Citat:
Ursprungligen postat av
maallgan
UG Maktens bostäder, del 2
Hur flera Sverigedemokrater skriver sig på landet när de väljs in i riksdagen för att få reseersättning på tusentals kr i månaden
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...skattebetalare
Citat:
Ursprungligen postat av
Psykbryt76
Ja visst är det för jävligt men du missade tydligen att det även rörde sig om
Socialdemokrater.
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...-miljonarvoden
Stugan som Kronståhl (S) uppger som permanent boende hyrs ut via en internationell förmedling för semesterboende. Genom att vara folkbokförd i stugan har Kronståhl kunnat behålla sina politiska uppdrag och fått arvoden i Västerviks kommun. Fram till 2018 som kommunstyrelsens ordförande och därefter som ledamot i kommunfullmäktige.
Tomas Kronståhl menar att han bor på två ställen och att han spenderar tillräckligt mycket tid i stugan för att vara folkbokförd där.
– Jag vet inte vad som är problemet. Kan inte förstå det riktigt. Jag har ju vänner som hyr ut sina lägenheter i Stockholm i åtta nio veckor, som bor i Stockholm. Det lägger inte jag mig i.

Citat:
Ursprungligen postat av
Schulman69
Sd horungar fy fan alltså ångrar min röst nu
Citat:
Ursprungligen postat av
Lizaveta.Yepanchin
Nu ångrar man att rösten gick till SD. Fyfan vilka äckel. Stjäl miljoner varje år
Riktigt äckligt av SD. Sossar, Moderater etc. vet man ju redan är falska rövar.
Men SD har ju gjort en grej av att de ej är som de andra falska partierna, att de faktiskt bryr sig om Sverige och svenskar på riktigt. Ett parti man räkna med om man tröttnat på etablissemanget Sjuklövern.
Men här ser vi alltså att Sverigedemokraterna är lika falska och äckliga, om inte värre! Snyltar och stjäl våra skattepengar!
Sossarna skämdes ju i alla fall men Sverigedemokraten Oscar Sjöstedt såg inte ens problemet att svenska folket betalar notan för hans bostäder, "öööö men det är enligt regelverket, öööö ta det med dom som kommer på reglerna". Wow! SD har lurat er bra, ni som röstade på dem och trodde att ni skulle få något annorlunda och äkta!