2025-10-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är synd om grabben, ja.

MEN föräldrarna curlar lite för mycket också. Jag menar, han skulle givetvis klara av att t.ex. ta undan disk och matrester efter sig. Det är jag säker på.

Jag tror du inte riktigt förstår hur allvarligt schizofreni är. Det är en av de allvarligaste sjukdomarna som finns.
Citera
2025-10-22, 22:55
Medlem
Undrar om inte detta kan vara pedofilen han råkade ut för.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...brott-mot-barn
Citera
2025-10-22, 23:08
Medlem
Jag förstår verkligen att föräldrarna ställer upp, det är inte curling. Det är ren överlevnad och trygghet för sitt barn. De ska ju ha en gigantisk eloge för allt de gör och hur de gör det. Klart som fan att de är förbittrade på kommunen.

Så oerhört tragiskt att han önskade sig i julklapp att ta sitt liv, eller åka någonstans att ta sitt liv.

Det säger ju en del att han inte klarar av kor som råmar eller att bo på ett LSS. Det är stora utmaningar med två sådana diagnoser såsom Autism och Schizofroni.
Senast redigerad av MREnzoWrange 2025-10-22 kl. 23:12.
Citera
2025-10-23, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är synd om grabben, ja.

MEN föräldrarna curlar lite för mycket också. Jag menar, han skulle givetvis klara av att t.ex. ta undan disk och matrester efter sig. Det är jag säker på.

Nu är det ju inte en lat person det handlar om. Han önskar ju att han var frisk så att inte hans föräldrar behövde hjälpa. Han önskar ju till och med att dö för att han känner att han är en börda för dom.

Det är svårt att förstå för de som ej haft problem med svår ångest eller psykisk sjukdom, men har man sådan stark ångest dygnet runt och dessutom har schizofreni så blir saker som är lätta för gemene man, mer eller mindre omöjliga för den sjuke. Allt fokus hamnar på att orka överleva.

Hoppas han och familjen får hjälpen de behöver, förtjänar och har rätt till.
Citera
2025-10-23, 05:11
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror hans kraft går åt att hålla honom levande. Har sett folk som är svårt sjuka som tvingats ta hand om sig själva, de har inte klarat det, de rycker ju inte upp sig bara för att de måste. Du skulle nog få gräva fram killen ur matförpackningarna om ingen hjälpte till. Handlar inte alls om att han är curlad. Handlar 100 % om svår schizofreni.

Kommunen verkar ju mena att killen faktiskt är söndercurlad. Men han hade plats på LSS-boende och klarade inte det. Kan inte sova i ett hus om inte alla andra somnar först. Tänk hur stressande bara den lilla saken måste vara. Klarade inte av att träffa sin egen bror på 4 år på grund av svår ångest.

Han har nog testat de flesta mediciner, den han tar (klozapin) brukar vara den "bästa" för de obotbara, sista chansen. Och benso håller honom i livet. Klart man inte ska snåla med lugnande på en kille som har svår ångest hela tiden. Fattar inte varför de grundmedicinerar med Sobril när klonazepam finns. Men jag vet ju inte allt, finns nog en orsak för medicinvalet. Tycker synd om honom att han inte får lugn ens med benso.

Kommunen tycker han ska klara sig med boendestöd, som han inte vågade släppa in. Kan förstå honom. Det är direkt inte stjärnor som jobbar inom detta, utan vagt utvecklingsstörda utan utbildning och ofta kriminella eller kaxiga. Och även om de var bra, behöver han samma personal hela tiden, inte att det klampar in en ny varje dag. Han har ett så dåligt liv att jag faktiskt tycker att man borde placera honom i någonslags bunker med samma personal. Det har man ju faktiskt gjort med andra som är svårvårdade.

Han är ju inte dum i huvudet. Han kämpar troligen på för att låta sina föräldrar gå ur tiden innan han dör. Han hade önskat sig att dö i julklapp, fy vilken misär.

Väl skrivet! Upprätteöse för Gustaf! Vilken kämpe!
Citera
2025-10-23, 11:40
Medlem
Jag är fortfarande berörd och tänker ständigt på det jag fick se igår. Vilken kämpe han är Gustav, hoppas verkligen det vänder för honom snart, ingen ska behöva må och leva som han gör.
Pedofilen och centerpartisten önskar jag bara olycka!
Citera
2025-10-23, 12:23
Medlem
henkesss avatar
Den där Svetlana hoppas jag får kritik efter detta, falsk människa såg man direkt. Hur hon kan få styra och ställa där borta säger väl det mesta om den hålan.
Citera
2025-10-23, 13:25
Medlem
dustimkroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Den där Svetlana hoppas jag får kritik efter detta, falsk människa såg man direkt. Hur hon kan få styra och ställa där borta säger väl det mesta om den hålan.
Ja spamma flens kommun

https://flen.se/kontakt
Citera
2025-10-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
Ja spamma flens kommun

https://flen.se/kontakt
Nu har jag skickat in mina synpunkter på denna skandal.
Går att vara anonym så fler borde göra samma sak.
Citera
2025-10-24, 12:16
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Bland det mest hjärtskärande jag sett, programmet om Gustaf.

Han verkar vara en så fin kille. En snygg grabb är det också, han har så fina ögon. Såklart man ser att han inte mår bra, men han lyser igenom därunder och berör ändå.. Och så vansinnigt stark han måste vara.. Tänk att må så svårt dåligt, vara så medveten om situationen, tänker mycket på familjen sin och uttrycker sig att han vill avsluta... Men är ändå så vansinnigt stark och modig att klamrar sig fast kvar vid livet.

Jag önskar verkligen allt gott till Honom och hans familj.

Och alltså den som kanske tänker det vore bra om han plockar upp efter sig själv, jag förstår att ni inte har uppplevt schizofreni på nära håll. Då är det nog omöjligt att förstå. Det är en fruktansvärt svår och tung sjukdom. En mycket, mycket allvarlig sjukdom. jag kan gå i god för att en sådan här person lägger ALL sin kraft på att bara överleva. Att börjar städa finns inte på kartan, aldrig. Oöverstigligt.

Vad är det för jävla kommun..man förtvivlar.

En sådan fin kille.
Citera
2025-10-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Fan vad vidrigt när hon säger "Välkommen till Flen, Sveriges lyckligaste kommun" och bara flinar
Citera
2025-10-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fan vad vidrigt när hon säger "Välkommen till Flen, Sveriges lyckligaste kommun" och bara flinar
Nu beklagar skitstöveln det hela på Facebook, med den typiska politiska klyschan att hon beklagar om hennes beteende uppfattades som respektlöst. Jag kräks.

Tillägg: Och ludret låter självklart bara hennes vänner kommentera hennes inlägg. Vidrig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in