2022-10-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Sg en kvart p UG. Det var en repris om en oknd jugoslav som dog ensam. Ingenting om ngon mutaffr.

D sg du inte frn brjan. Frsta halvan handlade om mutaffren. Mycket sevrt.
Citera
2022-10-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Skulle tippa p att Abel fr det lite jobbigt framver.. vad otippat han heter Abel..

Han heter ADEL.

Citera
2022-10-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Fick han inte en konsultjnst hos Canon fr att man smidigt skulle verfra mutan?

S tolkade inte jag det. Jag frstod det som att Canon (enligt efterhandskonstruktionen allts) kpte konsulttjnster av Adels privata fretag och betalade i frskott. Men pengarna frdes ver till hans privata konto.

Det finns mnga big no-no hr. Ponera att han ftt en konsulttjnst hos Canon - nej, en statlig tjnsteman kan inte samtidigt ha anstllning hos en leverantr. Det r inte tilltet. Och klart som korvspad en statlig tjnstemn inte fr slja privata tjnster till myndighetens leverantr. Drtill har ju Adel hans kollegor av Canon ltit sig bjudas p middagar p lyxrestauranger. Inte heller OK inom staten.
Citera
2022-10-12, 23:56
Medlem
Vilka fifflare, Adel och VD:n fr Canon Sverige. I detta fall bra att de hngs ut.
Regionens chefsjurist gick ju vidare med en polisanmlan, sen fr man se vad som hnder.
Citera
2022-10-13, 12:52
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
S tolkade inte jag det. Jag frstod det som att Canon (enligt efterhandskonstruktionen allts) kpte konsulttjnster av Adels privata fretag och betalade i frskott. Men pengarna frdes ver till hans privata konto.

Det finns mnga big no-no hr. Ponera att han ftt en konsulttjnst hos Canon - nej, en statlig tjnsteman kan inte samtidigt ha anstllning hos en leverantr. Det r inte tilltet. Och klart som korvspad en statlig tjnstemn inte fr slja privata tjnster till myndighetens leverantr. Drtill har ju Adel hans kollegor av Canon ltit sig bjudas p middagar p lyxrestauranger. Inte heller OK inom staten.

Det konsultavtalet kom till efter att Adel krvt insttning p 200 tkr p privatkonto. Adel kom aldrig att utfra ngot konsultuppdrag (frelsningar).
Citera
2022-10-13, 20:31
Medlem
Lite sniket att snka sig s lgt fr 200T. Som lkare motsvarar vl det knappt tv mnaders ln...
Citera
2022-10-31, 21:56
Medlem
Programmet knns ganska tomt utan Janne mste jag sga..
Citera
2022-11-02, 08:18
Medlem
UG Maktens bostder, del 2

Hur flera Sverigedemokrater skriver sig p landet nr de vljs in i riksdagen fr att f reseersttning p tusentals kr i mnaden

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...skattebetalare
Citera
2022-11-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
UG Maktens bostder, del 2

Hur flera Sverigedemokrater skriver sig p landet nr de vljs in i riksdagen fr att f reseersttning p tusentals kr i mnaden

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...skattebetalare

Ja visst r det fr jvligt men du missade tydligen att det ven rrde sig om Socialdemokrater.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...-miljonarvoden

Stugan som Kronsthl (S) uppger som permanent boende hyrs ut via en internationell frmedling fr semesterboende. Genom att vara folkbokfrd i stugan har Kronsthl kunnat behlla sina politiska uppdrag och ftt arvoden i Vsterviks kommun. Fram till 2018 som kommunstyrelsens ordfrande och drefter som ledamot i kommunfullmktige.

Tomas Kronsthl menar att han bor p tv stllen och att han spenderar tillrckligt mycket tid i stugan fr att vara folkbokfrd dr.

Jag vet inte vad som r problemet. Kan inte frst det riktigt. Jag har ju vnner som hyr ut sina lgenheter i Stockholm i tta nio veckor, som bor i Stockholm. Det lgger inte jag mig i.
Citera
2022-11-02, 20:33
Medlem
Larasofts avatar
Etiska kurser fr politiker liknande fr blivande medlemmar i Advokatsamfundet kanske vore ngot.
Citera
2022-11-02, 20:36
Medlem
Sd horungar fy fan allts ngrar min rst nu
Citera
2022-11-02, 20:41
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Nu ngrar man att rsten gick till SD. Fyfan vilka ckel. Stjl miljoner varje r
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera