Citat:
Ursprungligen postat av
Saengstolpe
Jag har läst igenom tråden och det är många kloka föräldrar som gett dig bra råd. Jag kan inte hjälpa det men jag blir provocerad av att du skriver att hon inte kan sluta skrika. Och? Vad är problemet? Tror ni hon ska dö? Själv satte jag på musik när mina ungar skrek på mig i den åldern. Finns inga barn i Sverige som skriker ihjäl sig. Får känslan av att ni skapar en bortskämd unge som får uppmärksamhet 24/7 och att din dotters skräck helt beror på er oförmåga att ha koll på terrorungen. Sen att hon är så stark att ni som föräldrar inte kan få henne att sitta kvar i stolen är rätt häftigt egentligen. Två vuxna som inte kan behålla en unge i en stol, det kanske är dags för lägga undan telefonen en stund så har ni det här ordnat på en vecka om ni är konsekventa.
Problemet med att hon inte slutar skrika är att min sambo inte "klarar av att höra det". Så hon får sin vilja igenom. Klart vi kan hålla kvar henne i stolen om en av oss hela tiden står o håller i henne men det känns inte riktigt rimligt.
Och ja hon får uppmärksamhet hela tiden, dels för att hon är väldigt social och kommer ofta fram till en o "pratar" eller vill se cad man gör. En när hon beter sig illa eller vad man ska säga så är jag mer den som säger ifrån/försöker avleda oc sen ignorerar jag protestskriken medan min sambo tycker det är elakt av mig så för att kompensera upp så börjar hon gulla/leka med henne. Det är något som stör mig mycket och jag kan inte få henne att ändra på det. Jag är medveten om att hon curlar sönder ungen men enligt henne gör hon inte det.
---
Vi sitter inte o surfar så lägg av med onödiga kommentarer. Men ibland måste man tex titta på maten när man lagar den, hämta något, vända sig om av nån anledning osv..
Edit: vi försöker få dom att samarbeta, vi är ofta med i lekarna och när hon ska slå/slår så säger vi till och uppmanar henne stt va snäll o klappa istället så visar vi hur man gör, då blir hon glad o klappar istället men efter nån minut har hon glömt det och slår igen, så har det varit hels tiden (6 mån) så det verkar inte sätta sig.