2012-05-30, 16:21
Medlem
1,5g? Haha, är det bara av någorlunda kvalité och förutsatt att TS löste det ordentligt så kommer han bli jävligt hög. Är TS nybörjare på det så kommer det bli en intensiv upplevelse.

Jag som är vanerökare behöver bara oralt inta 0,5 brunt av god kvalité för en trevlig kväll, 1g placerar mig djupt ner i soffan i många många timmar.
Citera
2012-05-30, 17:09
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Göra hasch varmchocklad/kaffe infogad.

/Mod
Citera
2012-05-30, 18:54
Medlem
Kevvsans avatar
inte nybörjare, men röker det alltid!
det började kicka in för ca 1 timme sedan,
och börjar känna mig sjukt tung nu

började typ 2 timmar efter intag, nästan mer, äre ovanligt?
Citera
2012-05-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevvsan

Nej det är inte ovanligt, det är mycket vanligt om man inte käkar på fastande mage.
Man ska inte inta oralt på en 'fylld' mage, kroppen kommer vara delvis mättad på fett och kommer därför inte ta upp det THC-rika fettet utan låta det passera tarmen istället.

Inta alltid på tom mage om möjligt.
Citera
2012-06-03, 14:08
Medlem
amigo23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevvsan

Jag brukar känna lite efter någon timma, men det är inte igång på allvar förrän efter 2 timmar och då kan det stegra ännu mer sen.

Drog du i dig hela 1,5g? Hur gick det? Jag tog 1,15g senast av standard svart afghan och det blev till slut för mycket även för mig. Brukade ta ca 1,3g förr, när jag åt/drack oftare
Citera
2012-06-08, 15:41
Medlem
makduis avatar
Hur mycket 80% fettsmör ska man EGENTLIGEN ha i Det har väl aldrig mätts? Jag tar 100g smör per g men ska jag då ta 3g hasch själv i en drink så blir det 300g äckelklet och visst oboy gör lite smått susen men man kanske inte vill hälla i sig 300g smör Kanske 100-150g egentligen räcker till 3g??? Använde 50g till 1g grönt förut och det blev inte alls samma styrka som senare då jag tog 100g..

Ju mer smör ju mer kraft i kakan 1kg!!
Senast redigerad av makdui 2012-06-08 kl. 15:46.
Citera
2012-06-08, 16:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Hur mycket 80% fettsmör ska man EGENTLIGEN ha i Det har väl aldrig mätts? Jag tar 100g smör per g men ska jag då ta 3g hasch själv i en drink så blir det 300g äckelklet och visst oboy gör lite smått susen men man kanske inte vill hälla i sig 300g smör Kanske 100-150g egentligen räcker till 3g??? Använde 50g till 1g grönt förut och det blev inte alls samma styrka som senare då jag tog 100g..

Ju mer smör ju mer kraft i kakan 1kg!!
Det där är bra mycket mer smör än vad som behövs. Prova en femtedel av detta nästa gång och jobba vidare därifrån.
Citera
2012-06-10, 21:02
Medlem
Marodeurs avatar
gjorde ett fattigt te, jag vet att man ska ha fett men jag kan inte ställa mig i köket just...

Varmt vatten, tepåse, smula ner typ 0.2. mosade runt med fingrarna i vattnet och slickade av fingrarna. Sen drack jag. Är det möjligt att jag börjar känna lite redan, 15 min efteråt? Rökte för sex timmar sedan ungefär. det är bra gräs, rökte från en ren blunt igår och blev ordentligt hög på tre bloss utan problem, varefter jag la ner så fick de övriga dela på resten för kvällen
Citera
2012-06-14, 16:21
Medlem
amigo23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
gjorde ett fattigt te, jag vet att man ska ha fett men jag kan inte ställa mig i köket just...

Varmt vatten, tepåse, smula ner typ 0.2. mosade runt med fingrarna i vattnet och slickade av fingrarna. Sen drack jag. Är det möjligt att jag börjar känna lite redan, 15 min efteråt? Rökte för sex timmar sedan ungefär. det är bra gräs, rökte från en ren blunt igår och blev ordentligt hög på tre bloss utan problem, varefter jag la ner så fick de övriga dela på resten för kvällen

Jag har svårt att tro att du skulle känna något över huvud taget av 0.2, speciellt inte efter en ynka kvart. Men det kan ju bara du svara på
Citera
2012-06-16, 17:06
Medlem
M.Stanfields avatar
Jag och min kompis tänkte dela på 1.0 gram brunt genom att äta/dricka det. Eftersom det är hyfsat lite undrar jag om det är "värt" att ta litegrann i en pipa precis efter man ätit? Så är man lite småhög redan innan det man ätit kickar in. Jag vet ju att rusen är lite olika, så förstör det om vi röker innan det slår till?
Citera
2012-06-23, 15:33
Medlem
emosewAs avatar
Gjorde en klassisk pyttipanna på resterna från gårdagen. Hade i lite mer smör i pannan och ca 1g fint grön. Stekte på låg värme en stund. Sitter nu och käkar lite choklad medan jag väntar på ruset.

Tror ni det funkar?
Hade rökt lite innan jag började laga maten och är allmänt f*ck´t sen går-kvällen/natten.
Hur pass annorlunda är ruset när man käkar mot att t.ex. röka en spliff?
Citera
2012-06-24, 00:25
Medlem
KonstapelGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emosewA
Gjorde en klassisk pyttipanna på resterna från gårdagen. Hade i lite mer smör i pannan och ca 1g fint grön. Stekte på låg värme en stund. Sitter nu och käkar lite choklad medan jag väntar på ruset.

Tror ni det funkar?
Hade rökt lite innan jag började laga maten och är allmänt f*ck´t sen går-kvällen/natten.
Hur pass annorlunda är ruset när man käkar mot att t.ex. röka en spliff?

Ja, det funkar.
Annorlunda vet jag inte...det smyger sig på dig, tar längre tid, men när det väl slår till så slår det till HÅRT.
Tog 1~ g brunt en gång i lite smält smör, satan vad stukad jag blev...har nog aldrig varit så hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in