"Det populära julgodiset juleskum kan komma att ta slut innan jul.
– På vårt lager är de slut för säsongen, Fredrik Sjöström, kommunikationschef på Cloetta.
De eftertraktade tomtarna finns dock fortfarande kvar i vissa enskilda butiker. Men någon påfyllning kan det alltså inte bli tal om."
Har ni handlat?
Verkar än så länge finnas gott om de vanliga skumtomtarna i alla fall. Åtminstone i de butiker som jag har handlat i under denna veckan. Däremot har jag inte sett chokladvarianten överhuvudtaget under hösten/vintern, men jag läste någonstans att det berodde på produktionsproblem. Det börjar bli svårt att hitta juleskum kola också, men vill man ha de vanliga skumtomtarna här så är det inga problem.
Jag har i alla fall köpt en låda (720 g) samt två stora påsar (250 g). Det räcker mer än väl.
Polka, minns dock inte vart jag läste det nånstans :S
Går att läsa lite överallt. Polka vann deras omröstning, men det var inte min favorit bland årgångssmakerna.
Citat:
Juleskum har sedan 2011 lanserat tillfälliga årssmaker till varje jul och den första som lanserades var just Juleskum Polka. Förra året höll Cloetta en öppen omröstning där svenska folket fick välja vilken av de olika årssmakerna som skulle komma tillbaka 2019. Juleskum Polka blev en överlägsen vinnare! Produkten innehåller fluffiga skumtomtar med smak av frisk och julig polka. Precis som Juleskum Original är Juleskum Polka fri från palmolja och tillverkas i Cloettas fabrik i Ljungsbro utanför Linköping.
Nu när juleskum har börjat säljas i affärer igen, tänkte jag dela med mig av denna tricket:
Ta 4 eller 5 juleskum-tomtar och sprid ut dem på en tallrik, sätt sedan tallriken i mikron
och vänta tills tomtarna sväller upp som balonger. Ta sedan ut och njut av den varma sockriga
geggamoijan med en gaffel.
Har ni provat detta?
Tycker ni att det är godare än att käka dem som de är?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!