Citat:
Ursprungligen postat av
nosaint
att mamman försvinner sådär från barnet är faktiskt regelrätt barnmisshandel på hör nivå. likaså att ni hindrar hennes rörelse utrymme.
ni låter som väldigt obehagliga föräldrar. separera innan barnet är förstört för alltid
Jag tolkar det som att mamman åkte iväg MED sitt barn och att barnet var sur för att TS dotter inte var med, och blev glad först när den lilla kunde få slå den stora igen.
Men jag tycker nog att TS reaktion i grunden är sund. Ingen förälder tål att se sitt eget barn åka på stryk och andra hemskheter i längden utan att börja ogilla och känna obehag för upphovet till detta. Nu råkar det vara en liten ettåring och därför har väl TS härdat ut länge, men det är en normal reaktion som förälder att man får negativa känslor mot någon som skadar ens eget barn.
Det är så en förälder bör fungera menar jag, i slutändan ska man inte vara objektiv eller rationell, i slutändan ska kärleken till och omsorgen om sitt eget barn gå före andra hänsyn. TS sambo däremot verkar ju tycka att det inte är så farligt att ettåringen slår treåringen, så det är ju tur att TS bryr sig.