2015-10-12, 01:07
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
men de e ju ett skämt för i helvete. du e ju fan lika korkad som polisen. om ja säger att ja ska köra in ett flygplan i world trade center hade du evakuerat byggnaderna då om du kunnat?
Det spelar ingen roll om det är ett skämt eller ej, polisen måste agera om det finns minsta lilla risk, oavsett om den risken är 0,1 %.

Och ja, hade någon sagt det så hade byggnaderna evakuerats ganska omgående.
Citera
2015-10-12, 01:10
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Du är väl medveten om Finlands skolmassakrar och hotet om skjutningen på KTH, va?
Nej men vad är skillnaden om det är stängd 1 dag? Om det händer så händer det!
Citera
2015-10-12, 01:13
Medlem
Resorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
måste agera om det finns minsta lilla risk, oavsett om den risken är 0,1 %.

Är det verkligen så? Jag trodde att det var en bedömningsfråga. Är ingen jurist dock.
Citera
2015-10-12, 01:14
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Idag kan man inte skoja om terror och massakrer efter allt skit som har hänt i världen. Det funkar inte någonstans - testa t ex skämta om att du har en skobomb när du går igenom säkerhetskontrollen på valfri flygplats. Lugnt och fint och med ett leende på läppen. Spelar ingen roll, du åker fast så det ryker om det. Sen blir det böööter.

ja har skojat med polisen att jag hade hasch i röven. ja har skojat med tullen när frågade om ja hade knark så sa ja att ja bara hade knivar o pistoler i väskan. på flyget skämtade ja att jag hade gömt min lillebror i resväskan. brukar gå att skämta me vanliga människor.

Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Jag vet inte om du är seriös eller inte men du framstår som oerhört omedveten i vad som kan tolkas som ett hot och vad som eventuellt kan motivera skolskjutningar. För att hjälpa dig på traven så klistrar jag in två länkar här:

http://www.slate.com/blogs/the_slate...gs_in_u_s.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Copycat_crime

en länk till dig: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/...25/945/15b.jpg
Citera
2015-10-12, 01:14
Medlem
hjalmar123s avatar
Självkkart ska man ta sånt här seriöst, men det känns som någon tjomme som söker reaktioner.
Exakt samma meddelande skrevs igår fast då om Uppsala centrum. Glömde ta skärmdump och personen som postade verkar ha tagit bort jodeln.

EDIT: missade att denna typ av text var en meme
Senast redigerad av hjalmar123 2015-10-12 kl. 01:29.
Citera
2015-10-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer

Ja, att det skulle vara stängt skulle i så fall vara så att polisen skulle vinna lite tid för att få tag på den som gjort hotet kanske.
Citera
2015-10-12, 01:16
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer

Och om det händer efter ett sånt här meddelande så blir det ett jävla rabalder ska du veta.
Citera
2015-10-12, 01:17
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det spelar ingen roll om det är ett skämt eller ej, polisen måste agera om det finns minsta lilla risk, oavsett om den risken är 0,1 %.

Och ja, hade någon sagt det så hade byggnaderna evakuerats ganska omgående.

1. ja ska släppa en atombomb på kungen imorgon kl 13.37. (ska bli kul att se nu att polisen måste agera i de här fallet)

2. du vet om att wtc inte finns längre? de hände en grej år 2001 men du kan ju ta de "hotet" på allvar endå
Citera
2015-10-12, 01:18
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oberstein
Ja, att det skulle vara stängt skulle i så fall vara så att polisen skulle vinna lite tid för att få tag på den som gjort hotet kanske.
Tvivlar jag på om inte personen säger det själv
Citera
2015-10-12, 01:18
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Vad är denna Jodel-app för någonting? Har aldrig hört talas om eländet. Nån hipsterstudent på Aftonbladet talar om att den är enormt populär bland studenter; menar han då bland 40-åriga läkarstudenter som 20-åringar fjunisar som tror att universitet är en kopia av gymnasiet?
Citera
2015-10-12, 01:19
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
1. ja ska släppa en atombomb på kungen imorgon kl 13.37. (ska bli kul att se nu att polisen måste agera i de här fallet)

2. du vet om att wtc inte finns längre? de hände en grej år 2001 men du kan ju ta de "hotet" på allvar endå
Jag förutsatte givetvis att du pratade om innan det hände. Men jag överskattade dina kognitiva förmågor.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Tur att du (hoppas jag) inte har ett yrke där säkerhet, eller någon form av analys, är inblandat.
Citera
2015-10-12, 01:20
Medlem
xayps avatar
Frågan är väl vilket brott det handlar om? Det kallad inte skämt när man hotar, även om det är tomma hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in