Citat:

Ursprungligen postat av 
trez77

Håller med,jag tror föräldrarna gör lite av en björntjänst. Killen skulle klara att diska,hålla rent,det skulle han dessutom må bättre av.
Ang all medicin han tar,starkt beroendeframkallande tabletter mot ångest.
Där kan nog läkaren ta bort/byta till annat. Medicinen hjälper ju uppenbarligen inte. 70kg hade han gått upp,tror jag han sa.
Tragiskt att en ung människa ska må så här dåligt i vårt i-land.
Jag hoppas verkligen att han får rätt hjälp och stöd.
Den där Svetlana borde byta jobb,man såg riktigt hur lite hon brydde sig om Gustav.
Inte mycket empati där inte.

Han lägger på sig vätskevikt av psykofarmaka inte av 2mg xanor plus 25mg sobril.
[=zombie-nation|93292573]
Tror hans kraft går åt att hålla honom levande. Har sett folk som är svårt sjuka som tvingats ta hand om sig själva, de har inte klarat det, de rycker ju inte upp sig bara för att de måste. Du skulle nog få gräva fram killen ur matförpackningarna om ingen hjälpte till. Handlar inte alls om att han är curlad. Handlar 100 % om svår schizofreni.
Kommunen verkar ju mena att killen faktiskt är söndercurlad. Men han hade plats på LSS-boende och klarade inte det. Kan inte sova i ett hus om inte alla andra somnar först. Tänk hur stressande bara den lilla saken måste vara. Klarade inte av att träffa sin egen bror på 4 år på grund av svår ångest.
Han har nog testat de flesta mediciner, den han tar (klozapin) brukar vara den "bästa" för de obotbara, sista chansen. Och benso håller honom i livet. Klart man inte ska snåla med lugnande på en kille som har svår ångest hela tiden. Fattar inte varför de grundmedicinerar med Sobril när klonazepam finns. Men jag vet ju inte allt, finns nog en orsak för medicinvalet. Tycker synd om honom att han inte får lugn ens med benso.
Kommunen tycker han ska klara sig med boendestöd, som han inte vågade släppa in. Kan förstå honom. Det är direkt inte stjärnor som jobbar inom detta, utan vagt utvecklingsstörda utan utbildning och ofta kriminella eller kaxiga. Och även om de var bra, behöver han samma personal hela tiden, inte att det klampar in en ny varje dag. Han har ett så dåligt liv att jag faktiskt tycker att man borde placera honom i någonslags bunker med samma personal. Det har man ju faktiskt gjort med andra som är svårvårdade.
Han är ju inte dum i huvudet. Han kämpar troligen på för att låta sina föräldrar gå ur tiden innan han dör. Han hade önskat sig att dö i julklapp, fy vilken misär.
[/quote]
Du blandar ihop boendestöd med hemtjänst. Det är inte samma sak.