2019-11-07, 22:07
Bannlyst
Käkade Polka skiten nyss

Bland det äckligaste jag ätit

Inget kommer slå originalet.
Citera
2019-11-15, 20:26
Medlem
Rebali179s avatar
Tycker nya smaken är rätt ok
Även om inget klår originalet måste jag säga
Citera
2019-11-15, 22:01
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDanielDaniel
Käkade Polka skiten nyss

Bland det äckligaste jag ätit
Den är fan hemsk..
Citera
2019-11-16, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Den är fan hemsk..
Det förstår man precis när man öppnat påsen och den falska stanken går in i skallen. Som om någon gasat en i ansiktet
Citera
2019-11-16, 00:21
Medlem
tremades avatar
Citat:
Det förstår man precis när man öppnat påsen och den falska stanken går in i skallen. Som om någon gasat en i ansiktet
När förväntningar på en mikrosekund byts mot förtvivlan och dödsångest..

Sen står det nått om "Folkets favorit" på paketet. Va fan är det för fel på folk eller har de frågat folk från en annan planet?
Citera
2019-11-16, 12:03
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
När förväntningar på en mikrosekund byts mot förtvivlan och dödsångest..

Sen står det nått om "Folkets favorit" på paketet. Va fan är det för fel på folk eller har de frågat folk från en annan planet?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har Cloetta haft en omröstning där svenska folket fick rösta på sin favorit när det gäller de tidigare tillfälliga smakerna. Polka vann då. Så det blev ju folkets favorit.

Citat:
Juleskum har sedan 2011 lanserat tillfälliga årssmaker till varje jul och den första som lanserades var just Juleskum Polka. Förra året höll Cloetta en öppen omröstning där svenska folket fick välja vilken av de olika årssmakerna som skulle komma tillbaka 2019. Juleskum Polka blev en överlägsen vinnare! Produkten innehåller fluffiga skumtomtar med smak av frisk och julig polka. Precis som Juleskum Original är Juleskum Polka fri från palmolja och tillverkas i Cloettas fabrik i Ljungsbro utanför Linköping.

https://www.cloetta.se/nyheter/jules...--folkets-val/
Citera
2019-11-16, 12:10
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har Cloetta haft en omröstning där svenska folket fick rösta på sin favorit när det gäller de tidigare tillfälliga smakerna. Polka vann då. Så det blev ju folkets favorit.

https://www.cloetta.se/nyheter/jules...--folkets-val/
Det jag menade, som tydligen inte gick fram är att det är helt jävla otroligt.
Citera
2019-11-16, 12:13
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Det jag menade, som tydligen inte gick fram är att det är helt jävla otroligt.

Jo, jag fattade det. Men samtidigt är det uppenbart att folk tycker annorlunda, och faktiskt gillar polkan. Det betyder inte att det är nåt fel på folk.
Senast redigerad av Spyrran 2019-11-16 kl. 12:38.
Citera
2019-11-16, 12:38
Medlem
tremades avatar
Citat:
Jo, jag fattade det. Men samtidigt är det uppenbart att folk tycker annorlunda, och faktiskt gillar polkan.
Den där undersökningen upfyller inga krav för ett statistiskt underlag. De som gillar riktigt juleskum orkar inte bry sig. Bara folk med konstig smak som orkar gå in och rösta på sin konstiga smak.

Det finns folk som gillar pannkakor med ketchup också.
Citera
2019-11-16, 13:00
Bannlyst
Citat:
Den där undersökningen upfyller inga krav för ett statistiskt underlag. De som gillar riktigt juleskum orkar inte bry sig. Bara folk med konstig smak som orkar gå in och rösta på sin konstiga smak.

Helt klart bland det bästa argumentet här.

Personligen tror jag att de som röstade för polka var småungar som följer dom på insta, antagligen föddes dom åren efter eller så är det mer folk som inte åt skiten året det släpptes och tänkte "hhmm Polka gillar ju alla" låt os testa det på skumgodis...

Saken är visst, Polka är något jag personligen gillar när det kommer till polkagris eller nappar och klubbor, smaken passar bra på glass också enligt mig.

Men inte här. Verkligen inte. Så folk blev antagligen lurade av sig själva genom att tro att "polka" är gott till allt.
Citera
2019-11-16, 17:00
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:

Vad är det som krävs för ett statistiskt underlag då? Just nu finner jag den undersökningen trovärdigare än dina gissningar om vilka som valde att rösta. Varför skulle exempelvis folk som faktiskt gillar riktigt juleskum inte rösta?

Just nu låter det mest som om det egentligen kvittar om det finns ett statistiskt underlag eller ej, för du skulle inte acceptera någon sådan omröstning i alla fall. Bara för att du inte gillar juleskum polka, och tycker att folk är från vettet om de gillar den smaken.

Citat:
Helt klart bland det bästa argumentet här.

Personligen tror jag att de som röstade för polka var småungar som följer dom på insta, antagligen föddes dom åren efter eller så är det mer folk som inte åt skiten året det släpptes och tänkte "hhmm Polka gillar ju alla" låt os testa det på skumgodis...

Saken är visst, Polka är något jag personligen gillar när det kommer till polkagris eller nappar och klubbor, smaken passar bra på glass också enligt mig.

Men inte här. Verkligen inte. Så folk blev antagligen lurade av sig själva genom att tro att "polka" är gott till allt.

Tror knappast att någon som föddes efter det Juleskum Polka lanserades första gången röstade nu. Juleskum Polka introducerades 2011. Omröstningen var förra året. Alltså skulle det ha varit folk födda mellan 2012-2018 som röstade. Ingen skulle ha varit äldre än 6 år. Det var knappast dessa småungar som röstade på polka, om det nu var en massa småungar överhuvudtaget. Om det nu var några födda 2012 eller senare, så var det troligen en liten minoritet.

Det var för övrigt inte bara en omröstning. Det var även en tävling där man även kunde vinna ett presentkort till Idre fjäll. Skulle gälla för 4 personer. Enligt tävlingsvillkoren så skulle man vara tvungen att vara 18 år vid tävlingstillfället. I samband med att man röstade så deltog man även i tävlingen. Visserligen kunde minderåriga rösta ändå, men knappast att det var en massa småungar. Speciellt födda 2012 eller senare. Glöm det. Jag tror inte på det. Men visst, vill du fortsätta tro på det så är det okej.

Sedan var det säkert gott om människor som faktiskt åt polka 2011, och röstade på det i omröstningen.
Citera
2019-11-16, 17:07
Medlem
tremades avatar
Citat:
Vad är det som krävs för ett statistiskt underlag då? Just nu finner jag den undersökningen trovärdigare än dina gissningar om vilka som valde att rösta. Varför skulle exempelvis folk som faktiskt gillar riktigt juleskum inte rösta?

Just nu låter det mest som om det egentligen kvittar om det finns ett statistiskt underlag eller ej, för du skulle inte acceptera någon sådan omröstning i alla fall. Bara för att du inte gillar juleskum polka, och tycker att folk är från vettet om de gillar den smaken.
Vad svamlar du om?

Du sitter här själv och gissar och jag får inte göra det? Vi förstår att du gillar polkavarianten. Grattis till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in