Citat:
Ursprungligen postat av
Thraxx
Som rubriken lyder har jag haft nu minst den senaste veckan vad jag kallar "Dödsryck" precis innan jag somnar upprepade gånger. Det yttrar sig olika för varje gång jag ska somna ibland känns det som om jag tappar förmågan att röra mig och att all kraft jag har bara försvinner. Ibland smäller det till i huvudet. Kan kännas som el elchock ibland som börjar från huvudet och som går genom hela kroppen ner till benen i ett väldigt tungt sett.
Andra gånger snurrar det fruktansvärt och det känns som jag lämnar min kropp och att hjärtat slår ett extremt hårt slag för att några sekunder senare PANG så flyger jag upp i sängen och sträcker mig att tända lampan i panik för jag vet inte vad som händer. I natt hade jag minst 20 såna här anfall innan jag somnade helt utslagen från att ligga så här och flyga upp i sängen av panik och ha hjärtklappning i flera timmar in på natten.
Jävligt obehagliga saker och det händer bara precis innan jag ska somna. Har själv ingen aning vad det kan vara. Äter också ångestdämpande Atarax och sertralin som funkar jättebra på dagen men har noll inverkan på dessa anfall jag får på natten. Så är nojig som fan på att det kan vara något annat än bara ångest. Hade vart skönt att höra från någon annan om dom har haft liknande symtom eller känner igen sig så man inte är ensam med detta helvete. Tack för er tid.
Hej
Jag kan säga att jag lider av samma upplevelser som du gör...
Det har inte med stress att göra vad jag kan säga, i alla fall inte i mitt fall.
Har du mycket vätska i kroppen?.. Kanske du har svullna fotleder eller andra ställen du tycker du är mer svullen än andra personer.
Börja med att filma dig själv när du ska sova... Köp en webbkamera med mörkerseende och studera dig själv efteråt hur din kropp aggregerar när du ska somna.
När jag filmade mig själv märkte jag av att jag slutade andas och det problemen uppstod. Nu står jag i kö för att få sömnapné test..
Under tiden passade jag på att få läkare att skriva ut vätske drivande medel för jag ofta har täppt näsa och ödem i leder...
Detta har resulterat att jag känner att jag förstår vad som troligen orsakar dessa reaktioner och jag törs säga att sedan den dagen jag filmade mig själv så har jag haft många mindre nätter med problem.
Ett tips är att inte somna på rygg, försök att se till att du sover på mage eller på sidan...