Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Även jag känner svårt hjärtsjuka, nu tycker jag inte vi ska överdriva hans hjärtsjukdom. Vi får inte glömma att han trots allt var pigg och arbetade. Det är inte förrän han kommit till häktet han nämner sin sjukdom hela tiden.
Sedan så finns det grader av hjärtsvikt, hans verkar ha varit ganska oförändrad under de år han haft det. Missminner jag mig inte satte han själv ut medicinen ett tag. Annars är det oftast digoxin man sätter in, och han medicinerade för den nu. Det framgår inte att han haft någon hjärtinfarkt eller ngt sådant, utan hjärtsjukdomen har blivit så svår nu att han inte ens kan svara på frågor från förhörsledarna.
Men, förresten, det är ju så illa enligt honom själv, att han fruktar att han inte ska överleva tills rättegången. Så visst har sjukdomen fått ett hastigt förlopp, från att blivit tagen av polisen för fortkörning samma dag som han laddade hagelgeväret och nu inte ens till att kunna svara på frågor.
Nu är du igång igen med din missinformation. I vilket syfte?
Nej du känner ingen med K-G:s diagnos för då hade du vetat att stress är det värsta han kan utsättas för! Lägg ner skitsnacket!!!
K-G har samma rätt som alla andra som sitter häktade att vägra svara på frågor. Det kan till och med vara så att hans advokater har avrått honom från att svara på frågor.
Stressen av att sitta i förhör förvärrar hans tillstånd, för en så pass hjärtsjuk man ska absolut INTE utsättas för stress!!!
Fup sidan 612
På grund av sin hjärtsvikt jobbar han i tre till fyra dagar i sträck, därefter vilar han några dagar. Han är inte alls glad för sina mediciner och har inte tagit dem så regelbundet som man skulle önska. Karl-Gustaf dricker aldrig en droppe alkohol. Han slarvar med maten ibland.
Efter misshandeln när han blev illa sparkad så hamnade han på sjukhus pga av sitt hjärta. Troligen stressen i samband med överfallet som orsakade det.
Fup sidan 611
Karl-Gustaf brukar alltid ringa mig, till exempel när han kommer in till sjukhus, på grund av sin hjärtsvikt. Sista gången som Karl-Gustaf var inlagd för sitt hjärta, var för ett år sedan och
hans tillstånd var allvarligt. Karl-Gustaf hade då svårigheter att ligga i sängen men fann sig väl till rätta på sjukhuset där han befann sig i fyra till fem dygn. Karl-Gustaf hade också vid detta tillfälle ont i sitt ben efter att han blivit skadad i samband med en konflikt med pojkarna.
Fup sidan 618
Jag träffade pappa två eller tre veckor efter denna händelse och hans ben var så väldigt svullet då. Jag tror att han varit hos doktorn men det blev nog inte så mycket mer med det.
Jag upplevde det som att pappa blev väldigt förändrad, efter denna händelse med benet.
Pappa tänkte nog att han skulle klara sig själv och han ville inte besvära någon sjukvård eller samhället i övrigt, men jag förstod att det blev övermäktigt för honom…
Jag bad pappa att dokumentera sina skador och att ta hjälp av samhället. Han ville inte det.
Pappa stängde sig och det fanns ingen väg in. Han hade minsann klarat sig själv i hela sitt liv och tänkte inte flytta från sitt hus heller!
Efter misshandeln blev han dålig och flera säger i fup att han har åldrats väldigt mycket på 1 år.
Fup sidan
När såg du Karl-Gustaf senast?
Han har gått väldigt korta sträcker och bara gått halvvägs till oss. Åsa säger att han förr var väldigt aktiv och gick mycket och längre. Sedan förra sommaren har Karl-Gustaf åldras 10 år säger Åsa, detta på både gången och att han verkat allmänt nedstämd.