2016-08-22, 11:18
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2016-10-23, 15:47
Bannlyst
Går inte att ansöka om glömt lösenord. Jag hade glömt mitt men kom in till slut. Ansökte om nytt lösen 10 gånger fick inte ens 1 mail. Bugg?
Citera
2016-10-23, 16:44
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Går inte att ansöka om glömt lösenord. Jag hade glömt mitt men kom in till slut. Ansökte om nytt lösen 10 gånger fick inte ens 1 mail. Bugg?
De kanske hamnade i skräppost? Jag antar att du kollade rätt mejladress.
Citera
2016-10-23, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
De kanske hamnade i skräppost? Jag antar att du kollade rätt mejladress.
Nej det gjorde de inte. De går heller inte att byta email här. Man får aldrig nåt verifieringsemail postat så förmodar de är något fel med epost systemet.
Citera
2016-10-23, 20:38
Medlem
Emerains avatar
Tre inlägg hitflyttade från annan tråd.
/Mod
Citera
2016-10-25, 22:30
Medlem
mpees avatar
Borttappat lösenord fungerar ej, får inget mail skickat. Även skapat ett ny användare men får inget verifieringsmail för att aktivera kontot.

Vad göra?
Citera
2016-10-26, 21:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Borttappat lösenord fungerar ej, får inget mail skickat. Även skapat ett ny användare men får inget verifieringsmail för att aktivera kontot.

Vad göra?
Ni kan kontakta admin5 via PM så kommer denne att titta närmare på det.
Citera
2016-11-12, 16:47
Medlem
Aktivera konto?

Har ett annat konto jag försöker använda (ett gammalt). Men det går inte.

OBS! Din e-postadress är inte bekräftad. Ditt konto går inte att använda som vanligt innan adressen är bekräftad. Var god besök din inkorg.

Är det jag får när jag loggar in på den, dock kommer inget mail till min mail, försökt byta och det kommer inget mail heller.

Kan inte skicka PMs på det eller liknande, några tips?
Citera
2016-11-12, 20:49
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Har ett annat konto jag försöker använda (ett gammalt). Men det går inte.

OBS! Din e-postadress är inte bekräftad. Ditt konto går inte att använda som vanligt innan adressen är bekräftad. Var god besök din inkorg.

Är det jag får när jag loggar in på den, dock kommer inget mail till min mail, försökt byta och det kommer inget mail heller.

Kan inte skicka PMs på det eller liknande, några tips?

Det enklaste är att du använder funktionen för 'lösenordsåterställning'.
När du använder funktionen för 'lösenordsåterställning' så får du en aktiveringslänk skickat till din mail.

Lösenordsåterställningen: https://www.flashback.org/login.php?do=lostpw
Citera
2016-12-12, 23:39
Bannlyst
Vad kan man göra om glömt lösenordet?

Antar att det är kört om man glömt sitt lösen till ett annat flashback konto?

Eller?
Citera
2016-12-12, 23:52
Medlem
Strychnos avatar
Det enklaste är att du använder funktionen för 'lösenordsåterställning', detta eftersom medlemars mail ligger hashade och ingen kan se dem.

När du använder funktionen för 'lösenordsåterställning' så får du en aktiveringslänk skickat till din mail, du måste dock använda samma mail som du registrerade kontot med, på detta sätt kommer aktiveringsmailet till rätt mail, och ingen obehörig kan lura till sig något konto som denne ej äger rätt till.

Alltså, använd lösenordsåterställningen:
https://www.flashback.org/login.php?do=lostpw
Citera
2016-12-13, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det enklaste är att du använder funktionen för 'lösenordsåterställning', detta eftersom medlemars mail ligger hashade och ingen kan se dem.

När du använder funktionen för 'lösenordsåterställning' så får du en aktiveringslänk skickat till din mail, du måste dock använda samma mail som du registrerade kontot med, på detta sätt kommer aktiveringsmailet till rätt mail, och ingen obehörig kan lura till sig något konto som denne ej äger rätt till.

Alltså, använd lösenordsåterställningen:
https://www.flashback.org/login.php?do=lostpw
Jag använde temp email. Så då är det kört.

Men kan en moderator ta bort kontot för mig så jag kan skapa om det på nytt om denne ser vilken ip adress det var skapat genom? För jag har inte skrivit med det eller ens pm:at.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in