2005-10-30, 11:07
Medlem
Dennos avatar
Nu börjar julen!

Igår kom jag över min första påse för året med Juleskum!
Jag älskar dessa goda skumtomtar!

Julen är nu på väg!

Vad har ni för relation till Juleskum?
Citera
2005-10-30, 11:15
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Nu börjar julen!

Igår kom jag över min första påse för året med Juleskum!
Jag älskar dessa goda skumtomtar!

Julen är nu på väg!

Jag bara älskar juleskum jag med, finns inget godare till jul
Citera
2005-10-30, 11:18
Medlem
Dennos avatar
Juleskum och julmust, sedan har man en sockerkick som heter duga!
Citera
2005-10-30, 11:19
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Julen är nu på väg!

Jajjamensan! Pepparkakor och glögg har jag inmundigat sedan 2 veckor tillbaka. Och nu såg jag att prisxtra börjar med julmusten. Hurra!

Juleskum, nja.. Okej de är ju jättegoda men jag har nog inte så bra relation till dem. Typ med sprängfylld kista efter julbordet sitter man och tycker i sig juleskum, fikon och nötter. Uuuuh. Ge mig samarin.
Citera
2005-10-30, 11:23
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Juleskum och julmust, sedan har man en sockerkick som heter duga!

Japp, jag brukar alltid köpa några extra påsar och lägga undan till påsken, då den roliga påskmusten kommer .
Citera
2005-10-30, 11:57
Medlem
Juleskum är redigt gott synd bara att det verkar bli svårare och svårare att få tag på varje år som går
Citera
2005-10-30, 12:09
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Juleskum är redigt gott synd bara att det verkar bli svårare och svårare att få tag på varje år som går

Det är det som är endel av grejjen tycker jag. Det skall inte gå att få tag i sålätt.
Citera
2005-10-30, 13:06
Medlem
Deannas avatar
Det måste vara det vidrigaste godiset som finns.. Det lixom bara växer i munnen tills man knappt kan andas..

Däremot älskar min sambo julskum och jag brukar få springa runt halva stan för att hitta skumtomtar till honom.
Citera
2005-10-30, 13:40
Citat:
Det är det som är endel av grejjen tycker jag. Det skall inte gå att få tag i sålätt.

Finns på ÖoB för 8:- påsen (från Cloetta), kan inte säga att jag gillar juleskummet så jag har inte en aning om det är gott eller ej
Citera
2005-10-30, 14:12
Medlem
Squalos avatar
Det är typ sju veckor kvar till jul, och ni har redan börjat...

Tre veckor innan jul tjackar jag julmust och pepparkakor. Inte nu.

Julskum är ju lätt att få tag på i Norrköping. Det finns på typ Willy's och dom andra mataffärerna. Har funnits ett tag iaf, någon månad, minst. Finns allt som offtast på lösvikt också, även om dom lätt hårdnar. Finns nog året om...
Citera
2005-10-31, 09:50
Medlem
Skints avatar
Jag är nog en smula bakom för jag vet inte vad julskum är. Bifoga gärna en länk för oss ovetande.
När jag läste rubriken trodde jag att det skulle handla om julens (i mina ögon) stora läckerhet, julmusten. Dags att dricka sig dålig på elaka jultomten (julmust och vodka).
Citera
2005-10-31, 11:23
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Jag är nog en smula bakom för jag vet inte vad julskum är. Bifoga gärna en länk för oss ovetande.
När jag läste rubriken trodde jag att det skulle handla om julens (i mina ögon) stora läckerhet, julmusten. Dags att dricka sig dålig på elaka jultomten (julmust och vodka).

http://img477.imageshack.us/img477/3006/5692a8wy.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in