2017-12-28, 22:21
Medlem
Rädda Flashback-konto när eposten är okänd

Halloj!

Jag har helt glömt bort både mailadress och lösenord till detta konto som jag skriver från. Om jag kollar i "kontrollpanelen" eller "Min profil" så står inte min epostadress så jag kan återställa lösenordet. Vill ju gärna inte skapa ett nytt konto för att jag glömt allt jag inte borde glömma.

Anledningen till att jag kan skriva nu från kontot är för att jag fortfarande är inloggadpå min Macbook sedan flera år tillbaka.

Några förslag på hur jag ska göra för att kunna logga in i in nya dator?

Tack på förhand!
Citera
2017-12-28, 22:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om du går in i verktygsprogrammet "Nyckelhanterare" så bör du kunna söka på Flashback där & sedan välja "visa lösenord". I varje fall om du kör Safari.
Citera
2017-12-28, 22:39
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDan
Halloj!

Jag har helt glömt bort både mailadress och lösenord till detta konto som jag skriver från. Om jag kollar i "kontrollpanelen" eller "Min profil" så står inte min epostadress så jag kan återställa lösenordet. Vill ju gärna inte skapa ett nytt konto för att jag glömt allt jag inte borde glömma.

Anledningen till att jag kan skriva nu från kontot är för att jag fortfarande är inloggadpå min Macbook sedan flera år tillbaka.

Några förslag på hur jag ska göra för att kunna logga in i in nya dator?

Tack på förhand!
Det är inte såhär lätt antar jag:
När du ska logga in så har du skrivit en epost i rutan där det ska stå ditt användarnamn "DapperDan" och därför har det inte fungerat när du testat olika tänkbara lösenord?
Citera
2017-12-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du går in i verktygsprogrammet "Nyckelhanterare" så bör du kunna söka på Flashback där & sedan välja "visa lösenord". I varje fall om du kör Safari.

Tack! Det löste mitt problem med att hitta lösenordet med min TimeCasule som jag glömde för 1 år sen.

Men något lösenord till Flashback fanns dock inte.
Citera
2017-12-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Det är inte såhär lätt antar jag:
När du ska logga in så har du skrivit en epost i rutan där det ska stå ditt användarnamn "DapperDan" och därför har det inte fungerat när du testat olika tänkbara lösenord?

Problemet är att jag bara har 5 försök att logga in. Sen måste jag vänta 15 minuter. Har provat att återställa på alla epostadresser jag minns att jag haft dessutom. Riktigt surt problem.

Önskar att jag kunde kontakta någon admin på flashback som löste det med ett trollspö.
Citera
2018-02-09, 18:31
Medlem
CreepyCrawls avatar
Jag får inte lösenordspåminnelsen att fungera, har testat att uppdatera e-posten men får inget mail när jag använder funktionen. Enda enheten jag är inloggad på är min ipad så vet inte om det på något vis har med saken att göra. Vet heller inte hur jag kommer åt lösenord som är sparade på den.
Citera
2018-02-10, 18:22
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Jag får inte lösenordspåminnelsen att fungera, har testat att uppdatera e-posten men får inget mail när jag använder funktionen. Enda enheten jag är inloggad på är min ipad så vet inte om det på något vis har med saken att göra. Vet heller inte hur jag kommer åt lösenord som är sparade på den.

Man kan få fram sparade lösenord i Chrome iallafall , tror det funkar för andra webbläsare också.
Kanske kan detta hjälpa dig:
https://www.isunshare.com/internet/r...e-browser.html
Citera
2018-02-10, 20:57
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Man kan få fram sparade lösenord i Chrome iallafall , tror det funkar för andra webbläsare också.
Kanske kan detta hjälpa dig:
https://www.isunshare.com/internet/r...e-browser.html

Tack för tipsen, jag har fått ordning på det nu.
Citera
2018-02-20, 17:11
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Om jag inte minns vilken mail som är knutet till detta kontot, hur gör jag då?
Har admin tillgång till den infon?

Har haft kontakt med admin5 i ett annat ärende men får inget svar på den frågan.
Citera
2018-02-20, 17:14
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Om jag inte minns vilken mail som är knutet till detta kontot, hur gör jag då?
Har admin tillgång till den infon?

Har haft kontakt med admin5 i ett annat ärende men får inget svar på den frågan.
Nej, vi kan inte se vad du har för epostadress.

admin4
Citera
2018-04-16, 09:11
Medlem
Hej!

Lyckas inte logga in på mitt konto r1kkie men är bombsäker på att jag har rätt lösenord. Hur som haver så försökte jag med återställning och vet vilken mail jag reggat med då jag har kvar aktiveringsmailet och har aldrig ändrat eller tagit bort mailen från FB. Det är en hotmail adress men jag får aldrig något mail och har läst att FBs mail kan ha svårt att nå hotmail.

Finns det något man kan göra för att lyckas få åtkomst till kontot? :/
Citera
2018-04-16, 09:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Hej!

Lyckas inte logga in på mitt konto r1kkie men är bombsäker på att jag har rätt lösenord. Hur som haver så försökte jag med återställning och vet vilken mail jag reggat med då jag har kvar aktiveringsmailet och har aldrig ändrat eller tagit bort mailen från FB. Det är en hotmail adress men jag får aldrig något mail och har läst att FBs mail kan ha svårt att nå hotmail.

Finns det något man kan göra för att lyckas få åtkomst till kontot? :/
Har du kollat om det läggs åt sidan som spam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in