2015-10-11, 22:05
Medlem
En person skickade under söndagsmorgonen ett hot på den anonyma appen Jodel som löd:

"Några av er är ok. Gå inte till Universitetet imorgon om ni är i Lund. Kolla nyheterna imorgon morgon. Så länge jodlare"

Ett rätt känsligt meddelande, med tanke på skolskjutningen i USA som föranleddes av ett väldigt snarlikt meddelande. Det är inte heller ett ovanligt fenomen att gärningsmannen väljer att skriva om sitt dåd innan han genomför det.

Jag har snappat upp rykten som säger att det inte bara är Lunds Universitet som råkat ut för denna typen av hot de senaste dagarna, utan att det har blivit en "grej". Någon som kan verifiera?

Hur uppfattar ni det? Skulle ni, om ni pluggade i Lund, gå till skolan imorgon?

Ytterligare info: http://www.sydsvenskan.se/lund/stort...undastudenter/
Citera
2015-10-11, 22:08
Medlem
Schweppes99s avatar
Pluggar i lund och fuck no. Kommer inte gå dit.
Citera
2015-10-11, 22:09
Bannlyst
Som vanligt efter dödsskjutningar dyker det upp troll som vill få lite uppmärksamhet. Inget kommer hända.
Citera
2015-10-11, 22:10
Pluggar också i Lund och som den hjälte jag är så kommer jag åka dit. Inte bara för att vara beredd med mobilkameran i högsta hugg utan också för att jag gissar på bullshit.
Citera
2015-10-11, 22:14
Medlem
Hoppas de spårar upp fittan.
Citera
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Nej, det rör sig om ett skämt. Förstår dock inte vad som är så "roligt" men iaf...

Ni kan vara lugna.
Citera
Medlem
carlss avatar
Direktöversättning av 4chans "Some of you are ok. Don't go to school tomorrow"-spam.

Exempeltråd : http://boards.4chan.org/pol/thread/5...-of-you-are-ok (kommer nog expira strax)
Citera
2015-10-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paragrafryttarn
Nej, det rör sig om ett skämt. Förstår dock inte vad som är så "roligt" men iaf...

Ni kan vara lugna.

Jaså, är det du som försöker vara rolig??
Citera
2015-10-11, 22:15
Medlem
Chevrons avatar
Det dök även upp en skärmbild på 4chan:
http://boards.4chan.org/int/thread/49169849#p49170088

Ser ut som ett idiotiskt skämt men man vet ju aldrig.
Citera
2015-10-11, 22:18
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savox
Jaså, är det du som försöker vara rolig??

Nej, pluggar i Stockholm.
Citera
2015-10-11, 22:18
Medlem
Om hotet inte hade uppmärksammats i media som det gjort nu så tror jag det skulle hänt imårrn, men eftersom personen nu fått sin uppmärksamhet tror jag inget kommer att hända.

Angående liknande hot i USA, ingen tog hotet på allvar, alltså gjorde GM hotet verklighet.
Citera
2015-10-11, 22:20
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Om hotet inte hade uppmärksammats i media som det gjort nu så tror jag det skulle hänt imårrn, men eftersom personen nu fått sin uppmärksamhet tror jag inget kommer att hända.

Angående liknande hot i USA, ingen tog hotet på allvar, alltså gjorde GM hotet verklighet.

Det är ett copypaste-autistspam från 4chan, inte ett skit hade hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in