2015-10-17, 03:35
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Mitt mästerverk

En moddad kartbild över adressen.

http://imgur.com/xVNLzwy

Mina markeringar efter att ha jämfört med medias bilder

1. Enda vägen leder till huset, ynglingarna kom säkert med bil, var skulle dom ställa den utan att gubben upptäckte den? röda markeringar är en alternativ rutt för , norröver är det väldigt nära till parkering.

2. Jag tror att FP och troligtvis BP ligger i den södra gula lådan. Uteplatsen med verandan skulle troligtvis ligga mot den grönaste gräsmattan som är väl omhändertagen i söderläge
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2015-10-17 kl. 03:41.
Citera
2015-10-17, 04:46
Medlem
P04s avatar
Det störde mig att det finns en uppgift om att den ene av bröderna skjutits i ryggen, men sedan började jag fundera lite. När BO ringde sin anhöriga andra gången och sade att männen låg skadade på hans altan befann han sig enligt uppgift på övervåningen. Om inkräktarna skjutits i trappan på väg upp finns flera möjligheter att de kan ha visat ryggen mot BO, för att sedan skadade ta sig ner igen och ut i trädgården.

Jag ser verkligen fram mot såväl FUP som Leif GWs rekonstruktion och pokulerande..
Citera
2015-10-17, 05:19
Bannlyst
Om det stämmer som GW säger så ligger ju inte gubben så bra till när det gäller nödvärn väl?

"Juridiskt sett är det inte alldeles kört för 67-åringen. För att åberopa nödvärn måste han ha utsatts för ungefär motsvarande våld som han själv använde sig av, säger Leif GW Persson och ser likheter med Rödebyfallet där en man sköt ihjäl en pojke på sin tomt efter att ha trakasserats."
Citera
2015-10-17, 05:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Mitt mästerverk

En moddad kartbild över adressen.

http://imgur.com/xVNLzwy

Mina markeringar efter att ha jämfört med medias bilder

1. Enda vägen leder till huset, ynglingarna kom säkert med bil, var skulle dom ställa den utan att gubben upptäckte den? röda markeringar är en alternativ rutt för , norröver är det väldigt nära till parkering.

2. Jag tror att FP och troligtvis BP ligger i den södra gula lådan. Uteplatsen med verandan skulle troligtvis ligga mot den grönaste gräsmattan som är väl omhändertagen i söderläge

Varför skulle de köra bil ett par hundra meter när det för oväsen? De behöver inte llas förlja vägen utan kan gå i terrängen
Citera
2015-10-17, 08:32
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Om det stämmer som GW säger så ligger ju inte gubben så bra till när det gäller nödvärn väl?

"Juridiskt sett är det inte alldeles kört för 67-åringen. För att åberopa nödvärn måste han ha utsatts för ungefär motsvarande våld som han själv använde sig av, säger Leif GW Persson och ser likheter med Rödebyfallet där en man sköt ihjäl en pojke på sin tomt efter att ha trakasserats."

GW är kriminolog och inte jurist. Dock är han kunnig i det mesta, men ibland är han ute och cyklar. GW försöker hålla det på en sådan nivå så att vem som helst kan förstå. Och då blir inte svaret uttömmande.
Citera
2015-10-17, 08:40
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
Tror du har helt rätt här, anhöriga är de man ringer först.

Först får man vänta i två minuter på SOS alarm ska lufta på luren, sen för att kopplas till polisen och sitta i telefonkö hos polisen under resten av dagen, när brott pågår. Man hinner ju dö av hög ålder om man inte blir mördad innan dess.
Citera
2015-10-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så enfaldigt att diskutera ingångshälets storlek till leda. De bakomliggande orsakerna till trakasserier och besöksförbud är betydligt intressantare. Varför hände detta? Accepterar inte förklaringen att det rör sig om oregerliga s.k. wt-killar. Något annat måste ligga bakom.

Exakt, inga smågangster ger sig utan anledning på en ensligt boende på landsbygden.

Skulle tro det handlar om det allra vanligaste "småbrottet", handel med tyske-sprit och tyske-öl?

Man har tidigare haft affärer, och senare inte dragit jämnt.

Gubben bodde dessutom nära Helsingborg och inte så långt från Malmö, de stora inkörsportarna för flytande varor från Tyskland!
Citera
2015-10-17, 09:09
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Det där är ett riktigt risigt uttalande från GW. Det är inte mängden våld som är avgörande utan hur pass allvarlig faran/hotet om våld är i den aktuella tidpunkten (Egentligen den mängd fara som en domstol bedömer att en person haft fog att uppleva.).

Man måste alltså inte vänta på att bli knivhuggen, utan det räcker att hotet verkligen föreligger.

I princip har man inte ens någon rätt att skjuta om man först skulle bli knivhuggen och GM sedan rent teoretiskt lägger ner kniven och går iväg - faran är då "över". Dock lär det fortfarande gå under nödvärnsexcess.
Senast redigerad av Oformad 2015-10-17 kl. 09:19.
Citera
2015-10-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
GW är kriminolog och inte jurist. Dock är han kunnig i det mesta, men ibland är han ute och cyklar. GW försöker hålla det på en sådan nivå så att vem som helst kan förstå. Och då blir inte svaret uttömmande.

Käre vän läs Wikipedia om GW
Du bör nog va försiktig när du slänger ur dig kvasi sanningar
Citera
2015-10-17, 09:38
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt

Och du är varken eller. Jag är juriststudent och går helt klart i god för vad GW säger. Så nu är det nog du som är ute och cyklar.
Citera
2015-10-17, 09:44
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Och du är varken eller. Jag är juriststudent och går helt klart i god för vad GW säger. Så nu är det nog du som är ute och cyklar.

Och poliser som blivit friade för skjutningar åberopandes nödvärn har alla blivit knivmördade innan de sköt?
Senast redigerad av Oformad 2015-10-17 kl. 09:47.
Citera
2015-10-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Exakt, inga smågangster ger sig utan anledning på en ensligt boende på landsbygden.

Skulle tro det handlar om det allra vanligaste "småbrottet", handel med tyske-sprit och tyske-öl?

Man har tidigare haft affärer, och senare inte dragit jämnt.

Gubben bodde dessutom nära Helsingborg och inte så långt från Malmö, de stora inkörsportarna för flytande varor från Tyskland!

Spekulerar vilt och hittar på lite ser jag, de här typerna har gett sig på allt i sin omgivning oavsett, att trakassera den mannen behöver inte ha haft någon grund överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in