2015-10-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Skulle ha skrivit campus inom citationstecken, var jag menar är att man låser husen men trappan utanför, parkerna, gräsmattorna etc etc är det fritt tillträde till?

Det skulle jag tro. Till exempel Juridicum ligger ju bara på en helt vanlig gata. Det enda "område" att tala om utanför är en liten inhängnad för cyklar.

Finns dock andra delar av universitetet som är mer utformat som ett "campus", men tror nog inte att detta spärras av.
Citera
2015-10-12, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
skulle de va ett hot om ja skrev så här : "hej alla på flashback ni e softa. stanna inomhus imorgon. ni får veta varför sen" känner ni er hotade då?

helt sjukt att polisen slösar massa resurser o skatte pengar på ett skämt. har inte polisen lärt sig "dont feed the troll"?

om ja skulle ringa polisen o säga "hjälp ja har blivit skjuten.... på en skottkärra fram hahaha" o sen lagt på. hade de skickat patrull o ambulans då också? hade polisen kollat nyheterna hade de sett att texten kommer från en skol skjutning i usa från förra veckan.

Sluta dumma dig. Texten är direkt översatt från det meddelande som framkom från skolskjutningen i USA.
Citera
2015-10-12, 00:54
Medlem
tigerrakets avatar
Studenter ska kunna studera på egen hand. Vilket de kommer göra imorgon.

Vad har deras framtida löner med det hela att göra?

Och vad är det för praktiska kostnader? Man ber bara inte vaktmästarna låsa upp dörrarna imorgon och man låser alla passerkort ifrån en dator.
Citera
2015-10-12, 00:55
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Vilket gulligt försök att leka jurist. Självklart är det är ett hot, speciellt i kontexten att texten på engelska postades före den senaste skolmasakern i USA

så skol skjutaren har börjat leva igen, lärt sig svenska o ska nu döda i lund? i kontexten att de e en översättning gör de ju ganska tydligt att de e på skämt/troll. om ja skriver "ja ska göra kaoz me han, klippa hans toung" hade du fattat referensen då eller trott att de va ett hot?
Citera
2015-10-12, 00:58
Medlem
"Polisen fick anmälan om meddelandet vid 17-tiden.

– Vi funderar på hur vi ska tolka det. Vi kan i nuläget inte bedöma om det är fågel eller fisk, säger inre befäl Markus Ingemarsson." Skriver Sydsvenskan.

Våra djur börjar bli ordentligt aggressiva - det var ju en del problem med häckande anfallande kråkor i våras i just Skåne.

Polisen vet alltså inte hur de ska tolka det, så jag tippar på det är en tekniknörd som vet hur man döljer dataspår, och som nu sitter och gnider sina händer i förtjusning över sin stora bedrift.
Citera
2015-10-12, 00:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Tycker också man ska stänga, men att ha det stängt en dag och ta seriöst på det är fjantigt. Då ska man ha stängt skolan tills GM sitter i tryggt förvar hos polisen

Men det är väl ingen som säger att det inte kan förlängas? Det som är sagt är att universitetet är stängt imorgon. Punkt. Sen om det imorgon blir en förlängning i fler dagar återstår ju att se.
Citera
2015-10-12, 01:02
Medlem
Citat:
så skol skjutaren har börjat leva igen, lärt sig svenska o ska nu döda i lund? i kontexten att de e en översättning gör de ju ganska tydligt att de e på skämt/troll. om ja skriver "ja ska göra kaoz me han, klippa hans toung" hade du fattat referensen då eller trott att de va ett hot?
Idag kan man inte skoja om terror och massakrer efter allt skit som har hänt i världen. Det funkar inte någonstans - testa t ex skämta om att du har en skobomb när du går igenom säkerhetskontrollen på valfri flygplats. Lugnt och fint och med ett leende på läppen. Spelar ingen roll, du åker fast så det ryker om det. Sen blir det böööter.
Citera
2015-10-12, 01:02
Medlem
Citat:

Jag vet inte om du är seriös eller inte men du framstår som oerhört omedveten i vad som kan tolkas som ett hot och vad som eventuellt kan motivera skolskjutningar. För att hjälpa dig på traven så klistrar jag in två länkar här:

http://www.slate.com/blogs/the_slate...gs_in_u_s.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Copycat_crime
Citera
2015-10-12, 01:04
Medlem
freXers avatar
Jag förstår inte hur dom tänker. Tror dom att vi kan jämföra oss med USA?
Och om jag skulle skriva det, ska som stänga ner skolan igen då idioti
Citera
2015-10-12, 01:05
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Slå upp ord som "kontext" och "implikation" så ser du nog det juridiska underlaget.

men de e ju ett skämt för i helvete. du e ju fan lika korkad som polisen. om ja säger att ja ska köra in ett flygplan i world trade center hade du evakuerat byggnaderna då om du kunnat?

Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Nej, det är klart det inte är ett hot. Ungefär som "se till att låsa din ytterdörr om natten.." bara är en vänlig påminnelse, och "dina dagar är räknade "innebär att någon snällt suttit och sammanställd den exakta mängd dagar man levt hittills.

http://www.angelfire.com/comics2/bamse/affisch3.JPG kolla vilket hot om våld, sån hade vi i matsalen på mellanstadiet

Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Sluta dumma dig. Texten är direkt översatt från det meddelande som framkom från skolskjutningen i USA.

ja vet. menar du att nån har planerat en skolskjutning men inte vetat va den skulle skriva. men efter posten på 4chan kunde han äntligen använda google translate för att får en bra text att skriva?
Citera
2015-10-12, 01:06
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Jag förstår inte hur dom tänker. Tror dom att vi kan jämföra oss med USA?
Och om jag skulle skriva det, ska som stänga ner skolan igen då idioti

Du är väl medveten om Finlands skolmassakrar och hotet om skjutningen på KTH, va?
Citera
2015-10-12, 01:07
Medlem
Resorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om polisen går ut och säger att dom "bedömer hotet som mycket allvarligt" så vet dom mera än dom säger, ingen tvivel om att säkerhetspolisen har undersökt saken och sannolikt värderat att det ska tas på allvar.

Man vet aldrig vad polisen vet eller inte vet. De är inte superhjältar utan vanligt folk som klantar sig hela tiden. Men när det gäller internet och troller osv vet de ganska lite. Vi vet inte vad som händer bakom scenen. Myndigeterna överdriver om saker hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in