Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 16:17
  #2905
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikAnd
Kan inte annat än att hålla med
Mr lespaul80 verkar vara smått efterbliven
Lägga dosen mitt i kakan gjorde min dag
Ja mycket ska man se/höra men det var nog det dummaste jag hört på de senaste 10 åren
Testade Kungsörnen receptet på mjuk pepparkaka och kan säga att det smakade utmärkt och inte en hint av CB.

Tack för det

PS
Och garanterat stenad blev man med, skönt som fan att det smyger sig på
DS

Hej och tack !

Ja här snackar vi kioskmongo ( lespaul80 ) i kolossalformat !
Tragisk människa som inte verkar göra annat än att sitta och hänga på FB hela dagarna !

Instämmer med att det är nice när det smyger sig på samt att det varar bra mycket längre än när man röker det !

Ha en bra dag !
__________________
Senast redigerad av PatrickB8man 2018-02-14 kl. 16:30.
Citera
2018-02-19, 20:46
  #2906
Medlem
Någon som testat dessa "Shake and bake - muffins" Och bara tryck ner 1g hasch i varje muffin?
Citera
2018-02-20, 11:42
  #2907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptoneupdrage
Någon som testat dessa "Shake and bake - muffins" Och bara tryck ner 1g hasch i varje muffin?


Har testat! Gjorde helt fel, smakade röv men jävlar va stenade vi blev, det kommer smygandes sen till slut va man helt knockad och hade glömt att man käkade dem muffinsen
Citera
2018-02-20, 15:31
  #2908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptoneupdrage
Någon som testat dessa "Shake and bake - muffins" Och bara tryck ner 1g hasch i varje muffin?


Funkar absolut akta så ni inte bränner de bara..
Citera
2018-02-28, 16:59
  #2909
Avstängd
Hej.

Har jättefint BHO av MK Ultra, men då min nail är trasig och jag inte har råd att köpa någon ny funderar jag nu på att baka av detta BHO istället.
Kan någon tipsa mig om ett recept som fungerar bra?

Mvh
Citera
2018-02-28, 20:36
  #2910
Medlem
barnet1s avatar
Oft: Har du lyckligt hittat en kran med BHO eller tillverkar du själv?
Citera
2018-02-28, 21:19
  #2911
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barnet1
Oft: Har du lyckligt hittat en kran med BHO eller tillverkar du själv?

Både och. Detta BHO är en import från USA.
Citera
2018-03-01, 15:30
  #2912
Medlem
Finitos avatar
Man blir ju nästan mörkrädd när man läser här i tråden. Har blivit mycket onödigt rök som har försvunnit under tiden jag har lärt mig att bemästra konsten att göra edibles. Har gjort som många av er andra, smält det i smör, kokosfett, svalt biten som den är och många andra. Har helt klart känt av det många gånger, men med en bitter eftersmak - ska det inte kännas mer?

Efter otroligt många timmar på google och diverse forum kommer jag fram till att man bör göra processen direkt i kokosolja. Jag tar ca 10g brunt och smular ner grovt. Gör ett vattenbad för glasburken där kokosoljan är i så att ångorna som stiger värmer oljan. Denna processen låter jag ske i ca 5 timmar där jag rör om var 30:e minut. Var orolig för att värmen skulle bli för intensiv, men det stiger inte över 90c någonsin.

Den färdiga produkten sedan, räcker med en tesked kokosolja i morgonkaffet för att känna av det under 4-5 timmar.

Jag känner mig ändå inte riktigt nöjd, och fortsätter söka på google efter mer information och som några nämnt av er här redan så är nyckelordet "decarboxylation". Detta måste vara hokus pokus eller?

Det visar sig att det finns forsking från 90-talet där man utfört tester på exakt just detta.

https://wakeandbake.co/decarboxylati...-activate-thc/
http://www.freepatentsonline.com/7344736.html

THCa blir THC efter ungefär 1 timma på 105-110c i ugnen. Denna processen sker som vanligt när man tänder en joint. Men försöker man sig på detta i smält smör så får man aldrig processen att ske helt och hållet. Du kanske når 100c i 5-10 minuter? Inte ens i närheten för att få ut full effekt. Du slösar dessutom mer än 2/3 som går ut i intet.

Jag smular ner det schysst i en ugnsform och över med aluminiumfolie. In i ugnen på 110c 1 timma. Det tar ca 3-4 timmar på 110c innan THC börjar försvinna.

Sedan gör du processen med kokosoljan och vattenbad i någon timma eller två. Slutprodukten är mycket trevlig. Skillnaden är natt och dag. Det bästa med decarbprocessen är att det tar bort nästan all bismak så dina edibles blir också mycket godare, och potentare.
Citera
2018-03-02, 01:09
  #2913
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Jag smular ner det schysst i en ugnsform och över med aluminiumfolie. In i ugnen på 110c 1 timma. Det tar ca 3-4 timmar på 110c innan THC börjar försvinna.
Sedan gör du processen med kokosoljan och vattenbad i någon timma eller två.

10 gram skriver du att du använder till kokosoljan, men vilken mängd kokosolja använder du egentligen?
Du skriver doseringen ligger på en sked i morgonkaffet.
Kan ju bli hur tokigt som helst om du inte säger exakt rätt mängd kokosolja
till 10 gram brunt.

Mvh
Citera
2018-03-04, 03:32
  #2914
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
10 gram skriver du att du använder till kokosoljan, men vilken mängd kokosolja använder du egentligen?
Du skriver doseringen ligger på en sked i morgonkaffet.
Kan ju bli hur tokigt som helst om du inte säger exakt rätt mängd kokosolja
till 10 gram brunt.

Mvh

Det är upp till var och en hur mycket man vill använda. Jag har aldrig mätt upp hur mycket kokosolja jag använder, men iaf 4-5 rejäla matskedar. Kanske någonstans mellan 2-3dl. Det beror på hur mycket/lite olja du vill ska göra dig skev.

Vill lägga till att jag har hög tolerans. En ordentlig tesked av detta gör mig stenad i 6-7h, varav ordentligt stenad i 2-3. För den som inte är van kan det nog bli obehagligt. Min senaste burk med olja räckte i 3-4 veckor och då bjöd jag även på den och använde den till mig själv nästan dagligen.

Rensa även bort restprodukterna av haschet, ha det åtmindstonde inte ihop med cannabisoljan när det är klart, det börjar mögla till slut och det sätter sig i oljan och smaken.
__________________
Senast redigerad av Finito 2018-03-04 kl. 03:37.
Citera
2018-03-04, 11:04
  #2915
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Man blir ju nästan mörkrädd när man läser här i tråden. Har blivit mycket onödigt rök som har försvunnit under tiden jag har lärt mig att bemästra konsten att göra edibles. Har gjort som många av er andra, smält det i smör, kokosfett, svalt biten som den är och många andra. Har helt klart känt av det många gånger, men med en bitter eftersmak - ska det inte kännas mer?

Efter otroligt många timmar på google och diverse forum kommer jag fram till att man bör göra processen direkt i kokosolja. Jag tar ca 10g brunt och smular ner grovt. Gör ett vattenbad för glasburken där kokosoljan är i så att ångorna som stiger värmer oljan. Denna processen låter jag ske i ca 5 timmar där jag rör om var 30:e minut. Var orolig för att värmen skulle bli för intensiv, men det stiger inte över 90c någonsin.

Den färdiga produkten sedan, räcker med en tesked kokosolja i morgonkaffet för att känna av det under 4-5 timmar.

Jag känner mig ändå inte riktigt nöjd, och fortsätter söka på google efter mer information och som några nämnt av er här redan så är nyckelordet "decarboxylation". Detta måste vara hokus pokus eller?

Det visar sig att det finns forsking från 90-talet där man utfört tester på exakt just detta.

https://wakeandbake.co/decarboxylati...-activate-thc/
http://www.freepatentsonline.com/7344736.html

THCa blir THC efter ungefär 1 timma på 105-110c i ugnen. Denna processen sker som vanligt när man tänder en joint. Men försöker man sig på detta i smält smör så får man aldrig processen att ske helt och hållet. Du kanske når 100c i 5-10 minuter? Inte ens i närheten för att få ut full effekt. Du slösar dessutom mer än 2/3 som går ut i intet.

Jag smular ner det schysst i en ugnsform och över med aluminiumfolie. In i ugnen på 110c 1 timma. Det tar ca 3-4 timmar på 110c innan THC börjar försvinna.

Sedan gör du processen med kokosoljan och vattenbad i någon timma eller två. Slutprodukten är mycket trevlig. Skillnaden är natt och dag. Det bästa med decarbprocessen är att det tar bort nästan all bismak så dina edibles blir också mycket godare, och potentare.

Bra med såna här tips fast jag hängde inte riktigt med...
Gör ett vattenbad för glasburken där kokosolja är i... Oöppnad? Blandar du i det bruna där?
Citera
2018-03-04, 14:52
  #2916
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Bra med såna här tips fast jag hängde inte riktigt med...
Gör ett vattenbad för glasburken där kokosolja är i... Oöppnad? Blandar du i det bruna där?


Jag tar en stor gryta och sedan en mindre som får vara i den större. Ungefär såhär https://sv.wikipedia.org/wiki/Vatten...Bain-marie.JPG

Jag föredrar att göra det i en glasburk. Exempelvis en som du haft sylt i eller vanlig mason jar som tål lite värme. I denna glasburken lägger du önskvärd mängd kokosolja som du låter smälta av vattenångorna, det tar ca 2-3 minuter. När det sedan är smält kan du lägga i haschsmulorna som du har dekarboniserat. Jag kör inte med lock på glasburken, men det kan man nog göra om man vill, blir jobbigt när du vill röra om bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback