2015-10-15, 17:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.lexbase.se/personsok?Sea...5Bcity%5D=&_=&

*= s

Det är de namnen jag fått också.
Citera
2015-10-15, 17:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har du kollat namnen du har fått på Lexbase? Där i domarna borde väl kanske finnas spår för en av dom är ju dömd till besöksförbud när det gäller vår idol GM.
Båda förekommer i Lexbase men jag är inte medlem så...
Citera
2015-10-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Tänker på det här fallet där farsan till sonen som blivit trakasserad på fyllan gick ut med hagelgeväret och besköt inkräktarna, kan detta vara något liknande?

Vad blev domen i det fallet?

I det här fallet kan jag tänka mig att första skottet är självförsvar men att han sedan laddat om för att avsluta jobbet. Där och då blev han mördare. Tråkigt men på ett sätt förståeligt
Citera
Medlem
SDMFs avatar
Den ena brodern ska tydligen ha bott i Vallåkra tidigare enl hd.se
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Tänker på det här fallet där farsan till sonen som blivit trakasserad på fyllan gick ut med hagelgeväret och besköt inkräktarna, kan detta vara något liknande?
Nej 67-åringen ska inte ha varit på fyllan, enligt uppgift var han spik nykter vilket också träffsäkerheten vid avlivandet av brödraparet tyder på.
Nykter alltså.
Citera
2015-10-15, 17:18
Medlem
Troians avatar
Enligt uppgift:

Familjen A. bodde tidigare i Åstorp, och det gjorde då familjen R. med, och sönerna ställde där till med fanskap. Familjen A. flyttade sedan till Vallåkra, och sedan flyttade också familjen R. dit.

FR och SR anklagas för att ha tidigare krossat rutor på A.:s hus. När han ringde på hos FR och SR:s pappa så blev han påhoppad av en av bröderna, och gjorde sig illa.
Citera
2015-10-15, 17:19
Bannlyst
Måhända har Sverige fått sin egen Bernhard Goetz

https://en.wikipedia.org/wiki/Bernhard_Goetz
Citera
2015-10-15, 17:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt uppgift:

Familjen A. bodde tidigare i Åstorp, och det gjorde då familjen R. med, och sönerna ställde där till med fanskap. Familjen A. flyttade sedan till Vallåkra, och sedan flyttade också familjen R. dit.

FR och SR anklagas för att ha tidigare krossat rutor på A.:s hus. När han ringde på hos FR och SR:s pappa så blev han påhoppad av en av bröderna, och gjorde sig illa.
Fast på ratsit är bröderna fortfarande skrivna i Åstorp.
Citera
Medlem
Vad skulle ungjävlarna ha vapnen till?
Helt rätt av gubben..... Fler som skulle visa Vart skåpet ska stå mot sånt kriminellt slödder.
Citera
Medlem
Troians avatar
...och gällande ursprunget så verkar det som att pappan till FR och SR är av tysk börd, men född och uppvuxen i Sverige.

Jag tror hur som helst inte att brottet kan förklaras av motsättningar mellan den tredje generationens halvtyskar och svenskar.
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är de namnen jag fått också.
Verkar som det är utlänningar då som jag trodde, kanske zigenare från Rumänien eller liknande.
Inte ofta en svensk man dödar utlänningar, måste till nödvärn för att en svensk hedersman dödar.
Citera
2015-10-15, 17:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast på ratsit är bröderna fortfarande skrivna i Åstorp.

Ja. En av dem anger dock på Facebook att han bor i Landskrona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in