas bort:

det är nämligen så här att jag har något som kallas halsböld just nu så jag kan verkligen inte röka, och särskilt inte den här besprutade skiten som jag har just nu! så om någon har några erfarenheter av att göra té på besprutat weed, vore de schysst om man kunde få ett svar på hur de fungerade!

tack på förhand
Citera
2011-01-06, 15:36
Medlem
woooes avatar
Eftersom THC inte löser sig i vatten skulle nog en kopp väldigt fet O'Boy fungera bättre.
Gör den på grädde istället för mjölk så blir det en aning mer mättande också som en bonus, för det är inte speciellt lätt att käka med halsböld.
Citera
2011-01-06, 15:38
Medlem
Owers avatar
Att du ens ser det som ett alternativ att dricka weedet när du har halsböld skrämmer mig, du vet uppenbarligen inte hur farligt glasfiber är för lungorna/halsen.

Skaffa en pålitlig kran och sluta köpa besprutat gräs så slipper du bekymra dig över sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in